Teraz jest 16.06.2024, 10:02



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Tuning silnika 1.4 
Autor Wiadomość
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post Tuning silnika 1.4
Porozumiałem się z lokalnym tunerem w sprawie modów posiadanego silnika (czyli 101KM) ale jak się domyślam, ceny byłyby chyba te same dla silnika 75KM. Priorytetem o jaki pytałem, było poprawienie ciągu w dolnym zakresie. Oto co mi podał:

"Witam,
możemy zaproponować:
wałki rozrządu GT 1390,-zł/kpl
modyfikację głowicy 800,-
demontaz / montaz 650,- + uszczelki
kolektor wydechowy rurowy od 1200,-
dalsza czesc wydechu od 1000,-
Termin wykonania 2 tyg.
Przyrosty ok 15 KM i 8-10 Nm
Niestety do ok 3500 obr./min. przyrosty będą bardzo nieznaczne, dopiero
powyżej tej wartości wyraźniej odczuwalne.
Moment obrotowy w dolnym zakresie można byłoby poprawić (o ok 10 Nm) ale
kosztem mocy na wyższych obrotach."

Czyli generalnie można wykonać mody mechaniczne (wyżej nie mówi o chipowaniu, to jest koszt 1.000PLN) w podanym zakresie, tyle że podniosą one parametry maksymalne, niekoniecznie zmieniając zasadniczo przebieg momentu. Muszę jeszcze doszczegółowić taką kwestię: jeśli mógłbym zyskać moc wyższą o 15KM, to może można byłoby tak pokombinować, żeby ten przyrost mocy poświęcić (może nie w całości ;-) ) na zmiany momentu w dolnym zakresie (czyli to o czym mi napisał w ostatnim zdaniu). No ciekawe.
Pozostaje kwestia kosztów - powyższe mody to 5k PLN. Jeśli dorzucić wirus to 6k PLN. Tak wykonane zmiany, myślę, że nie pogarszałyby trwałości silnika. Jest to jednak trochę kasy. Można to chyba jakoś rozłożyć w czasie - tzn wałek z głowicą, później wydech, a na koniec chip (chociaż przy modyfikacji wałka trzebaby ustawić na kompie fazy). Wtedy wydatek nie poszedłby jednorazowo. Ale per saldo pozostaje w takiej wysokości. Kto wie, szykuje mi się podwyżka ;-) więc może...


20.04.2006, 12:35
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
Post Re: Tuning silnika 1.4
A teraz skup sie, bo nie będę powtarzał ;)

Wymień silnik.

_________________
. Jarek


20.04.2006, 12:42
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
Yarek napisał(a):
A teraz skup sie, bo nie będę powtarzał

Wymień silnik.

Hmmm, mam prośbę - jeśli masz tylko taką uwagę, to zachowaj ją dla siebie...


20.04.2006, 12:55
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post Re: Tuning silnika 1.4
Yarek napisał(a):
A teraz skup sie, bo nie będę powtarzał ;)

Wymień silnik.


Popieram!! :hurra: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo:

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


20.04.2006, 12:55
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
czyli rozumiem, że forum tuningu dedykowane jest wyłącznie dla TDi? Bo jakakolwiek wzmianka o próbach tuningu silnika benzynowego (jaki by nie był) sprowadza się do porady o wymianę silnika na diesla...


20.04.2006, 12:58
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
Post 
Mr T. napisał(a):
Hmmm, mam prośbę - jeśli masz tylko taką uwagę, to zachowaj ją dla siebie...


Modyfikacja którą opisałeś, kosztuje ponad 6zł i da Ci (jak dobrze pójdzie) 15KM. Auto w dalszym ciągu nie będzie jeździć, za to zrobi się głośniejsze, mniej ekonomiczne itd.
Za tą samą kwotę mógłbyś wymienić silnik na np. 1.8T lub 130PD (wliczając sprzedaż starego silnika) - chyba nie muszę Ci tłumaczyć jakie to da efekty.

Teraz rozumiesz moją uwagę?

_________________
. Jarek


20.04.2006, 13:02
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Mr T. napisał(a):
czyli rozumiem, że forum tuningu dedykowane jest wyłącznie dla TDi? Bo jakakolwiek wzmianka o próbach tuningu silnika benzynowego (jaki by nie był) sprowadza się do porady o wymianę silnika na diesla...


Mr. T spokojnie :browar: nikt niemowi tu tylko o tuningu TDi ja jestem za jak najbardziej za...jesli widze ze ktos jest milosnikiem motoryzacji a widze ze Ty jestes wiec to jak najbardziej popieram twoje zamilowenie i chec modyfikacji. Natomiast fakt faktem jest ze jak sam zauwazyles koszt takiej modyfikacji jest niewspolmierny to efektu i tylko tyle..co innego gdybys te 6 kola wydal i mialbys zamiast 100 KM >>150KM :hurra:

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


20.04.2006, 13:03
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
Post 
Mr T. napisał(a):
czyli rozumiem, że forum tuningu dedykowane jest wyłącznie dla TDi? Bo jakakolwiek wzmianka o próbach tuningu silnika benzynowego (jaki by nie był) sprowadza się do porady o wymianę silnika na diesla...


A czy on napisał coś o TDI? Masz jakieś uczulenie?
Ja też w pierwszym rzędzie sugeruję 1.8T

_________________
. Jarek


20.04.2006, 13:03
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
Yarek napisał(a):
A czy on napisał coś o TDI? Masz jakieś uczulenie?

uczulenia nie mam :mrgreen: ale że wypowiedzieli się userzy właśnie silników TDi to skojarzenie samo się nasuwa ;-)
Ponadto swap silnika w ogóle nie jest w polu zainteresowania. Wymiana silnika na owe 1.8T wiąże się nie tylko z silnikiem jako takim, ale i osprzętem, sprzęgłem itd. A koszty wtedy lecą w górę już trochę bardziej.

[ Dodano: 2006-04-20, 14:43 ]
Poza tym jednakowoż nie chciałbym montować silnika z turbiną. Nigdy nie wiadomo jaki silnik używany się trafi i co może wyskoczyć - a tu mam swój fabryczny silnik, którego przynajmniej jako tako jestem pewny. No i jakoś zawsze bardziej kręciły mnie jednostki wolnossące... ;-) .
Tak wracając jeszcze do TDi, to po prostu ostatnio czytałem trochę różnych postów, gdzie właśnie takowe sugestie padały, toteż może i się niepotrzebnie uniosłem ;-) :browar: . Swoją drogą, to jak już diesel to zastanawiałbym się raczej nad common rail niż pompkami.


20.04.2006, 13:36
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Jestem w szoku że po zmianie wałków, modyfikacji głowicy, kolektora i wydechu dało by to tylko 15KM.
Szczerze jeśli nawet nie chcesz mieć turbiny to wymiana silnika nadal jest rozsądniejsza. Proponuje zatem 2.0 16V 150KM z golfa 3gti :) Silniczek N/A i na pewno auto by ładnie latało zwłaszcza ze można tamto jeszcze podciągnąc pod 170KM lub więcej :) No i dzwięk ładny, wiem że na tym tez Ci zalezy :) Tylko nie wiem czy go mozna gdzies jeszcze dostać. Silniki starsze nie są wcale takie drogie, ostatnio darecki mi pokazywał 1,8 T z osprzetem za 3500,- chyba.


20.04.2006, 13:59
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.04.2006, 15:56
Lokalizacja: Lublin
Posty: 65
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2006/2012
Województwo: lubelskie
Post 
Witam
to moze ja cos dorzuce do poruszanej kwestii...
otoz moze zastosowac turbosprezarke?
ew. podwojne doladowanie(sprezarka mechaniczna + turbosprezarka)
przyrost mocy bedzie napewno duzo wiekszy niz 15KM ale i duza kasa :)
proponuje popytac ludzi ktorzy sie tym zajmuja :)
Pozdrawiam
Pafi


20.04.2006, 14:05
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Mariusz, widze ze dowiadywales sie tego samego co ja :]
Tyle ze 15KM to zyskasz po chipie i lekkim modzie glowicy.
Pozatym jezeli planujesz moda walkow najsampierw to pragne cie poinformowac ze, auto bez poprwy programu, przestawienia zaplonu na wolnych obrotach bedzie umierac - tak to jest z walkami GT. Nalezy zatem robic to od razu by moc pokazac sie autem na miescie.
Po drugie... mysle ze jezeli chodzi ci o podniesienie mocy i momentu to moze warto zrobic program plus glowice + wywazenie dolu silnika..auto zyska na tym ponoc duzo.
Ja mialem swoje cudo robic na 1.4T + walki :] ale koszt jest rowny z wymiana silnika na mocniejszy np. proponowany przez Yarka 1.8T :] na ktory choruje juz drugi rok ;)...czas pokarze moze bedzie mnie stac na niego jakos niedlugo :))


