Wymiana kierownicy F2 przed liftem na kierownicę po lifcie
UWAGA: WSZELKIE PRACE WYKONUJESZ NA SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ , PRZED PRZYSTĄPIENIEM DO PRAC ODŁĄCZ AKUMULATOR I ODCZEKAJ 15-25 MINUT ZANIM ZACZNIESZ PRACE.Niedawno wpadła mi okazja kupienia nowej kierownicy od Octavia II po lifcie.
Oczywiście zrodziły się pytania:
1 - czy kierownica będzie pasowała
2 - co z poduszką czy muszę ją wymieniać
Ad 1Zadałem pytanie sprzedawcy jaką średnicę otworu posiada dana kierownica ( 26 mm ) zmierzyłem trzpień u siebie w samochodzie oraz otwór w starej kierownicy i okazało się że nie ma problemu będzie pasowało jak ulał
Więc już jeden problem miałem z głowy
teraz drugi punkt i tu zaczęła się nerwówka , czy jest możliwe że poduszki są takie same , przecież z zewnątrz wyglądają inaczej.
Postaram się szybko wszystko wyjaśnić .
Ad 2 No właśnie na poniższych zdjęciach widać że z zewnątrz zaślepki airbag znacznie się różnią
Stara zaślepka Fabia II przed liftem oraz niektóre fabia I
nowa zaślepka Fabia II po lifcie
Tak na szybko nie trzeba wymieniać poduszki wystarczy wymienić zaślepkę , poniżej zrelacjonuje jak można to wykonać w warunkach domowych
Ciekawostka- dzięki
Allenowi wiemy że : poduszka z nową zaślepką pasuje zarówno do kierownicy po liftingowej 4- ramiennej jaki 3-ramiennej , RS i Monte Carlo
Do wymiany kierki potrzebujemy kilku rzeczy .
- klucz spline 12-stka
- śrubokręt płaski nie za duży do zdjęcia zaczepów poduszki
- lusterko , dzięki niemu zobaczymy gdzie znajdują się zaczepy poduszki
- klucz nasadkowy 10-tka do zdjęcia klem z akumulatora
- nasadka 16-tka do odkręcenia śrub poduszki ( Airbag )
Nie będę opisywał jak zdjąć poduszkę ponieważ jest wszystko opisane w fotostory kolegi
koleś link poniżej :
viewtopic.php?f=25&t=14603
1) Odkręcamy klemy
2) Czekamy około 15-25 minut i zabieramy się do roboty
3) Zdejmujemy Airbag - dzięki koledze
koleś wiemy jak to zrobić
viewtopic.php?f=25&t=14603
4) Następnie odkręcamy śrubę zabezpieczającą kierownicę , aby to zrobić używamy klucza spline 12 i trzymając jedną ręką kierownicę drugą odkręcamy , najlepiej jakby ktoś nam pomógł i trzymał kierownicę podczas odkręcania.
UWAGA: nie próbujcie odkręcać kierownicy na blokadzie kierownicy grozi to złamaniem blokady 5) Po odkręceniu śruby zabezpieczającej kierkę ,na trzpieniu kolumny kierownicy zaznaczamy ( śrubokrętem , markerem ) linię która ma pokrywać się z wyżłobioną linią na kierownicy , dzięki temu zabiegowi mamy pewność że nowa kierownica będzie w identycznej pozycji co stara
zaznaczyłem to kolorem czerwonym.
6) Demontujemy kierownicę i bierzemy się za poduchę sposób rozbiórki jak już wcześniej pisałem mamy na forum dzięki uprzejmości kolegi
koleśviewtopic.php?f=25&t=14603
7) Jak widać na poniższych zdjęciach zaślepki poduszki niczym się nie różnią w tych samych miejscach mają mocowania , a miejsce na poduszkę jest identyczne.
na dole nowa zaślepka na górze stara zaślepka z boku ( to białe ) poduszka airbag
nowa zaślepka , delikatnie wkładamy airbag do nowej zaślepki
stara zaślepka , z airbag-iem
nowa zaślepka z zamontowanym airbag-iem
8 ) Po wymianie zawartości starej zaślepki na nową skręcamy wszystko zgodnie z manualem naszego kolegi
koleś , następnie przykręcamy kierownicę i zakładamy poduszkę powietrzną.
9) Na koniec podłączamy akumulator i cieszymy się nowym nabytkiem
W Warszawie mogę pomóc w wymianie kierownicy jak i wymianie samej zaślepki na taką z chromowanym uśmiechem Pozdrawiam
venomk