Teraz jest 26.04.2024, 21:43



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[F1] [Manual] Demontaż podszybia i mechanizmu wycieraczek 
Autor Wiadomość
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post [Manual] Demontaż podszybia i mechanizmu wycieraczek
Od dawna miałem w planie zajrzeć pod podszybie i wyczyścić kanały odpływowe. Kanał od strony kierowcy miałem całkowicie niedrożny.
Zobaczcie jak to zrobiłem.
Potrzebne narzędzia:
- płaski śrubokręt do podważenia zaślepek śrób na wycieraczkach
- nasadka 13mm do odkręcenia ramion wycieraczek
- ściągacz do wycieraczek (zrobiłem sam)
- śrubokręt TORX T30 do odkręcenia osłony wlotu powietrza i blachy na mechaniźmie wycieraczek
- nasadka lub klucz 10 mm do odkręcenia mechanizmu wycieraczek

Zaczynamy od zdjęcia zaślepek i odkręcenia nakrętek mocujących wycieraczki.
Ściągaczem demontujemy wycieraczkę pasażera:
Obrazek
Następnie demontujemy wycieraczkę kierowcy. Do tej operacji proponuję wycieraczkę ustawić pionowo. Łatwiej wejdzie ściągacz pod nią:
Obrazek

Nożykiem do tapet ścinamy spinki mocujące. Podszybie jest wciśnięte w szczelinę przy krawędzi szyby. Należy je ostrożnie (żeby nie pękło) wyrwać. Spinki można kupic w ASO, koszt ok. 1 zł/szt.
Obrazek

Po wyjęciu podszybia odkręcamy osłonę wlotu powietrza (dwie śruby T30):
Obrazek

Ukazuje się nam kratka osłaniająca wlot. Trzyma się na czterech zaczepach. Należy ją zdjąć i wyszorować.
Obrazek

Teraz kolej na mechanizm wycieraczek. Wyjmujemy go, żeby łatwiej było posprzątać okolice odpływu. Należy odkręcić blachę przykręconą trzema śrubkami T30 (mechanizm musi być ustawiony w pozycji spoczynkowej. Blachy nie da się wyjąć, należy przekręcić ją w prawo) i dwie śruby zaznaczone strzałkami, które mocują mechanizm.:
Obrazek

Czyścimy całe podszybie. Ja najpierw wyciągnąłem wieksze fragmenty śmieci, następnie odkurzaczem usunąłem mniejsze i na koniec umyłem wodą.
Wiązkę kabli widoczną na zdjęciu podniosłem do góry, żeby woda po niej nie spływała:
Obrazek

Montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Przed założeniem plastiku podszybia należy wyczyścić szczelinę przy krawędzi szyby, do której wciska się podszybie. Ja najpierw wyszorowałem ją szczotką a następnie wcisnąłem szmate i śrubokrętem przecisnąłem przez całą szczelinę (kilka razy).
Obrazek




edit:
rozmowa na jego temat została w dziale Forum techniczne Demontaż podszybia

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


Niżej podpisany użytkownik dziękuje koleś za ten post:
tosiek
22.08.2011, 07:48
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL