|
|
Teraz jest 16.06.2024, 09:07
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 16.01.2007, 08:12 Lokalizacja: Gliwice Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Fabia 1,4 16v
Województwo: śląskie
|
wymiana filtra powietrza
witam
jak w temcie-co ile wymieniecie filtr pow.?
|
28.03.2008, 19:06 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
książka nie rozróżnia silników w tym zakresie i mówi o 60 kkm
ja mam co prawda 1.2 ale to (chyba) ten sam filtr, w każdym razie takie samo rozwiązanie (w osłonie silnika) i wymieniam co 30kkm
|
28.03.2008, 19:29 |
|
|
Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55 Lokalizacja: Podkarpackie Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
ja wymieniam wraz z olejem silikowym czyli tak ok.12-13kkm
|
28.03.2008, 19:31 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17 Lokalizacja: Ruda Śląska Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
kornat napisał(a): ja wymieniam wraz z olejem silikowym czyli tak ok.12-13kkm
i tak sie powinno robic , a wymiana co 60kkm to chyba jakies nieporozumienie
wbrew pozormo to wazna sprawa zeby filtr powietrza byl czysty
_________________
|
28.03.2008, 22:14 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Wymieniam od lat zawsze co rok tak jak--- Kornat---
|
29.03.2008, 12:39 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
to olej wymieniajcie co 5 tysiecy
jezeli producent pisze o okresie wymiany to wie co robi, rozumie skrocic do 30k ale 12-13k to juz przesada (nawet przy oleju) no chyba ze tyle rocznie przejezdzasz...
_________________ a mialem 101 koni...
|
29.03.2008, 13:03 |
|
|
Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55 Lokalizacja: Podkarpackie Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
to ja nie wiem jaki Ty masz ten filterek po 30k jezeli ja mam po 12-13k czarny
filtr nie jest drogi a warto mieć czysty
|
29.03.2008, 13:47 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
KORNAT----
[ Dodano: 2008-03-29, 14:04 ]
Jak dbasz tak masz
|
29.03.2008, 14:03 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34 Lokalizacja: WD Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Ja rownież wymieniam co rok: Olej+filtr oleju+filtr powietrza (dodatkowo mam czyszczona obudowe filtra)+filtr kabinowy. Czyste powietrze to i silnik bedzie długo zdrowy A co 60kkm to moga sobie wymieniac ludzie ktory mieszkaja chyba w alpach szwajcarskich
Gdzie ci sie lepiej oddycha w miescie czy w gorach lub w lesie?
_________________ If everything seems under control – you are just not going fast enough
Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa
|
29.03.2008, 14:12 |
|
|
Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55 Lokalizacja: Podkarpackie Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
wolf napisał(a): (dodatkowo mam czyszczona obudowe filtra)
tez tak robie tylko ze co drugi raz
i nawet sie lepiej jezdzi z czystymi filterkami
|
29.03.2008, 14:25 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
hehe te książkowe 60 kkm to gruba przesada, ale wiecie z czego to wynika?
firmy, tj. producenci prześcigają się w pogoni za klientem między innymi na polu częstotliwości odwiedzin w serwisie i ilości wymienianych rzeczy. chodzi o to żeby ich było jak najmniej i jak najrzadziej. I potem można się reklamować.
Natomiast co do wymiany materiałów eksploatacyjnych, to trzeba zachować zdrowy rozsądek bo za chwile możemy dość do wniosku, ze należy filtry wymieniać co 3 tysiące
Dlatego powtarzam trzeba to wyważyć i zastanowić się w jakich warunkach kto jeździ, ile się jeździ i jak sie jeździ.
Ja np. sporo jeżdżę, ale 50% to trasa i wymieniam filtr co 30 kkm czyli średnio co 9 m-cy, ale z kolei moja żona mało jeździ więc nawet wymiana co roku (razem z olejem) mija się z celem bo przejeżdża w tym okresie zaledwie 8,5 kkm, dlatego będzie wymieniać co druga wymianę oleju.
