Teraz jest 09.05.2024, 08:55



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
[F1] Ledy w kierunku 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 24.01.2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 63
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post [F1] Ledy w kierunku
Witam,
czy da się jakoś zrobić żeby po włożeniu ledowych żarówek nie migała tak dziko kontrolka kierunku?


04.01.2010, 18:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24
Lokalizacja: Kamionka
Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: Ledy w kierunku
pawel_tel napisał(a):
Witam,
czy da się jakoś zrobić żeby po włożeniu ledowych żarówek nie migała tak dziko kontrolka kierunku?

chodzi Ci o o to że kontrolka na zegarach smiga szybciej?? ja mam wsadzone ledy na przód w Agel`e i nie mam takiego przypadku :crazy: zobacz czy masz bezpieczniki odpowiednie bo pamietam ze jak miałem za słabe to po podłączeniu przyczepki paliły sie bezpieczniki to wstawiłem mocniejsze i juz nie ma problemu


04.01.2010, 23:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
pawel_tel, musisz "oszukać" przerywacz przez równoległe podłączenie do ledowych żarówek rezystorów (np. takich, 10 ohm / 25W). weź tylko pod uwagę dwie sprawy:

1. jeśli dioda przestanie ci świecić nie będziesz o tym wiedział od razu (kierunkowskazy nadal będą działały w normalnym/oszukanym tempie). w razie kolizji możesz mieć problemy że nie sygnalizowałeś zamiaru skrętu -> spalona dioda
2. w rezystorze będzie odkładać się sporo ciepła (tyle co w żarówce 21W) więc podczas montażu weź pod uwagę takie miejsce żebyś latem stojąc kilka minut na jakimś lewoskręcie nie popalił sobie czegoś wokół ;)

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


05.01.2010, 11:54
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37
Lokalizacja: TKA
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Jaki jest cel zakładania diody zamiast żarówki w takiej konfiguracji?
Fakt: Przez rezystor 10 omów/25 W podłączony do napięcia 12V popłynie prąd o natężeniu 12 A, stąd wynika jego moc 120W - wyjdzie z tego niezły grzejnik (znacznie więcej niż dopuszczalne 25 W). Uwzględniając pracę przerywaną można uznać, że średnia moc wyniesie około 50 W - to i tak za dużo. Obawiałbym się o sąsiedztwo :-)
Pozdrawiam :-)

_________________
Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm :-) Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.


05.01.2010, 12:46
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
fabian, ztcw to zgodnie z prawem ohma masz i = u/r, czyli i = 14.4/10 = 1.44A, co daje p = u*i = 14.4*1.44 = 20.73W. stąd 25W wzięte z zapasem dla bezpieczeństwa całości.

o jakich ty mocach zatem piszesz?

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


05.01.2010, 13:49
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37
Lokalizacja: TKA
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
Post 
cosmos, cholercia, jakieś chwilowe zaćmienie czy co? jakoś tak podzieliłem w pamięci 12/10 że wyszło mi 12. To widocznie złe moce zadziałały :-)
Niech MOC będzie z Tobą :worthy:

_________________
Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm :-) Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.


05.01.2010, 21:51
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Czy w takim układzie jest to kwestia podłączenia opornika i tyle?

Będzie się grzał, czy nie? Bo nie czaje. :P

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


26.01.2010, 19:14
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
MatCar17 napisał(a):
Czy w takim układzie jest to kwestia podłączenia opornika i tyle?
Będzie się grzał, czy nie? Bo nie czaje. :P

pytasz co zrobić żeby nie mrugało szybko i masz wyżej odpowiedź.
będzie się grzał - a jak bardzo? podłącz i sprawdź sam bo trudno mi to inaczej opisać ;)

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


26.01.2010, 20:20
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL