Teraz jest 27.04.2024, 07:47



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[F1] Wymiana oleju w skrzyni biegów (typ GGU) 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Wymiana oleju w skrzyni biegów (typ GGU)
Wymianę oleju kwalifikuję jako prostą, potrzebujemy na pewno:
*Nowy olej dla skrzyni GGU olej VW o nr G 060 726 A2 - 2 Litry lub inny równoważny, jak kto woli cena w ASO ze zniżką 39,80zł/litr na dzień 17 października 2013r.
Obrazek
*Klucz imbusowy 17
*Pojemnik na stary olej - o środowisko trzeba dbać
*wężyk z lejkiem/strzykawką wedle uznania, coby nowy olej wlać
*miejsce czyli garaż z kanałem lub kanał na wolnym powietrzu
Opcjonalnie:
*śrubokręt krzyżak/płaski do odkręcenia dolnej osłony silnika (oryginalnie chyba jest tam TORX T-25)
*gumowe rękawiczki.
Po zdjęciu osłony ukazuje nam się taki oto widok:
Obrazek
Odkręcamy górny koreczek (uwaga, jeśli poziom starego oleju jest ok. to będzie kapać)
Wykręcamy dolny korek i podkładamy pojemnik, wylatuje olej o specyficznym zapachu i wyglądzie:
Obrazek
Czekamy, aż olej się wykapie jak ktoś chce może jeszcze na sucho powachlować biegami i wkręcamy korek spustowy, a następnie zalewamy skrzynie nowym olejem z wykorzystaniem jakiejś własnej konstrukcji:
Obrazek
W tym wężyku jest nowy olej, kolor herbatka z rumianku. Olej jest rzadki i spokojnie można go lać wężykiem fi 8mm.
Obrazek
Tu przydaje się druga osoba, która leje z góry, a my patrzymy kiedy zacznie się przelewać,wkręcamy lekko korek, wachlujemy biegami coby wszystko wypełnić, można nawet odpalić na luzie, żeby olej rozprowadziło jeszcze raz kontrolujemy poziom oleju w razie potrzeby uzupełniamy, dokręcamy korek. Zakładamy osłonę silnika i po robocie.
Czas operacji poniżej godziny - najdłużej zajmuje czekanie aż stary ścieknie i się wykapie.


W kwestii wymiany oleju w skrzyni akurat wczoraj 13.12.2013 byłem w siedzibie FUCHS'a:
1) Olej, który idzie na pierwsze zalanie do skrzyń VW, BMW to olej FUCHS
2) Niewymienialność / dożywotność oleju wynika, z faktu ze dla Niemców do końca życia samochodu oznacza ok 300 tys. km, więc w praktyce wymiana takiego oleju jest zalecana przy maks 250 tys. Moje decyzja przy wymianie przy 210 była podobno bardzo słuszna.
3) nie chodzi tutaj o jakąś reklamę, czy coś wyszło w czysto towarzyskiej rozmowie.



Dyskusja na temat wymiany znajduje się w tym temacie http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=89


18.10.2013, 23:11
Zobacz profil GG Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL