|
|
Teraz jest 16.06.2024, 15:36
|
[F1] Swap z AUA 16V 75km na AUB 16V 100km
Autor |
Wiadomość |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Swap z AUA 16V 75km na AUB 16V 100km
Hej. Jako, że silnik AUA zjada kosmiczne ilości oleju, stuka tłok i ma mega przedmuchy przez odmę, trzeba zastanowić się nad czymś. Jak wygląda sprawa SWAPa z silnika AUA na AUB ? Jest to niby bliźniacza konstrukcja, ta sama skrzynia itd. Co z ECU i osprzętem ? Czytałem, że różnica jest w przepustnicy i w kolektorach tylko. Ktoś wie jakie różnice są ? Zawsze to te pare kucy więcej. Ogólnie nie znalażłem nic na temat konretnie tych modeli, ale widziałem na podstawie innego zestawu, że 75 i 100 są identyczne łącznie z ECU. Wszystkie informacje mile widziane.
_________________
|
19.03.2013, 19:46 |
|
|
Dołączył(a): 22.11.2012, 18:46 Lokalizacja: Łódź Posty: 182
Podziękował: 3
Pomógł: 3
Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Re: Swap z AUA 16V 75km na AUB 16V 100km
witek_77 napisał(a): silnik AUA zjada kosmiczne ilości oleju, stuka tłok AUB tez, wiec nic sobie nie poprawisz w tej kwestii, a tej roznicy w mocy i tak nie odczujesz chyba ze krecisz silnik non stop do 6000 obr/min Cytuj: Moc silnika: 100 KM, przy 6000 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 126 Nm, przy 4400 obr/min dodatkowo AUB ma ciut mniejszy i wyzej przeniesiony Maksymalny moment obrotowy. dla porownania Cytuj: Moc silnika: 75 KM, przy 5000 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 128 Nm, przy 3800 obr/min
Ostatnio edytowano 19.03.2013, 23:19 przez -Adam-, łącznie edytowano 1 raz
|
19.03.2013, 23:13 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Swap z AUA 16V 75km na AUB 16V 100km
Na 100% jest taki temat, w którym ktoś bardzo dokładnie wymienił wszystkie różnice pomiędzy tymi silnikami (albo pomiędzy ich nieco poprawionymi wersjami BBY i BBZ). Z góry to najbardziej rzuca się różnica w kolektorze ssącym: wersja 55 kW ma plastikowy, a 74 kW metalowy. Faktycznie, w jeździe to zauważalnych różnic kompletnie brak, ten mocniejszy moment ma identyczny (126 Nm), a dostępny przy obrotach wyższych gdzieś o 500 rpm (pożytek z tego raczej żaden).
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
Ostatnio edytowano 19.03.2013, 23:21 przez weuek, łącznie edytowano 1 raz
|
19.03.2013, 23:19 |
|
|
Dołączył(a): 22.11.2012, 18:46 Lokalizacja: Łódź Posty: 182
Podziękował: 3
Pomógł: 3
Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Re: Swap z AUA 16V 75km na AUB 16V 100km
weuek napisał(a): wersja 55 kW ma plastikowy, a 74 kW metalowy. czy aby na pewno?? ja mam BBZ 100KM i mam plastikowy
|
19.03.2013, 23:21 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Swap z AUA 16V 75km na AUB 16V 100km
AUB miał na 100% metalowy - przemyślane rozwiązania w skodzie to głównie oszczędności (niby odma ma nie zamarzać w tych wersjach na "B").
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
19.03.2013, 23:22 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Swap z AUA 16V 75km na AUB 16V 100km
siostra ma BBZ 100 koni i wiem, że jest wyżej maks moment. Mam porównanie. Zjadanie oleju jest takie same bo to te same tłoki i pierścienie i głowica. Chodzi o to, że ten zjada bo jest już wyeksploatowany i stuka tłok. Moja i tak nie odczuje różnicy, a ja lubie 4000rpm wzwyż Ibiza BBZ też zjada olej, ale nie kopci i nie zjada takich ilości ! A jak już bym robił to przy okazji chętnie dołożył bym pare kucyków. Na pewno kolektor, przepustnica i EGR są inne. Czujniki ECU i ciśnienia są te same. Wtryski chyba również są inne. Czy ecu to pociągnie od AUA ? Jak nie no to nowe tłoki, uszczelniacze, uszczelki, czyszczenie EGR i koszt 1200zł
_________________
|
20.03.2013, 00:00 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Swap z AUA 16V 75km na AUB 16V 100km
witek_77 napisał(a): a ja lubie 4000rpm wzwyż Ibiza BBZ też zjada olej, ale nie kopci i nie zjada takich ilości ! Może ta ibiza rzadziej doświadcza tych 4000 rpm wzwyż? Dłuższa jazda tym stylem jest w wykonaniu 16V droga (koszt oleju).