Notabene tak jak ja (czyli też co drugą), tyle, że u niej to wypadnie co 2 lata i co 17 kkm, a u mnie co 9 m-cy i 30 kkm.
Żona śmiga głównie po mieście więc jej filtrowi nie życzyłbym się bujać dłuzej niż 2 lata (mimo, że książka w takich przypadkach / małe przebiegi/ mówi o 4 latach).
Jeżeli ktoś jeżdzi jakimiś piaszczystymi drogami gdzie mocno się kurzy i pyli to wtedy też inaczej trzeba podchodzić do tematu.
A nie wrzucać wszystko do jednego worka i autorytarnie stwierdzać że trzeba to robić co tyle a tyle (lat czy km), bo inaczej jest be!
A co do poprawy osiągów na czystym filtrze to nigdy tego nie zauwazyłem. A skoro taki niby ma być usyfiony po 30 kkmach to chyba powinienem coś poczuć po wymianie?
|
29.03.2008, 15:30 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
czestosc wymiany filtra jest podyktowana jego wymiarami, a dokladnie czynna powierzchnia filtrujaca. wspolczesne filtry nie naleza do malych stad ich zywotnosc sie wydluza. faktycznie aktualne warunki srodowiskowe nie wplywaja pozytywnie na ich zywotnosc zwlaszcza w miastach, dlatego mysle ze 60tys to wartosc bardzo wirtualna.
imho twierdze ze co druga zmane oleju jest najbardziej optymalnie i w 100% popieram krosa.
_________________ a mialem 101 koni...
|
29.03.2008, 19:59 |
|
|
Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22 Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski Posty: 478 Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
|
Ja wymieniam co 15kkm sam i widziałem jak ten filtr wygląda, nieciekawie.
Ale jeżdżę po mieście gdzie na jezdni jest dużo piachu i innego syfu
Te 60tyś. to jakbym chciał przestrzegać to silnik miałby moc małego fiata
_________________ Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci
|
30.03.2008, 10:54 |
|
|
Dołączył(a): 14.12.2007, 09:41 Lokalizacja: Bełchatów Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
|
Jak jeżdziłam zagazowanym audi to wymieniałem co najmniej raz w roku nieraz 2 razy jak się mocno zabrudził. Auto odczuwalnie reagowało na zabrudzony filtr.
_________________ Skoda Fabia TDI elegance 2001 r.
|
30.03.2008, 11:49 |
|
|
Dołączył(a): 22.01.2006, 22:16 Lokalizacja: Wawa/Łomianki Posty: 193
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
ale nie zapominajcie, że filtr można również przeczyścić, czyli nie trzeba odrazu wymieniać na nowy, a i jakoś lepiej będzie działało.
Jeżeli ktoś mało jeździ to i tak powinien sobie zajrzeć do filtra i "przetrzepać go" i tyle. Starczy na kolejny roczek (oczywiście jeżeli nie czarny cały)
Ponadto, zauważyłem że u mnie w silniku 1.2 z 2003 nie wpływa powietrze tą rurą gumową.
Jest wewnątrz obudowy na silnik taka przepustnica, która niby ma sprężyne i powinna jakoś regulować dopływ powietrza, jednak ta sprężyna nie jest z niczym zintegrowana i nie ma żadnego elementu regulującego.
Suma sumarum powietrze wpływa tylko przez taką małą rurkę odchodzącą od silnika.
W związku z tym nie brudzi tak filtra, jak powietrze pobierane bezpośrednio z drogi (m.in. szutrowej)
Czyli tak jak mówi Kros, trzeba zachować zdrowy rozsądek, o ile chcemy aby samochód był tani w eksploatacji , bo jeżeli nas stać, bądź pracodawce, to i po dłuższej trasie można wymieniać
A z tego co mówi tomghar, to raczej filtr gazu trzeba wymieniać , bo to od niego bardziej odczuwalna jest "moc" instalacji
_________________ - kamery CCTV, rejestratory, systemy alarmowe, instalacje - www.tamro.pl -
|
30.03.2008, 11:59 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|