|
|
Teraz jest 13.05.2024, 10:52
|
[F2] Przymierzam się do NOWEJ Fabii - rozterki przed zakupem
Autor |
Wiadomość |
Ekspert CAR SPA
Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F2] 1,2TSI 1,4TSI a moze 1,4 16V ?prosze o pomoc
z TSI praktycznie nic sie nie dzieje, przynajmniej w moim ASO. Byly pojedyncze przypadki padania turbin w L'kach, ale to wiadomo jak te auta tam sa eksploatowane. Jak chcesz montowac gaz to tylko 1.4 16V. Jesli poszukujesz dynamiki i osiagow to lepsze TSI. Przy przebiegach jakie masz robic to pewnie i tak gaz sie nie zwroci... wiec TSI!
_________________ Rallye Green Kosmetyka aut
|
15.11.2011, 20:33 |
|
|
Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06 Lokalizacja: Kalisz Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
|
Re: [F2] 1,2TSI 1,4TSI a moze 1,4 16V ?prosze o pomoc
Spokój na lata:1.4 16V Fun z jazdy: 1.2 TSI 105TSI 85 nie warto brać bo różnica w jeździe jest wbrew pozorom naprawdę duża w stosunku do wersji 105(wiem, dopłata 2 koła, ale przy 40 ogólnie wydanych to to idzie przeboleć) Zależy ile jeździsz rocznie, miasto czy trasa(na trasie tsi jest oszczędniejszy w mieście na jedno wychodzi). BoGuS napisał(a): TSI ma wady z rozrzadem czy to prawda? 1.2 ponoć tak - napinacz(jeszcze się nikomu na forum nie rozkraczył, ale jak to będzie dalej nikt nie wie) Ponadto są problemy z turbiną(zawór wastegate) - masz na górze strony napis SZUKAJ - wszystko jest na forum.Do TSI nie założysz LPG i o tym trzeba pamiętać. Sam mam TSI co pewnie zauważyłeś patrząc w lewo i powiem tak:na 100% bym się nie zamienił na inny silnik, bo ten co mam w porównaniu do 1.4 16v naprawdę ostro się zbiera (przejedziesz się na jeździe próbnej to zrozumiesz ), jest oszczędny(jeżdżę głównie w trasie, ale spalanie średnie 6.1 na ponad 100 koni w benzynie to raczej nie jest źle ), a że ja osobiście dużo kilometrów rocznie nie robię to na awaryjność nie narzekam BoGuS napisał(a): nie kreci mnie jakies szpanowanie autem ma głownie słuzyc do bezpiecznej jazdy oraz na długi okres uzytkowania Ja kierowałem się takimi samymi kryteriami. krd napisał(a): z TSI praktycznie nic sie nie dzieje, przynajmniej w moim ASO U mnie jak pytałem to tylko przewody zapłonowe przeżarte przez myszy/kuny/inne chu******
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D
|
15.11.2011, 20:56 |
|
|
Dołączył(a): 15.11.2011, 18:39 Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Województwo: śląskie
|
Re: [F2] 1,2TSI 1,4TSI a moze 1,4 16V ?prosze o pomoc
Nie nie na 100% gazu nie bede zakladac a jazda to głownie miasto a od czasu do czasu jakas trasa dłuzsza wakacje i itp.
|
15.11.2011, 21:51 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Re: [F2] 1,2TSI 1,4TSI a moze 1,4 16V ?prosze o pomoc
Mam od nowości 14,16V---- ZERO problemów jedyna wymiana to termostat
|
15.11.2011, 22:04 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12702
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F2] 1,2TSI 1,4TSI a moze 1,4 16V ?prosze o pomoc
A ja tam mając kasę na nową fabię (gdybym jednak jakoś strawił wygląd) nie spojrzałbym nawet na inny silnik niż 1.2 tsi 105KM. 16V to oldskulowa sprawa, a htp się kończy zaraz po wyjeździe z miasta.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
15.11.2011, 22:25 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 09.07.2011, 23:11 Posty: 1605
Podziękował: 18
Pomógł: 62
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O3
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F2] 1,2TSI 1,4TSI a moze 1,4 16V ?prosze o pomoc
1.2 TSi 85 - z auta korzystam przede wszystkim w mieście (95%) i wg mnie do miasta ta moc jest idealna. Nie rozpędzam się do nie wiadomo jakich prędkości (bo nie ma gdzie), więc większa moc nie jest potrzebna, a w tych prędkościach "miastowych" jest elegancko. Kop/zryw/charakterek JEST i to wg mnie nie mały, więc można pozwolić sobie na dynamikę i jednocześnie cieszyć się z braku efektu kosiarki. Tak więc na miasto szczerze polecam, bo w trasie ewidentnie brakuje 6 biegu (przy 110-120km/h robi się głośno i kończy się ekonomiczna jazda). Średnie spalanie 7,3. Co do awaryjności TSi - pytałem w ASO i powiedzieli, że mieli kilka przypadków wymiany turbin, ale tylko w eLkach. Szczerze, nie wiem dlaczego akurat eLki tak padają, skoro toczą się ledwo 40km/h, ale to może wynikać z tego, że ja się na silnikach kompletnie nie znam .
_________________
|
16.11.2011, 01:13 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12702
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F2] 1,2TSI 1,4TSI a moze 1,4 16V ?prosze o pomoc
ensai napisał(a): Szczerze, nie wiem dlaczego akurat eLki tak padają, skoro toczą się ledwo 40km/h, ale to może wynikać z tego, że ja się na silnikach kompletnie nie znam . Może dlatego, że przy bardzo niskiej prędkości kursant trzyma silnik na bardzo wysokich obrotach w obawie przed tym, żeby nie zgasł? A autor tematu chyba miał na myśli ten 1.4tsi 122KM, ale niedostępny w fabii (czy coś się zmieniło w ofercie?), a nie ten z fabii RS? (bo wtedy kwestia kosztów zakupu diametralnie się zmienia) Jak radzi bober, 2 tysiące dopłaty za 20KM ma sens! Gdyby tak można kolejne 4 tysiące dopłacić do 1.4 180KM, pewnie całkiem sporo byłoby chętnych .
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
16.11.2011, 06:48 |
|
|
Dołączył(a): 31.12.2010, 10:00 Lokalizacja: Pisz Posty: 1459
Podziękował: 11
Pomógł: 51
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL Combi wersja Comfort + opcjonalne
Rok prod.: 2011
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: [F2] 1,2TSI 1,4TSI a moze 1,4 16V ?prosze o pomoc
hmm ja miałem podobny dylemat rok temu. Wolałem nieco stracić na dynamice, a kupić konstrukcję prostą i skuteczną. TSI są nowe i trudno przewidzieć jak zachowają się po dużych przebiegach. Do tego 1.4 16V jest najczęściej kupowaną jednostką, więc ewentualne naprawy będą dosyć łatwe ( prosta budowa ) , tanie ( spora ilość tych aut ). Najlepiej udać się na jazdę próbną, sprawdzić co pasuje. Wg mnie 1.4 16V będzie mniej kłopotliwym wyborem ( taki wybór z rozsądku ).
_________________ ==============OGŁOSZENIA PARAFIALNE============== aktualne zdjęcia fabki: http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?p=200348#p200348
|
16.11.2011, 07:22 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: [F2] 1,2TSI 1,4TSI a moze 1,4 16V ?prosze o pomoc
zeby byly te 1.4 102 konne jak kiedys "D
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
16.11.2011, 08:26 |
|
|
Dołączył(a): 15.11.2011, 18:39 Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Województwo: śląskie
|
Re: [F2] 1,2TSI 1,4TSI a moze 1,4 16V ?prosze o pomoc
Miałem okazje przejazdu 1,4 16V i 1,2 105KM wiadomo ze 1,2 ma dynamike ("wciska" nawet w fotel) da sie spokojnie tym autem wyprzedzac ale wiem tez ze turbina to w wiekszosci aut bolaczka bo trzeba znac zasade jej dzialania aby jej za szybko nie uszkodzic ale jak od czasu do czasu ktos z rodzinki bedzie smigac nim to moze mi ja uszkodzic wiec na 80%jestem przekonany do 1,4 16v bo i taniej i pewniej( tak jak produkt TIP z reala:P) a moze za 10 lat okaze sie ze TSI sa dobre to sobie kupie znow nowa fabie;) ale czekam na wszystkie wypowiedzi do grudnia
|
16.11.2011, 08:57 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2010, 09:55 Lokalizacja: LSW Posty: 316
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Polo 6R Highline
Rok prod.: 2011
Województwo: lubelskie
|
Re: [F2] 1,2TSI 1,4TSI a moze 1,4 16V ?prosze o pomoc
Miałem od nowości Fabię 1.4 16V i śmiało mogę polecić ten silnik. W moim przypadku była to obsługa związana z wymianą oleju, płynów i filtrów itp. Jedynie co wymieniłem to przepalony czujnik świateł cofania, raz przepaloną żarówkę z przodu i tuleje metalowo-gumowe w przednim zawieszeniu, no ale to było w Fabii I, a Ty chcesz Fabię II z podobnym silnikiem (teraz 85 kucy). Obecnie mam silnik TSI 105 i jak na razie to problemów nie mam ani z turbo ani z rozrządem. Po wgraniu w ASO nowego softu to jazda z tym silnikiem stała się jeszcze przyjemniejsza. Między 1.4 16V a TSI 105 jest na pewno duża różnica choćby w spalaniu poza miastem, ale tu znaczną rolę odgrywa 6-ty bieg w TSI.
_________________ Miło wspominam swoją Fabię
|
16.11.2011, 11:23 |
|
|
Dołączył(a): 12.09.2011, 11:41 Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Skrzynia: GSC - 5b.
Samochód: Fabia 2 fl
Rok prod.: 2010
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F2] 1,2TSI 1,4TSI a moze 1,4 16V ?prosze o pomoc
Mam przyjemność korzystać z fabii II 1.4 16v, fabii II fl 1.2 TSI 86 KM, octavii 1.4 TSI 122 KM. - Fabia 2 1.4 - 2009 rok - ostatnio przegląd po 60.0000 km żadnych awarii, tylko terminowe wymiany - Octavia 2010 rok - 26.000 km - bez żadnych awarii czy dolegliwości - Fabia 1.2 TSI - 2010 r. - 18.000 km - wymienione skorodowane wycieraczki, poprawione terkoczące przewody paliwowe - żadnych niedomagań silnika. Gdybym kupował jeszcze raz TSI to wybrałbym 105 KM, ale kupowałem końcem 2010 roku kiedy był szał z powodu VAT-u i niestety nie miałem wielkiego wyboru.
Polecę szczerze każdy z tych silników, chociaż wiadomo 1.2 TSI dynamiczniejszy od 1.4 i lepsze spalanie. Po lifcie ponadto lepiej środek wygląda. Octavia to w ogóle inna liga więc nie będę porównywał z Fabią. Generalnie uważam, że to kwestia gustu i znalezienia zadbanego egzemplarza od 1 właściciela.
Co do awarii turbin w TSI to w serwisie na podkarpaciu dowiedziałem się, że mieli kilka wymian (nie L).
Pozdrawiam
|
16.11.2011, 12:01 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 531 Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: [F2] 1,2TSI 1,4TSI a moze 1,4 16V ?prosze o pomoc
Jak 2 letnia to już chyba silników 1.6 16V nie ma? Bo gdyby był: pod kątem zamiaru użytkowania na lata: nie wyżyłowany o dobrych osiągach sprawdzony silnik VW z łańcuchem rozrządu - brak wymian. Jeździ tak, że na piątce można normalnie przyspieszac od 90 ale i od 120 jeszcze normalnie przyspiesza po wciskaniu gazu a nie sie zastanawia. Jednak do krótkich przebiegów spali więcej niż 1.4
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
|
16.11.2011, 16:54 |
|
|
Dołączył(a): 08.08.2010, 14:48 Posty: 428
Podziękował: 3
Pomógł: 19
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1310
Województwo: małopolskie
|
Re: [F2] 1,2TSI 1,4TSI a moze 1,4 16V ?prosze o pomoc
Jeśli jesteś strachliwy to 1.4 16V - TSI póki co dla lubiących testować nowości na sobie, ja sam kupiłem TSI 85KM dlatego, że na 16V musiałbym za długo czekać Różnica między tymi silnikami jest znaczna, TSI ciągnie "od dołu" i zupełnie nie trzeba go kręcić, w 16V żeby jechać musisz wejść na obroty, a to z kolei zwiększa spalanie. Z kolei TSI 85 i 105 to ten sam silnik, ale z różnym softem - jak to wpływa na trwałość dośpiewajcie sobie sami TSI jest bajeczny, ale czy będzie się psuł? nie wiem
_________________ Miniblog posiadacza Fabii II Combi FL viewtopic.php?f=27&t=13836
|
16.11.2011, 18:38 |
|
|
Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06 Lokalizacja: Kalisz Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
|
Re: [F2] 1,2TSI 1,4TSI a moze 1,4 16V ?prosze o pomoc
BoGuS napisał(a): Nie nie na 100% gazu nie bede zakladac Już cię lubię ensai napisał(a): Szczerze, nie wiem dlaczego akurat eLki tak padają, skoro toczą się ledwo 40km/h Właśnie dlatego, że się toczą ten zawór siada - cały czas jest otwarty i się nie porusza(a jak jest otwarty to go obmywają gorące spaliny się zaj******* nagrzewa i zapieka jego oś w korpusie.Jak jedziesz normalnie po trasie, nawet szybko, to cały czas jest otwierany i zamykany(zmiana biegów, etc.).W dodatku dla niego korzystniej jest, jak jest zamknięty bo wtedy całe ciepło idzie na wirnik, a on paradoksalnie z boku sobie stygnie. BoGuS napisał(a): ale wiem tez ze turbina to w wiekszosci aut bolaczka bo trzeba znac zasade jej dzialania aby jej za szybko nie uszkodzic ale jak od czasu do czasu ktos z rodzinki bedzie smigac nim to moze mi ja uszkodzic Tak, bo ci zaraz ją zamęczą... -na zimnym silniku jedziemy spokojnie -jak był katowany to niech sobie chwilę przed wyłączeniem pochodzi na biegu jałowym Tyle co trzeba wiedzieć. Normalnie, bez odpier******* jak ktoś jeździ po mieście to nawet bez znajomości podstaw nic turbinie nie zrobi.
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D
|
16.11.2011, 20:06 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|