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
20.03.2013, 00:07 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Swap z AUA 16V 75km na AUB 16V 100km
tak, ale fabia nie uświadcza więcej niż 3000rpm bo moja twierdzi, że sie silnik zepsuje Jak po hamowaniu biegami z górki dodam gazu to ludzie za mną wycieraczki załączają, żeby olej z szyby ściągnąć i przeciwmgielne załączają. Rano jak zapali na zimnym silniku to dymek konkretny przez chwilę. Uszczelniacze zaworów są na pewno do wymiany. No nie obejdzie się bez kapitalki.
_________________
|
20.03.2013, 00:15 |
|
|
Dołączył(a): 22.11.2012, 18:46 Lokalizacja: Łódź Posty: 182
Podziękował: 3
Pomógł: 3
Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Re: Swap z AUA 16V 75km na AUB 16V 100km
witek_77 napisał(a): Chodzi o to, że ten zjada bo jest już wyeksploatowany to ile on ma przebiegu, ze wg Ciebie jest wyeksploatowany??
|
20.03.2013, 00:23 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Swap z AUA 16V 75km na AUB 16V 100km
Przebieg swoją drogą, a technika jazdy swoją. To drugie może bardziej wpłynąć na "zmęczenie" silnika niż to pierwsze.
Kilka dni temu jechałem za takim kopcącym benzyniakiem może z kilometr po mieście i w końcu nie wytrzymałem smrodu i skręciłem na wydłużone skróty żeby się pozbyć tego syfiarza sprzed nosa. Do odebrania dowodu taka usterka jak najbardziej się kwalifikuje.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
20.03.2013, 05:52 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Swap z AUA 16V 75km na AUB 16V 100km
może moja była na zakupach Teoretyczny przebieg fabii to 140tys. Oczywiście teoria, bo zmienić przebieg umie większość z nas. Gość jak mi programował immo bo dorabialiśmy kluczyk to się mnie pytał czy nie chce se przebiegu przy okazji zmienić. Nie wnikam ile ma przebiegu wiem, że kopci i zjada olej w ilościach nawet ponad litra na 1000km nie przekraczając 3000rpm przy ruszaniu bo na 5 biegu prędkość max to 90km/h Trzeba coś z tym zrobić, bo olej drogi i taniej by mnie syrenka wyszlo jezdzic dolewając olej do paliwa niż fabią lejąc do silnika.
_________________
|
20.03.2013, 10:33 |
|
|
Dołączył(a): 17.05.2015, 17:28 Lokalizacja: Limanowa Posty: 51
Podziękował: 8
Pomógł: 3
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: Swap z AUA 16V 75km na AUB 16V 100km
Nie chcę zakładać nowego tematu dlatego podepne się pod ten.Mam pytanie czy istnieje możliwość zamiany silnika AUA na jakiś inny mocniejszy w konia bez zmiany osprzętu?? Jeśli tak to na jaki?? Z góry piszę że swap nie wchodzi w grę.
|
05.01.2016, 00:03 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Swap z AUA 16V 75km na AUB 16V 100km
Tylko AUB...
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
05.01.2016, 09:24 |
|
|
Dołączył(a): 17.05.2015, 17:28 Lokalizacja: Limanowa Posty: 51
Podziękował: 8
Pomógł: 3
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: Swap z AUA 16V 75km na AUB 16V 100km
Czyli goły słupek AUB i komp do niego i będzie śmigać??
|
05.01.2016, 09:47 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Swap z AUA 16V 75km na AUB 16V 100km
jak już to kompletny silnik zwłaszcza z kolektorami, przepustnicą, wtryskami, szapka w postaci obudowy filtra powietrza(większa średnica na przepustnicy) . Reszta powinna siąść z AUA
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
05.01.2016, 13:53 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|