Panowie, potrzebuję automatycznej ładowarki do akumulatora ołowiowo-kwasowego typu marine 80Ah (max 100Ah). Akumulator będzie używany tylko w sezonie letnim do zasilania silnika elektrycznego w pontonie, resztę czasu przestoi nieużywany w garażu - wtedy będę musiał doładowywać akumulator. Być może kiedyś będzie jakiś żelowy dlatego chcę kupić ładowarkę, która obsłuży żelówki.
Mam trzy propozycję, najbardziej zainteresowany jestem Boschem C7, potem EST-516 ostatecznie Black&Decker. Może ktoś używał takich ładowarek lub może coś doradzić w wyborze.
(1) BOSCH C7
Jest mały, poręczny, zgrabny oraz w pełni automatyczny. Do akumulatorów WET, AGM, żel, VRLA. Można go powiesić na ścianie w wygodnym miejscu. Służy do ładowania akumulatorów w samochodach ciężarowych oraz osobowych.
Właściwości ładowarki BOSCH C7 :
Wariant ładowania 1 "12 V" - ładowanie samochód/Motocykl (14,4V / 7A)
Wariant ładowania 2 "12 V" - ładowanie zima/AGM (14,7V / 7A)
Wariant ładowania 3 "12 V" - intensywna regeneracja (16,5V / 1,5A)
Wariant ładowania 4 "12 V" - zasilacz (13,6V / 5A)
Wariant ładowania 5 "12 V" - ładowanie ciężarówka (28,8V / 3,5A)
Wariant ładowania 6 "12 V" - ładowanie ciężarówka zima/AGM (29,4V / 3,5A)
Regeneracja: automatyczne ładowanie impulsowe przy napięciu pomiędzy 7,5 V i 10,5 V
Podtrzymanie: Po zakończeniu ładowania wg. wariantów 1-6 automatyczne doładowanie prądem 1,5 A
Intensywna regeneracja: regeneracja po długotrwałym rozładowaniu
Zasilacz: Ładowarka C7 może być stosowana jako postojowy zasilacz pojazdu podczas wymiany akumulatora
Akcesoria: uchwyt naścienny.
(źródło:
http://www.sklepcentra.pl/sklep/bosch-l ... 14f35a9ade)
(2) EST-516 12V/15A Stef-Pol
Ładowarki EST - 516 przeznaczone są do samoczynnego ładowania akumulatorów bezobsługowych, żelowych i ołowiowo - kwasowych o napięciu 12V i pojemności 34 ÷ 150Ah.
Ładowanie akumulatorów tymi ładowarkami gwarantuje pełne naładowanie akumulatora jak i przedłużenie jego żywotności. Ładowarki EST od innych ładowarek wyróżnia to, że po osiągnięciu właściwego napięcia przez akumulator układ nie rozłącza ładowarki, od tego momentu na akumulatorze podtrzymywana jest stała wartość napięcia, jest to korzystne dla akumulatora.
Ładowanie akumulatorów tą ładowarką spełnia oczekiwania użytkownika jak i producenta akumulatorów.
Napięcie znamionowe zasilania U1: 230V~
Prąd znamionowy zasilania I1: 1A
Prąd znamionowy bezpiecznika WTA: 1,6A
Napięcie znamionowe wyjściowe U2: 12V
Prąd znamionowy wyjściowy I2: 12A
Prąd szczytowy wyjściowy Is: 15A
Klasa ochronności: II
PRZEŁĄCZNIK NAPIĘĆ 13,8V;14,9V;16V
Wymiar: 230x240x110
Waga: 2,60 kg
(źródło:
http://www.stef-pol.civ.pl/index.php?id=oferta)
(3) Black&Decker BDSBC 10A
Prąd wyjściowy 10 A
TECHNOLOGIA AUTO SELECT: wybierz rodzaj pracy a ładowarka wykona resztę
4-stopniowa technologia ładowania akumulatorów zapewnia szybkie ładowanie bez ryzyka przeładowania
Kontrola odwrotności polaryzacji zabezpiecza przed pojawieniem się iskrzenia i skutkami wynikającymi z błędnego podłączenia przewodów dla akumulatorów i samochodowych przewodów elektronicznych
Sterowanie mikroprocesorem zapewnia nieprzerwane monitorowanie stanu akumulatora
Sprawdzenie stanu akumulatora zapewnia o tym, że akumulator może zostać naładowany
Automatyczne ładowanie: automatyczna analiza stanu akumulatora i wybór najlepszej wartości dla danego rodzaju, wielkości i poziomu rozładowania akumulatora
Tryb ładowania konserwacyjnego: utrzymanie maksymalnego ładunku akumulatora
Kontrola alternatora pozwala stwierdzić ewentualne uszkodzenie alternatora, który może być przyczyną rozładowania akumulatora
Prosty w obsłudze panel sterowania informuję o każdym etapie ładowania
Pomiar napięcia monitoruje procentowy poziom naładowania akumulatorów
Boczne elementy pozwalające na wygodne i bezpieczne przechowywanie przewodów
Przedni panel wykonany z metalu zwiększa wytrzymałość urządzenia na uszkodzenia
(źródło:
http://www.blackanddecker.pl/automotive ... /BDSBC10A/)