[F1] instalacja wzmacniacza
ODŁĄCZ AKUMULATOR !
Zdjemujesz przynajmniej 1 wycieraczkę (specjalnym ściągaczem - zapomnij o palcach) tą pasażera i odcinasz plastikwowe kołki podszybie (2zł/szt szkoda czasu i nerwów na ratowanie ich)
podszybie wyrywa się bo wchodzi w rowek pod szybą
odkręcamy aluminiowe kółka trzymające materiał ściany grodziowej (można odpiąć komputer żeby dobrze ułożyć gruby kabel zasilający) tak to wygląda po instalacji, kable klemy i masa przeczyszone zostały drucianą szczotką (warto odświeżyć), zamontowany bezpiecznik na przewodzie do wzmacniacza i przykręcony do obudowy aku od strony zewnętrznej oraz mały bezpiecznik !5A (w sumie 4zł w sklepie) dla samego radia umieszczony w górnej pokrywie aku, tak to wygląda już po instalacji
zdejmujemy po lewej stronie okrągłą, gumową zaślepkę przy zawiasie maski i robimy w niej dziure na kabel,
wyciągamy na zewnątrz gumowy dławik z kablem przechodzącym do środka kabiny (cieńszy czerwony jest do zasilania radia- zrobiony całkiem niepotrzebnie) dodatkowo owijamy izolacją kable w miejscu gdzie przechodzą do środka kabiny (żeby je ochronić przed jakimś przetarciem
od środka demontujemy schowek pasażera i środkową część deski (opisy na forum)
a następnie tunel środkowy (ja ściągałem jeszcze częśc pod kierownicą bo robiłem instalacje pod głośniki)
Przepychamy kabel do środka (przyda się druga osoba) zeby odpowiednio poprowadzić kabel w gąszczu innych oraz tak żeby jak najdalej był od kabli głośnikowych
wyrywamy próg i puszczamy nim przewód + wraz z kablem remote (do wzbudzania wzmacniacza)
kable przeciągałem pod wykładziną i filcem (rca, oraz 4 kable głośnikowe)
pomocny będzie drut miedziany żeby przeprowadzić kable pod twardą tapicerką
Minus czyli masę pociągnąłem ze środkowego pasa bezpieczeństwa, oczyszczając miejsce do gołej blachy
dowolnie układamy kable pod tylnym siedziskiem (starając się żeby sygnałowe nie były poplątane z zasilającymi) i przykrywamy ori wykładziną
wzmacniacz przykręcamy do oparcia,
ja użyłem 2 desek, przykręciłem je do oparcia a następnie do nich wzmacniacz, dzieki temu pod spodem wzmacniacza mogłem puścić kable rca i dodatkowo nie będzie się tak grzał, bo jest wentylacja,
niestety bardzo źle się wierci w oparciu, ma ono przetłoczenia pod tapicerką i trzeba namacać żeby nie wbić się w zagłębienie
wcześniej oczywiście zostały kompleksowo wyklejone drzwi z każdej strony wraz z boczkiem, głośniki na dystansach z mdfu na śrubach M6
setup:
radio - jvc kdsh909rb
odseparowany system przedni - powerbass L6C
wzmacniacz ground zero ha 4150
okablowanie dietz (20mm2). ACR (2,5mm2) - 19 metrów (do bi-ampingu) i oehlbach ()(1,5mm2) - 1 metr do gwizdów w sumie jakies 3,5kg okablowania
podziękowania dla Arielcpu za pomoc
dyskusja o powyższym, w temacie [F1] instalacja wzmacniacza w dziale CarAudio