|
|
|
|
Teraz jest 21.09.2024, 01:59
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 1 ] |
|
[F1] Wymiana rozrządu 1,4 8V ( AZE , AME , AQW)
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 4715 Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
|
Wymiana rozrządu 1,4 8V ( AZE , AME , AQW)
arthek napisał(a): Szukałem na forum opisu w formie porady, dotyczącego wymiany łańcucha rozrządu w Fabii I 1,4 8V ( AZE , AME , AQW). Jest trochę wiadomości na ten temat ale są one mocno rozrzucone po kilku wątkach, niedokładne i nie zawierają wszystkich czynności od A do Z, dlatego postanowiłem założyć osobny wątek aby inni użytkownicy nie mieli podobnego problemu . Szykuję się w sobotę do wymiany rozrządu w swojej fabii , która jest od nowości w rodzinie i ma obecnie 160 kkm nalotu. ( łańcuch nie był nigdy zmieniany ) . Wymieniałem samodzielnie uszczelkę pod głowicą , więc warsztat i umiejętności posiadam. Proszę o pomoc w uzupełnieniu czynności któe należy wykonać podczas wymiany rozrządu w Fabii. Wiec tak: - zdejmuję koło z prawej strony i nadkole. - odkręcam alternator ( ?) - podwieszam silnik ( mam specjalny przyrząd do tego - w/g wzoru z serwisu skody. ) - odkręcam mocowania łączące głowicę z prawą poduszką silnika oraz pompą wody. Czy coś jeszcze muszę odkręcić aby opuścić silnik na tyle aby podłużnica nie przeszkadzała mi w odkręceniu nakrętki koła pasowego wału ? - spuszczam olej - opuszczam silnik - Odkręcam miskę olejową - blokuję wał i odkręcam koło pasowe wału.Klucz 32 - odkręcam smok oleju - Zdejmuję pokrywę rozrządu - blokuję wał wkrętakiem przed przesunięciem wzdłużnym. - zdejmuję rozrząd i zakładam nowy ( w/g wskazówek z cedrycha) - zakładam simmering wału. - montuję pokrywę rozrządu + smok oleju - przykręcam koło pasowe wału. - zakładam na silikon miskę oleju. - mocuję silnik do prawej poduszki - montuję alternator i pasek - koło i nadkole. - nowy olej i filtr.
Czy coś ISTOTNEGO pominąłem ? Pytam , bo nie chciałbym wyważać otwartych drzwi oraz nie chciałbym być czymś zaskoczonym i latać w sobotę za jakimiś kluczami itp , itd. Czy da się na tyle opuścić silnik , żeby swobodnie podejść kluczem nasadowym aby odkręcić nakrętkę koła pasowego wału ? Czy trzeba sie gimnastykować jakimiś specjalnymi kkluczami ? Jest tam podłużnica więc widzę mały problem.
Dzięki za wszelkie sugestie szczególnie od osób które same już to robiły w swojej Fabii. W zamian , podczas wymiany będę robił zdjęcia , tak aby po skończonej robocie zrobić na forum coś na wzór foto porady wraz z opisami. mmar58 napisał(a): Witam Alternatora nie odkręcasz tylko zdejmujesz pasek. Musisz odkręcić przewód wody biegnący pod miską olejową. Kup silikon Dirko szary jest do samochodów vag. Wał można zablokować wkręcając śrubę M6 zaostrzoną ok 60 st w miejsce śruby mocującej czujnik obrotów. Pamiętaj że między znakami na kołach rozrządu musi być 12 sworzni łańcucha. Nie blokuj wału podkładając coś pod przeciwciężar bo możesz złamać ramę łożysk wału. Marek edit: rozmowa na jego temat została w dziale Forum techniczne Wymiana rozrządu - temat zbiorczy
_________________ Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ Moja Red Corrida
|
26.06.2013, 22:53 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 1 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|