|
|
Teraz jest 14.05.2024, 17:55
|
Tempomat - przydatna rzecz czy zbędny bajer
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Z tym komfortem to roznie bywa. Nawet na autostradzie, jak jest gesto, to wole miec gaz pod nogą a nie w tempomacie
Z tym rwaniem to chyba tak juz jest.... zasiegnalem jezyka i inni w robionym TDI tez tak maja. Za duzo mocy
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
09.12.2007, 21:58 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
wokan napisał(a): Nawet na autostradzie, jak jest gesto, to wole miec gaz pod nogą a nie w tempomacie
Prawda, ale i tak każde następne moje auto będzie z tempomatem.
|
09.12.2007, 22:49 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5406
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Kupiłem tempomat na czeskim aukro. Sprzedawca napisał, że do fabii pasuje. Okazało się jednak, że to tempomat do octavii i superba 1. W jego wiązce brak kabelka do pedału hamulca. Poza tym rozebrałem plastik pod kierownicą i numer na centralnej jednostce sterującej to 6Q2 937 049 F
Może ktoś mi odpowiedzieć na pytania:
1. Czy faktycznie muszę zmieniać jednostkę sterującą? Jaki to może być koszt?(ASO po numerze nadwozia twierdzi, że nie ma żadnych przeciwskazań do montażu ori tempomatu przeznaczonego do fabii o numerze BEA400002)
2. Naprawdę ten tempomat ne zadziała u mnie? Jak pisałem sprzedawca ponoć je montuje ale w instrukcji też pisał że nie do tej jednostki centralnej.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
Ostatnio edytowano 05.07.2010, 21:47 przez koleś, łącznie edytowano 1 raz
|
05.07.2010, 21:08 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
koleś
Wg instrukcji montażu tempomatu do Fabii I nie można tego cuda zamontować do jednostki sterującej 6Q2.... (6Q0 i 6Q1 są przystosowane do obsługi tempomatu) więc w Twoim przypadku powinno być ok (choć to tempomat od Superba)
Patrząc na Twoją wiązkę ze zdjęcia to masz 2 wolne kabelki. Jeden idzie do wtyczki na przedniej ścianie (do jednostki sterującej silnikiem) a drugi to właśnie chyba do kostki przy pedale hamulca bo jeśli nie to do czego?
Na czeskim forum jest temat rzeka na temat tempomatu i tam przewijają się zdjęcia tempomatów taki jak Twój więc chyba to pasuje (popatrz chociażby na przedostatnią stronę tego tematu).
http://forum.skodahome.cz/topic/19506-t ... kolem-nej/
|
05.07.2010, 21:47 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5406
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Już poprawiłem błąd w moim wcześniejszym poście. Jednostka sterująca ma numer 6Q2...
Jak pisałem ASO nie widzi problemu.
Z opisu montażu dołączonego do tempomatu:
czarna wtyczka do manetki
sraczkowata do jednostki centralnej
czarny do kostki na grodzi
czerwony do plusa po stacyjce
Dzięki za linka.
P.S.
Nie mogę zobaczyć zdjęć na tym czeski forum. Pisze, że muszę się zalogować.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
05.07.2010, 21:49 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Opis montażu też jest na forum, dokładnie opisane krok po kroku.
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... t=tempomat
Ile u Ciebie w ASO za taką "przyjemność" ?
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
05.07.2010, 21:58 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5406
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Manual z naszego forum sobie wydrukowałem
W Emidzie 350 za tempomat i 250 za montaż (bo trzeba demontować deskę)
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
Ostatnio edytowano 05.07.2010, 22:03 przez koleś, łącznie edytowano 1 raz
|
05.07.2010, 22:00 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
No to chyba raczej będziesz musiał wymienić jednostkę (choć poczytaj temat, do którego masz linka), bo do tej pory to wszędzie pisali o konieczności wymiany. Pogadaj z MSS-em bo miał na sprzedaż jednostkę z pełnym wypasem i pod tempomat za 100 PLNów.
W poście, do którego dostałeś linka są pokazane schematy elektryczne więc może to Ci coś pomorze.
I jeszcze jedno. Wg schematu elektrycznego pin 6 we wtyczce wpinanej do manetki tempomatu ma być podpięty ostatecznie do bezpiecznika nr 28 (z boku deski rozdzielczej) - jest to ten kabelek, który idzie do pedału hamulca wg oryginalnej instrukcji montażu tempomatu)
Sprawdź czy na bezpieczniku nr 28 pojawia się "+" po stacyjce. Jeśli tak, to masz swój kabelek do pedału hamulca
Ostatnio edytowano 05.07.2010, 22:12 przez Lechu, łącznie edytowano 1 raz
|
05.07.2010, 22:03 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5406
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Jeśli zakupię jednostkę sterującą z odpowiednim numerem to ona działa p&p? przepinam wtyczki i już?
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
05.07.2010, 22:06 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Ta powinno być p&p.
Montaż widze standardowy też do F2 chcą 250 pln.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
05.07.2010, 22:07 |
|
|
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
koleś napisał(a): (bo trzeba demontować deskę) - jak jestes wygimnastykowany to dasz rade bez demontażu
Ile za tempomat dałeś?
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
05.07.2010, 22:08 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Sterownik sieci pokładowej jest plug and play ale musisz go później zakodować pod swoje autko (swoje wyposażenie). Tylko nie kup jakiejś wersji okrojonej, bo może coś przestać Ci działać (bo nowa jednostka może tego nie obsługiwać). Poczytaj co dopisałem w swoim poprzednim poście odnośnie bezpiecznika 28.
|
05.07.2010, 22:15 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5406
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Sprawdziłem. Pin 6 to ten czerwony kabelek, który wg. czeskiej instrukcji ma iść do plusa po stacyjce.
Dzięki, już wiem gdzie go podpiąć.
[ Dodano: 2010-07-05, 23:29 ]
Pawko napisał(a): jak jestes wygimnastykowany to dasz rade bez demontażu
Nie bardzo wiem gdzie jest umiejscowiona ta wtyczka na grodzi. Ze szkicu wynika, ze tak na wysokości zegarów. Po ich wyjęciu będzie łatwiej?
Ze zdjęcia w manualu nic nie wynika.
[ Dodano: 2010-07-10, 15:37 ]
Dziś zamontuję zakupiony tempomat. Pomimo, że nie jest on ori do fabii i pomimo, że mam jednostkę elektryki o numerze 6Q2 ..., podłączę go.
Ciekawe co mi wyjdzie?
[ Dodano: 2010-07-12, 19:04 ]
Tempomat nie działa. Wywala błąd:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
1 Fault Found: 17977 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal P1569 - 35-00 - -
Poszukałem na necie i albo mam walnięty kabelek albo manetkę. Podłączyłem prawidłowo tak jak w opisie. No i nie wiem jak to ugryźć. Może jednak potrzebuję inną centr. jedn. ster.? A może po prostu ori tempomat?
Teraz o montażu.
Samemu nie jest lekko. Myślę, że jak ktoś nie widział wcześniej wtyczek na grodzi to nie da rady ich namacać i wyciągnąć tę prawidłową nie mówiąć już o włożeniu do niej pinu.
Do demontażu nalezy się dobrze przygotować pod kątem narzędzi. Zwłaszcza we wkrętaki torx. Np. miałem kłopot ze zdjęciem obudowy kolumny kierowniczej. W manualu na forum jest mowa o śrubkach krzyżakowych. U mnie były tam wkręty torx 10. Na szczęście miałem taki wkrętak. Dodatkowo od spodu jest jescze śrubka na imbus 4.
W sumie potrzebowałem wkrętaki torx: 10, 20, 25, 30 oraz wspomniany imbus.
Od bezpiecznika 28, o którym pisał Lechu, idzie kabelek do wtyczki w pedale hamulca.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
Ostatnio edytowano 28.11.2010, 01:43 przez koleś, łącznie edytowano 1 raz
|
05.07.2010, 22:25 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01 Lokalizacja: Gliwice Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Czy warto?
Koledzy! Powiem tak. Napaliłem się początkowo na tempomat, zakupiełem i jest on w drodze. Teraz jednak gdy się już naczytałem i wysłuchałem wielu opinii targają mną wątpliwości. Nie jestem do końca przekonany czy mój silniczek ma wystarczająco kucyków aby z tym urządzeniem funkcjonować. Poradźcie proszę czy poprostu się nadaje do mojego auta czy nie? Pomijam kwestie jeżdżenia po autostradach czy drogach szybkiego ruchu bo nie o to mi chodzi. Interesuje mnie tylko z czysto technicznego punku widzenia. Czy dużo wzrośnie zużycie paliwa itp. Pozdrawiam.
_________________ pitt47
|
03.10.2010, 07:12 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Jeśli nie będziesz jeździł na tempomacie po górach, nie będziesz ustawiał za wysokich prędkości to powinien dać radę.
Co do spalania to u mnie sterując gazem własną nogą miałem niższe spalanie niż gdy auto jechało na tempomacie.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
07.10.2010, 07:06 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|