Teraz jest 14.05.2024, 17:55



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Tempomat - przydatna rzecz czy zbędny bajer 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Z tym komfortem to roznie bywa. Nawet na autostradzie, jak jest gesto, to wole miec gaz pod nogą a nie w tempomacie :mrgreen:

Z tym rwaniem to chyba tak juz jest.... zasiegnalem jezyka i inni w robionym TDI tez tak maja. Za duzo mocy :mrgreen:

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


09.12.2007, 21:58
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
wokan napisał(a):
Nawet na autostradzie, jak jest gesto, to wole miec gaz pod nogą a nie w tempomacie

Prawda, ale i tak każde następne moje auto będzie z tempomatem.


09.12.2007, 22:49
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5406
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
Kupiłem tempomat na czeskim aukro. Sprzedawca napisał, że do fabii pasuje. Okazało się jednak, że to tempomat do octavii i superba 1. W jego wiązce brak kabelka do pedału hamulca. Poza tym rozebrałem plastik pod kierownicą i numer na centralnej jednostce sterującej to 6Q2 937 049 F
Może ktoś mi odpowiedzieć na pytania:
1. Czy faktycznie muszę zmieniać jednostkę sterującą? Jaki to może być koszt?(ASO po numerze nadwozia twierdzi, że nie ma żadnych przeciwskazań do montażu ori tempomatu przeznaczonego do fabii o numerze BEA400002)

2. Naprawdę ten tempomat ne zadziała u mnie? Jak pisałem sprzedawca ponoć je montuje ale w instrukcji też pisał że nie do tej jednostki centralnej.
Obrazek
Obrazek

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


Ostatnio edytowano 05.07.2010, 21:47 przez koleś, łącznie edytowano 1 raz



05.07.2010, 21:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20
Lokalizacja: Kętrzyn
Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
koleś

Wg instrukcji montażu tempomatu do Fabii I nie można tego cuda zamontować do jednostki sterującej 6Q2.... (6Q0 i 6Q1 są przystosowane do obsługi tempomatu) więc w Twoim przypadku powinno być ok (choć to tempomat od Superba)
Patrząc na Twoją wiązkę ze zdjęcia to masz 2 wolne kabelki. Jeden idzie do wtyczki na przedniej ścianie (do jednostki sterującej silnikiem) a drugi to właśnie chyba do kostki przy pedale hamulca bo jeśli nie to do czego?
Na czeskim forum jest temat rzeka na temat tempomatu i tam przewijają się zdjęcia tempomatów taki jak Twój więc chyba to pasuje (popatrz chociażby na przedostatnią stronę tego tematu).
http://forum.skodahome.cz/topic/19506-t ... kolem-nej/


05.07.2010, 21:47
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5406
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
Już poprawiłem błąd w moim wcześniejszym poście. Jednostka sterująca ma numer 6Q2...

Jak pisałem ASO nie widzi problemu.

Z opisu montażu dołączonego do tempomatu:
czarna wtyczka do manetki
sraczkowata do jednostki centralnej
czarny do kostki na grodzi
czerwony do plusa po stacyjce

Dzięki za linka.

P.S.
Nie mogę zobaczyć zdjęć na tym czeski forum. Pisze, że muszę się zalogować.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


05.07.2010, 21:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Opis montażu też jest na forum, dokładnie opisane krok po kroku.
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... t=tempomat

Ile u Ciebie w ASO za taką "przyjemność" ?

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


05.07.2010, 21:58
Zobacz profil WWW
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5406
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
Manual z naszego forum sobie wydrukowałem :mrgreen:

W Emidzie 350 za tempomat i 250 za montaż (bo trzeba demontować deskę)

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


Ostatnio edytowano 05.07.2010, 22:03 przez koleś, łącznie edytowano 1 raz



05.07.2010, 22:00
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20
Lokalizacja: Kętrzyn
Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
No to chyba raczej będziesz musiał wymienić jednostkę (choć poczytaj temat, do którego masz linka), bo do tej pory to wszędzie pisali o konieczności wymiany. Pogadaj z MSS-em bo miał na sprzedaż jednostkę z pełnym wypasem i pod tempomat za 100 PLNów.
W poście, do którego dostałeś linka są pokazane schematy elektryczne więc może to Ci coś pomorze.

I jeszcze jedno. Wg schematu elektrycznego pin 6 we wtyczce wpinanej do manetki tempomatu ma być podpięty ostatecznie do bezpiecznika nr 28 (z boku deski rozdzielczej) - jest to ten kabelek, który idzie do pedału hamulca wg oryginalnej instrukcji montażu tempomatu)
Sprawdź czy na bezpieczniku nr 28 pojawia się "+" po stacyjce. Jeśli tak, to masz swój kabelek do pedału hamulca


Ostatnio edytowano 05.07.2010, 22:12 przez Lechu, łącznie edytowano 1 raz



05.07.2010, 22:03
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5406
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
Jeśli zakupię jednostkę sterującą z odpowiednim numerem to ona działa p&p? przepinam wtyczki i już?

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


05.07.2010, 22:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Ta powinno być p&p.

Montaż widze standardowy też do F2 chcą 250 pln. :sciana:

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


05.07.2010, 22:07
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post 
koleś napisał(a):
(bo trzeba demontować deskę)
- jak jestes wygimnastykowany ;) to dasz rade bez demontażu

Ile za tempomat dałeś?

_________________
Pozdrawiam
Paweł


05.07.2010, 22:08
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20
Lokalizacja: Kętrzyn
Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Sterownik sieci pokładowej jest plug and play ale musisz go później zakodować pod swoje autko (swoje wyposażenie). Tylko nie kup jakiejś wersji okrojonej, bo może coś przestać Ci działać (bo nowa jednostka może tego nie obsługiwać). Poczytaj co dopisałem w swoim poprzednim poście odnośnie bezpiecznika 28.


05.07.2010, 22:15
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5406
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
Sprawdziłem. Pin 6 to ten czerwony kabelek, który wg. czeskiej instrukcji ma iść do plusa po stacyjce.
Dzięki, już wiem gdzie go podpiąć.

[ Dodano: 2010-07-05, 23:29 ]
Pawko napisał(a):
jak jestes wygimnastykowany to dasz rade bez demontażu


Nie bardzo wiem gdzie jest umiejscowiona ta wtyczka na grodzi. Ze szkicu wynika, ze tak na wysokości zegarów. Po ich wyjęciu będzie łatwiej?
Ze zdjęcia w manualu nic nie wynika.

[ Dodano: 2010-07-10, 15:37 ]
Dziś zamontuję zakupiony tempomat. Pomimo, że nie jest on ori do fabii i pomimo, że mam jednostkę elektryki o numerze 6Q2 ..., podłączę go.
Ciekawe co mi wyjdzie? :bruum: :crazy:

[ Dodano: 2010-07-12, 19:04 ]
Tempomat nie działa. Wywala błąd:
VAG-COM Version: Release 311.2-N


1 Fault Found:
17977 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
P1569 - 35-00 - -


Poszukałem na necie i albo mam walnięty kabelek albo manetkę. Podłączyłem prawidłowo tak jak w opisie. No i nie wiem jak to ugryźć. Może jednak potrzebuję inną centr. jedn. ster.? A może po prostu ori tempomat?

Teraz o montażu.
Samemu nie jest lekko. Myślę, że jak ktoś nie widział wcześniej wtyczek na grodzi to nie da rady ich namacać i wyciągnąć tę prawidłową nie mówiąć już o włożeniu do niej pinu.
Do demontażu nalezy się dobrze przygotować pod kątem narzędzi. Zwłaszcza we wkrętaki torx. Np. miałem kłopot ze zdjęciem obudowy kolumny kierowniczej. W manualu na forum jest mowa o śrubkach krzyżakowych. U mnie były tam wkręty torx 10. Na szczęście miałem taki wkrętak. Dodatkowo od spodu jest jescze śrubka na imbus 4.
W sumie potrzebowałem wkrętaki torx: 10, 20, 25, 30 oraz wspomniany imbus.

Od bezpiecznika 28, o którym pisał Lechu, idzie kabelek do wtyczki w pedale hamulca.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


Ostatnio edytowano 28.11.2010, 01:43 przez koleś, łącznie edytowano 1 raz



05.07.2010, 22:25
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post Czy warto?
Koledzy! Powiem tak. Napaliłem się początkowo na tempomat, zakupiełem i jest on w drodze. Teraz jednak gdy się już naczytałem i wysłuchałem wielu opinii targają mną wątpliwości. Nie jestem do końca przekonany czy mój silniczek ma wystarczająco kucyków aby z tym urządzeniem funkcjonować. Poradźcie proszę czy poprostu się nadaje do mojego auta czy nie? Pomijam kwestie jeżdżenia po autostradach czy drogach szybkiego ruchu bo nie o to mi chodzi. Interesuje mnie tylko z czysto technicznego punku widzenia. Czy dużo wzrośnie zużycie paliwa itp. Pozdrawiam.

_________________
pitt47


03.10.2010, 07:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Jeśli nie będziesz jeździł na tempomacie po górach, nie będziesz ustawiał za wysokich prędkości to powinien dać radę.
Co do spalania to u mnie sterując gazem własną nogą miałem niższe spalanie niż gdy auto jechało na tempomacie.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


07.10.2010, 07:06
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL