Teraz jest 17.06.2024, 07:57



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 522 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 35  Następna strona
[F1/F2] Hamulce tarczowe z tylu. 
Autor Wiadomość
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Może chodzi o to że przy mocniejszych (tarczowych) hamulcach z tyłu będą się koła zbyt często blokować ???

Auta bez ABSu mają taki regulator siły hamowania tylnej osi w zależności od obciążenia samochodu, żeby koła się nie blokowały kiedy jedziemy na pusto. Ale jeśli auto miało bębny to regulator nie będzie brał poprawki na mocniejsze tarczowe hamulce i może być potem niewesoło.

Tak sobie zgaduję...


19.07.2008, 22:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
P.ETZ, kolega Grygy juz raczej Tobie nic nie wyjasni. Daaaawno go tu nie było.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


20.07.2008, 00:03
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
wokan napisał(a):
P.ETZ, kolega Grygy juz raczej Tobie nic nie wyjasni. Daaaawno go tu nie było.


Dziwne, bo na OCP dość czesto się pojawia, daj mu pw najwyżej ;)

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


20.07.2008, 00:13
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
sebasuperb, tam ma większy rynek zbytu..... a tu jest... hmmm... trochę spalony...

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


20.07.2008, 00:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47
Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
Post 
kros napisał(a):
Może chodzi o to że przy mocniejszych (tarczowych) hamulcach z tyłu będą się koła zbyt często blokować ???

Auta bez ABSu mają taki regulator siły hamowania tylnej osi w zależności od obciążenia samochodu, żeby koła się nie blokowały kiedy jedziemy na pusto. Ale jeśli auto miało bębny to regulator nie będzie brał poprawki na mocniejsze tarczowe hamulce i może być potem niewesoło.

Tak sobie zgaduję...


Zrobiłem na "tarczach" ponad 70 tkm bez ABS-u.
Hamulce są super, nic się nie blokuje!

[ Dodano: 2008-07-20, 19:41 ]
P.ETZ napisał(a):
Witam
czy mógłyś bardziej wyjaśnic o co chodzi przy braku abs , ja niestety nie mam a dzis walczyłem z bębnami wymiana szczęk itp na jakieś 100 Kkm spokój ale niech szlag trafi idiotę który wymyślił sczęki
wiec myslę o wymianie na tarcze ale Twoje stwierdzenie zbiło mnie z tropu stąd moja prośba o dokładniejsze wyjaśnienie sprawy
z góry dzięki


Montuj bez stresu - będziesz więcej niż zadowolony!


20.07.2008, 18:40
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dziekuję Szanownemu Gronu za wyjasnienie moich wątpliwości :worthy:
Wymiana tarczówek z przodu zajeła mi coś koło godz a tył ponad 6 godz :sciana:

Wymieniam tył na tarcze :hura:

A gdyby ktoś z wawy lub okolic potrzebował podpiąć sie pod vaga to sie polecam (namiary podam na pw) :browar:


22.07.2008, 18:34

Dołączył(a): 29.08.2005, 13:33
Lokalizacja: Międzyzdroje ZKA / Szczecin
Posty: 507
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: Lipiec 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
http://allegro.pl/item525371670_ibiza_p ... iasta.html

W tym temacie wyczytałem, że belki są jednakowe, ale kolega mnie trochę nastraszył i wolę się upewnić, czy taka belka jak w tej aukcji pasuje do mojej Fabii? Jest tam wszytsko co jest potrzebne do montażu, czyli wykręcam starą, przykręcam nową i już mogę się cieszyć z tarcz z tyłu?

_________________
Fabia 1.9 TDI & Fabia 1.2 HTP & Octavia 1.9 TDI & Combo 1.7 TD & Volvo FH12 480
SLOW IS WISE FAST IS NICE


24.01.2009, 22:15
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
A czy można po prostu zamiast bębnów dać tarcze? Czy będzie to bezpieczne?

Fabiszon z opisu.

Pozdrawiam Damian

_________________
Škoda Fabia


01.05.2009, 13:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Tak zamiast samych bębnów dać tarcz się nie da :) Trzeba wymienić jeszcze parę elementów.

Ale jeśli chodzi o zmianę całego "systemu hamulców" z tyłu na tarczowe, to myślę że żadnych przeciwwskazań nie ma.

pozdro

_________________
>>>Moja Fabia<<<

zielarzlol@fabiaclub.pl


01.05.2009, 20:16
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Jak ma się kupować/kompletować niezbędne rzeczy do tej przeróbki, lepiej i chyba taniej wyjdzie kupić całą używaną belkę... pisaliśmy chyba o tym już gdzieś ... ???

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


01.05.2009, 20:20
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.04.2009, 12:37
Lokalizacja: Tarnów
Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
FABIAAA napisał(a):
trzeba było kupowac Fabie wersji comfort z TDi i tarcze z tyłu byłyby standardowo !

Ja taką mam a mam bębny oryginalnie,szkoda

_________________
jeszcze tylko nie mam kapelusza hehe


19.05.2009, 12:25
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Drodzy koledzy, ja też przymierzam sie do zmiany bebnow na tarcze, ale mam inne pytanie, co z korektorami siły hamowania? sa takie same dla bebnow i tarcz? bo wg mnie tam wystepuja inne sily podczas duszenia hamulca tarczowego a bebnowego.


no chyba ze sie myle.....


16.06.2009, 19:18
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
nie masz ABS, w takim razie nie wiem czy to jest bezpieczne...


16.06.2009, 19:19
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
tyl moze Ci chwytac przed przodem. dobrze by bylo dobrac korektor z jakiegos auta z 4 tarczami.
brak ABS to wlasciwie jedyne przeciwskazanie


26.06.2009, 10:54
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.06.2009, 00:41
Lokalizacja: Kraków
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 1999
Województwo: małopolskie
Post 
Jakie znów inne siły?
Ciśnienie wychodzące z pompy hamulcowej jest takie samo dla przodu i tyłu, po to własnie jest korektor, żeby obciąć w pewnym zakresie ciśnienie dla hamulca kół osi tylnej.
Zmiana na tarcze wielkiej różnicy nie robi, korektor zostaje ten sam, a metodą prób i błedów można wyregulować ustawienie korektora tak, aby siła hamująca kół tylnych była możliwie największa, bez utraty przyczepności.
Nie wiem jaki masz u siebie korektor, czy jest to elektronika, czy mechaniczny, ale w niczym to nie przeszkadza.

_________________
Części najlepszych producentów do Skody, kontakt PW, gg:1663954, tel: 500481010


27.06.2009, 11:32
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 522 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 35  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL