|
|
Teraz jest 21.05.2024, 18:14
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
[F1] Mr T.
Witam. Dziś pomierzyłem auto. Wszystko jak na razie seria: Zmierzone dość ciekawą hamownią montowaną na kole auta. Czyli można by rzec, pomiary w warunkach bojowych. Przy takim silniku, warunki atmosferyczne raczej nie będą grały znaczącej roli. Parametry jak widać. Moc deklarowana została potwierdzona, chociaż w trochę innym przedziale obrotów. Niutków raptem o 2 mniej niż podaje Skoda. Człowiek, który dokonał pomiarów, czyli Wojtek Sarnowski udzielił mi też kilku istotnych rad w kwestii dokonywania modów w silniku. Polecam go, gdyby ktoś chciał mierzyć auta w Poznaniu. Przy okazji obejrzałem jego auto czyli Hondę Civic 1.6, która została wykręcona na grubo ponad 200KM dzięki zamontowaniu mechanicznego kompresora i generalnie zwija asfalt. Coś takiego jest dla mnie marzeniem (raczej mało realnym) ponieważ generalnie daje power już na biegu jałowym zatem ciąg od dołu obrotów urywa łeb. Tak w sumie patrząc na przebieg momentu można by powiedzieć, że silnik wygląda na dość elastyczny
Ostatnio edytowano 15.03.2007, 17:55 przez Mr T., łącznie edytowano 3 razy
|
11.07.2006, 20:48 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Wygląda całkiem całkiem
Jakby fabia była moja to bym trochę ją podkręcił i tez pojechał na hamownię
|
26.07.2006, 23:26 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
A pytałeś go co to za dzióbek w okolicach 3500 obrotów? Wygląda dziwnie, czy seria tez tak ma (może niech ktoś wrzuci wykres serii wg. skody dla porównania)?
|
27.07.2006, 09:26 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
rybeusz napisał(a): Wygląda dziwnie, czy seria tez tak ma
ale generalnie to właśnie jest seria . Jeśli chodzi o silnik to nie ma żadnego grzebnięcia. Wkładka sportowa filtra to jest na razie pomysł, zobaczymy czy się zrealizuje. Robiliśmy trzy pomiary i za każdym razem wychodził taki "dziubek" jak to ładnie ująłeś . Wygląda tak, jakby silnik chciał "zaczerpnąć" drugiego oddechu zanim się porządnie weźmie do roboty.
|
27.07.2006, 09:31 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Bardzo fajny przebieg momentu, zwłaszcza miedzy 4000-6000RPM, różnica jest spora w porównaniu do wersji 75KM konnej która przy 5000RPM przestaje jechać. Na prawdę jestem pod wrażeniem. Ten dołek przy 4000 to prawie jakby Vtec się załączał
|
29.07.2006, 20:12 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Dla mnie nawet i bez tego wykresu ten silnik byl i bedzie elastyczny.
|
04.08.2006, 14:15 |
|
|
Dołączył(a): 18.10.2005, 08:22 Lokalizacja: WU Posty: 591
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: mazowieckie
|
super motorek - popieram :p
|
08.08.2006, 18:28 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam wszystkich
Dodam tylko od siebie, że ( w prawdziwych warunkach, nie na hamowni) czwarty bieg konczy sie (odciecie) gdy wskazowka predkosciomierza osiaga 190km/h.
Nie miałem okazji testować ile na 5 pojedzie (jeszcze ciagnal) ale silniczek pierwsza klasa (jak na 1.4L )
|
09.08.2006, 12:35 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
No tak. 101 KM ale przy jakich obrotach - silnik chce urwać.
Szkoda ze nie ma tej max mocy przy obrotach do około 4500
|
31.08.2006, 10:41 |
|
|
Dołączył(a): 18.10.2005, 08:22 Lokalizacja: WU Posty: 591
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: mazowieckie
|
Buu napisał(a): Nie miałem okazji testować ile na 5 pojedzie (jeszcze ciagnal) ale silniczek pierwsza klasa (jak na 1.4L )
max 215 km/h
|
31.08.2006, 11:37 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25 Lokalizacja: Warszawa Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Wykres z hamowni fabii 1.4 101KM (mojej)
Mr T. napisał(a): Tak w sumie patrząc na przebieg momentu można by powiedzieć, że silnik wygląda na dość elastyczny
W klasycznym ujęciu elastyczność silnika to co-nieco inna jego cecha. Chodzi o to, aby (po osiągnięciu obrotów max. momentu) tenże moment spadał aż do obrotów max.mocy.
Przykład: samochód jedzie z określoną prędkością a obroty silnika są większe od obrotów max. momentu (czyli silnik w tej chwili dysponuje momentem mniejszym niż maksymalny).
Pojawia się wzniesienie, czyli rosną opory. Prędkość spada o obroty też. Jednak w miarę spadku obrotów rośnie moment obrotowy, co przeciwdziała spadkowi prędkości.
I ta cecha jest rozumiana jako klasyczna elastyczność silnika. Duża rozpiętość obrotów pomiędzy obrotami max. momentu a obrotami max. mocy jest świadectwem dużej elastyczności silnika. Ma to ograniczyć konieczność zmian biegów podczas jazdy w różnych sytuacjach drogowych.
Taki wykres jaki był tu podany to wykres tzw. płaskiej biegunowej momentu obrotowego. Jeśli dysponowana moc silnika w danej sytuacji drogowej będzie znacznie przekraczać potrzeby samochodu (będzie duży tzw. zapas mocy) to silnik taki dla użytkownika okaże się elastyczny, bo wystarczy również głębiej wcisnąć gaz, a silnik bez redukcji biegu "pociągnie" bo nadmiar mocy mu na to pozwoli.
Jednak nie należy tego utożsamiać z klasycznym pojęciem elastyczności zespołu napędowego.
|
31.08.2006, 12:01 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17 Lokalizacja: Warszawa Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
LUKI napisał(a): Buu napisał(a): Nie miałem okazji testować ile na 5 pojedzie (jeszcze ciagnal) ale silniczek pierwsza klasa (jak na 1.4L ) max 215 km/h
Niezłą górkę musiałeś znaleźć...
_________________ . Jarek
|
01.09.2006, 18:38 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Yarek napisał(a): LUKI napisał(a): Buu napisał(a): Nie miałem okazji testować ile na 5 pojedzie (jeszcze ciagnal) ale silniczek pierwsza klasa (jak na 1.4L ) max 215 km/h Niezłą górkę musiałeś znaleźć...
Przepaść... To w takim przypadku RS bez wirusa powinna jechać grubo ponad 240 A na serio to aż taka jest różnica w V max między 75 i 101? I przy jakich obotach ma odcięcie ten mocniejszy silniczek??
|
01.09.2006, 20:29 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Widać na wykresie 6600-6700 gdzies w tej okolicy.
Btw:
Baaardzo mnie zdziwilo z jaka "latwoscia" przyspieszyl do tych 190km/h na 4 biegu naprawde ten silniczek jest kozacki, ciesze sie że go wybralem (salon namawial mnie na 75KM).
|
04.09.2006, 10:05 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|