20.04.2006, 14:09
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
pamiętaj też ze kazde mody niosą za sobą nieoczekiwane koszty, które musisz uwzględnić w swoim kosztorysie. Poza tym jesli podnosisz moc, powinienes pamiętac o hamulcach i zawieszeniu. Wiem, ze 15 KM to nie jakis super wielki przyrost ale apetyt rosnie w miare jedzenia :D


20.04.2006, 14:56
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
no powiem wam, że kierunek jaki chciałem obierać wcale nie miał na celu robienie z tego silnika potwora, a raczej usprawnienie jego działania. Taka przeróbka jak turbina, czy nawet jeszcze sprężarka to już naprawdę gruba sprawa (wręcz zrobienie takiego TSI;-)). Oczywiście wymiana silnika np na 2.0 (widzę, że McsEb mnie zna ;-) ) to byłaby ciekawa propozycja, ale widzę tu takie tematy - silnik z mocą większą o 50% w stosunku do obecnego (nie wiem jeszcze jaki to ma moment, ale wybadam :grin: ) to oczywiście pociąga za sobą sprzęgło, zawieszenie i hamulce. No to już podraża. Modyfikacja taka o c.a. 15KM myślę, że nie pociągała by jeszcze takich konsekwencji. Nie wiem ile obecne sprzęgło może znieść, ale taka przeróbka to jeszcze nie jest dramatyczny przyrost. Hamulce mam przód i tył tarczowe i wydają się ze sporym zapasem na obecne parametry, więc chyba też dałyby radę. Jedyne pytanie to zawieszenie, które chyba można by jednak trochę usztywnić.
Trochę też jestem generalnie zawiedziony, że tak bądź co bądź zaawansowane mody jakie opisałem dadzą "tylko" takie przyrosty. Zwłaszcza że jak podaje na stronie http://swiatek-tuning.com.pl/cennik-chipy.htm sam chip w benzynie bez turbo daje max 8% mocy i 10% momentu czyli odpowiednio 8KM i 12Nm. Oczywiście to są wartości maksymalne, czyli może się okazać, że wyjdzie mniej :sad: . Muszę tego pana odwiedzić osobiście i przeprowadzić męską rozmowę :mrgreen: .
Bo tak jak pisałem - priorytetem była próba "usprawnienia" tego silnika (jako efekt dyskusji o elastyczności ;-) , które dały do myślenia). Jeśli jednak okazało by się, że wymaga to takiego rozgrzebania silnika, to już można pójść po całości i zwiększyć wartości maksymalne ;-) . Niedługo tam się wybiorę i przy okazji zhamuję brykę - przynajmniej będę wiedział na czym fabrycznie stoję (a właściwie siedzę, tudzież jadę). Temat mnie podkręcił, chociaż niedługo może mnie czekać przeprowadzka (i nie wiem jak to wszystko zgrać logistycznie i finansowo :razz: )...


21.04.2006, 06:00
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
McsEb napisał(a):
Jestem w szoku że po zmianie wałków, modyfikacji głowicy, kolektora i wydechu dało by to tylko 15KM.


Rzeczywiście wydaje sie to dziwnie mało, jak na tak zaawanowane modyfikacje???Jak juz kiedyś pisałem, kumpel z Feli 1.6/75 po stożku,wałku, splanowanej na nowo głowicy i tłumiku końcowym otrzymał 99km (auto mierzone już 3 razy na hamowni i wychodzi tak samo, więc wynik wiarygodny)...Dodam, że robił wszystko sam lub przy pomocy znajomych,a nie zawodowych tunerów (którzy z oczywistych względów powinni to zrobić jeszcze lepiej)...Teraz ma dodatkowo "lepszejszy" kolektor i cały wydech na 2'' ale auto nie było później hamowane. Jak się wybierzemy na pomiar, zapodam na forum wyniki.
Mr T. lepiej pogadaj ze Świątkiem i dopytaj się dokładnie co i jak...
PS.Czy przy planowaniu głowicy w 16v trzeba również podnieść tuleje??? Jeśli tak to przyjmij prosze moją drobną radę. Upewnij się dwa razy przed zleceniem roboty, że chłopaki-tunerzy wiedzą o co chodzi, bo szybko narazisz się na dodatkowe koszty przy naprawie silnika. Niby prosta sprawa, a nawet Chojnacki (''23 lata doświadczenia w branży'') o takiej 'drobnostce' zapomniał :sciana:


21.04.2006, 08:45
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL