Teraz jest 28.04.2024, 09:40



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Powerflex 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Powerflex
Jak pewnie doskonale wiecie w fabii jest problem zarówno z gumami stabilizatora jak i wahacza.


Do tej pory, przynajmniej u mnie musiałem zmieniać gumy stabilizatora co 30kkm. Było to lekko denerwujące bo do kosztu gum ok 75 zł.2szt. trzeba doliczyć koszty wymiany i inne duperele.


Dziś dowiedziałem się, że do fabii wreszcie w ofercie Powerflexa znalazły się gumy przedniego zawieszenia:

- silentblocki
- sworznie wahacza
- gumy stabilizatora.



Koszt silentblocków to ok 300 zł za 2 szt (szukam taniej)według mnie jest do przyjęcia.



Jak zsumuję 3 krotną wymianę przy przebiegu 80 kkm oryginałów to wyjdzie podobnie po 100 kkm jeżdżąc na powerflexach.


01.09.2005, 10:59

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Może cały czas było w ofercie tylko ktoś nie wpadł na pomysł że trzeba szukać od Polo 9N albo Ibizy 6L :).
Tylko licz się z tym że jak nie dostanie guma to dostanie coś innego.


01.09.2005, 11:07

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Niebyło ani do polo ani do ibi. :(

Ok ale silentblock w fabii odpowiada za zbieżność co u mnie przy cieżkim silniku, 16'' plus kilka KM powoduje że jeździ się tragicznie, szczególnie po koleinach.

Szczerze mówiąc to nie wiem za co może się złego stać jak założe powerflexa.Aż tak bym nie demonizował :wink:


01.09.2005, 11:13

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Masz 16" hmm, no to napewno coś dostanie:) Wiesz, te nasze wspaniałe drogi. Energia kinetyczna uderzenia była do tej pory tłumiona przez gumę a teraz będzie sie przenosić gdzieś dalej. Oczywiście prowadzenie i reakcje na gaz będą fantastyczne ale coś za cos. Jeździłeś rajdówka na unibolach? Polecam, fantastyczne uczucie.


01.09.2005, 11:27

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Powerflexowi do uniboli chyba trochę brakuje, poza tym nie mam takiego skoku zawieszenia itp jak w rajdówce :mrgreen:

Ja potrzebuje gumy do zwykłej codziennej jazdy, na dziury uważam i gumy nie padają mi od dziur tylko od tych rzeczy o których pisałem wyżej m.in. 320 nm :eh:

Łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora mam od nowości 82 kkm a one przede wszystkim dostają po dupie na dziurach :)


01.09.2005, 11:34

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
A jak Ci się spisuje silnik po programie? Co z temperatura w komorze spalania?


01.09.2005, 11:50

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Uki zakładaj i zdawaj relacje z jazdy :), bo szału dostaje od tego zawieszenia, juz zacząłem powaznie myśleć o wymianie zawiechy od ibi cupry.


01.09.2005, 12:01

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
PUG MAXI napisał(a):
A jak Ci się spisuje silnik po programie? Co z temperatura w komorze spalania?



Na dzień dzisiejszy auto jest bez programu czyli soft seria 141@326 czy jakoś tak :czacha:

[ Dodano: 2005-09-01, 13:15 ]
McsEb napisał(a):
Uki zakładaj i zdawaj relacje z jazdy :), bo szału dostaje od tego zawieszenia, juz zacząłem powaznie myśleć o wymianie zawiechy od ibi cupry.




No wreszcie jest ktoś kto mnie rozumie :mrgreen:


Na razie szukam tańszego sprzedawcy :lol: ale wahacze już mam jeszcze sworznie i silentblocki to wydatek ok 500 zł plus montaż, więc myśle ze kolo wiosny dopiero założe. :(

Nie długo 14" zimóweczki więc nie będzie tak źle. :wink:


01.09.2005, 12:13

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dobra seria, moja na rolkach u Chojnackiego pokazała 122KM i 267Nm. Narazie odpukać nic nie puka:)


01.09.2005, 12:23

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
PUG MAXI napisał(a):
Dobra seria, moja na rolkach u Chojnackiego pokazała 122KM i 267Nm. Narazie odpukać nic nie puka:)


Dodaj pompki od ASZ i wydech i pewnie wyjdzie tyle co u mnie :P


01.09.2005, 12:27

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Mój plan jest taki, hamulce, zawieszenie i na końcu power :).


01.09.2005, 12:47

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
PUG MAXI napisał(a):
Dobra seria, moja na rolkach u Chojnackiego pokazała 122KM i 267Nm. Narazie odpukać nic nie puka:)


z tego za bardzo bym sie nie cieszył... moja seria pokazała na hamowni Chojnackiego 148KM :shock: a u Mastersa 139 :eh: ten sam samochod w zbliżonych warunkach :?


07.09.2005, 09:33

Dołączył(a): 30.11.2005, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: wielkopolskie
Post Powerflex w Fabii
Witka

wklejam jeszcze raz to samo co w dziale TDI, bo tam jakoś nie chciało stworzyć nowej odpowiedzi, tylko dokleiło to do wcześniejszego posta.


Wczoraj założyłem powerflexy do Fabki. Z przyczyn niezależnych na razie tylko na przednie wahacze, elementy na stabilizator i tylną belkę zostaną założone wkrótce. Na każdy wahaczy przypadają dwa elementy, jeden zastępuje mały silentblok z przodu wahacza (normalnie jest to element niewymienny i trudno go wyjąć), drugi UZUPEŁNIA tylko duzy silentblok z tyłu wahacza. To uzupełnienie wygląda dosyć śmiesznie i nie bardzo wierzylem, że wiele wniesie do sprawy. Ale raz się zyje więc założyłem. Instalacja jest dosyć upierdliwa, bo trzeba naprawdę mocno rozebrać zawieszenie z przodu żeby wyjąć wahacze i wymienić małe silentbloki. Jeśli ktoś ma duże gumy w dobrym stanie jeszcze, to do założenia tych uzupełnień do nich przy odrobinie samozaparcia nic nie trzeba wyciągać. Wymiana gumek na stabilizatorze nie wydaje się być skomplikowana, silenbloków na tylniej belce również, ALE pod warunkiem posiadania narzędzia do wycisnięcia starych gum. Bez tego trzeba zdemontować całą belkę i to już jest kłopotliwe. Po wymianie zalecana jest kontrola geometrii - przy okazji, w fabii nie reguluje się nachylenia przednich kół, jednak przesuwając odpowiednio ramę pomocniczą, można ustawić równe pochyelnie przednich kół, więc jakieś tam możliwości regulacji są. przejechałem po montażu dopiero 50 km, więc wrażenia skrócone i niepełne. Przód auta zrobił się bardziej zwarty, reaguje lepiej na ruchy kierownicą, stabilniejsze hamowanie i jazda w zakrętach. Niestety standartowy tył nie "nadąża" teraz za przodem i reaguje z pewnym opóźnieniem. Mam nadzieję, że po wymianie zachowanie tyłu będzie takie jak przodu. Komfort nie pogorszył się wg mnie ani odrobinę, na dziurach auto jest trochę sztywniejsze, ale bardziej stabilne - wg mnie tak powinno być fabrycznie, ale cóż...
Więcej opowiem, jak założę resztę elementów, co mam nadzieję nastąpi wkrótce :)

Pozdrówki

_________________
TomRS
Powered by CompSport


28.02.2006, 15:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
No i super, a wszyscy straszyli ze na powerflexach autem nie da się normalnie jeździć, ale jak widać jak zwykle plotki :)


28.02.2006, 20:40
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.04.2005, 23:32
Lokalizacja: Radom
Posty: 351
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: MB E 220 CDI
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
Co to w ogóle jest...?


28.02.2006, 21:38
Zobacz profil WWW GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL