W zeszłym roku naprawiałem mechanizm recyrkulacji powietrza i myślałem, że to koniec tego typu stresów, ALE nic z tego . Zaczęło się od typowych objawów: waliło albo tylko zimne albo tylko gorące powietrze do tego zestaw "obowiązkowy" błędów 1271 i 1317- ten ostatni nie dawał się usunąć i w dodatku powodował zakłócenia w komunikacji ze sterownikiem liczników oraz ponadto pamięć sterownika licznika zapisywała mnóstwo błędów (które były bez sensu). Zgodnie z zaleceniami na www.wiki.ross-tech jedynym lekarstwem, dla opisanej powyżej sytuacji, jest usunięcie awarii regulacji temperatury (v68). Wiec do dzieła oto opis nieco różniący się od wcześniej stworzonych przez kolegów wa_ja i
Piter!!!.
Oto przepis na sukces
1. Demontaż radia fabrycznego - najpierw odłączamy aku i gałka regulacji na zimne
powietrze- nie trzeba szarpać się za nowymi wyjmakami do radia fabrycznego z
serwisu można łatwo dorobić z blachy 1mm ( oryginalny wyjmak to T30005)
następnie odpinamy kostki i antenę.
![Obrazek](http://images44.fotosik.pl/209/cc9423eeaf49b7camed.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/205/10bf7f79eff88e8f.jpg)
2. Lewa konsola z wyłącznikiem świateł (6 wkrętów + wyłącznik)
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/206/1aeaf5f024b3a699med.jpg)
..odpinamy gniazdo diagnostyczne i rurę klimy schowka na napoje..
![Obrazek](http://images44.fotosik.pl/209/162cec6d0d95bde2med.jpg)
3. Prawy schowek - 6 wkrętów + odpięcie oświetlenia schowka i rury klimy.
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/210/64bc2a15b437052dmed.jpg)
4. Usuwamy tunel środkowy (odłączyć gniazdo zapalniczki) i siedzenie kierowcy.
5. Konsola środkowa: 9 wkrętów - nie należy zapomnieć o wkręcie w głębi konsoli i 2
przykręconych od spodu do sterownika nawiewów.
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/206/04f44039852886d4med.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/205/2f11a5b79d00be78med.jpg)
6. Odkręcmy zegary - 2 wkręty i 2 wtyczki
Żeby łatwiej wyjąć zegary odkręciłem konsolę nad kierownicą..
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/205/35a92d3e569a3794.jpg)
i wyjąłem budziki..
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/205/c264554d61aba28emed.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/209/d2516fd05049502cmed.jpg)
7. Demontujemy moduł komfortu oraz lewy nawiew na nogi (jeden wkręt).
![Obrazek](http://images44.fotosik.pl/209/7e180959b00c3a41med.jpg)
8. Demontujemy wspornik lewy (podrapałem się jak ...)
..odpinamy kable od wspornika (w trzech miejscach: w dwóch widocznych na zdjęciu poniżej
i w jednym trochę wyżej pod deską)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/209/450f062605579f8amed.jpg)
Odkręcamy nieszczęsne śruby (4szt) i wkręty (4szt):
Dwie śruby tu:
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/210/433d220cb24e5510med.jpg)
Wkręty:
1 szt.
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/206/cf2b518a6d49fea4.jpg)
2 szt.
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/206/53c3ad2a32e379ec.jpg)
1 szt. (ten nie odkręcony)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/209/f58641c60216e80amed.jpg)
Dwie - dolna wspornika deski i góra (ta przy budzikach):
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/205/3f54c41d3eb24c07.jpg)
9. Jak wytaszczymy wspornik to nastawnik temperatury mamy jak na dłoni:
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/205/610c9cf177a986d9med.jpg)
..odpinamy wtyczkę i rozpinamy zaczepy kabli. Odpinamy zaczep nastawnika - z prawej
strony..
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/205/610c9cf177a986d9med.jpg)
i mamy go na stole.
10. Demontaż i regeneracja potencjometru (niebieski):
![Obrazek](http://images42.fotosik.pl/122/c9f4d147d4e09da0med.jpg)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/209/21d30a042914f958med.jpg)
Naprawę przeprowadziłem za pomocą Kontakt PR.- 100% sukcesu. Uwaga po zapodaniu
preparatu należy pokręcić potencjometrem i odczekać parę minut (w tym czasie są
rozkładane tlenki i siarczki), a następnie powtórzyć operację i dokonać pomiaru (zakres
0-4,8 kΩ).
11. Nastawnik temperatury składamy do kupy pamiętając o skrajnym położeniu zębatki - dla
zimnego powietrza jak na foto:
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/205/bf17d6374336a28fmed.jpg)
Białym markerem cechujemy dwa "niepełne" zęby na kole nastawnika.
12. Montaż nastawnika:
Zębatkę przy nagrzewnicy ustawiamy w dolnym skrajnym położeniu i także zaznaczamy
niepełne zęby markerem. Zakładamy na zaczepy zespół nastawnika temperatury
starając się aby zaznaczone wcześniej miejsca markerem zazębiły się..
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/205/1604e7d17327dde2.jpg)
..(jeśli się nie uda to demontujemy nastawnik i powtarzamy do skutku). Następnie moje
czynności są inne niż u kolegów wcześniej: nie robiłem zwary na kostce, by sprawdzić
działanie. Zgodnie z serwisówką jeśli sprawny jest potencjometr i poprawnie
zamontowany nastawnik na zębatkach - wystarczy podłączyć zasilanie i koniecznie
przeprowadzić nastawy podstawowe (adres 08 klima, nastawy gr01).
Po przeprowadzeniu nastaw - wynik 0-0.
- wszystko gra.13. Montaż wszystkich elementów w odwrotnej kolejności
Po złożeniu wszystkiego do kupy wykonałem jazdę próbną, zagrzałem silnik podpiąłem vaga - NIC, żadnych błędów i bolączek jakie wymieniłem na początku. Wszystko OK! Podrawiam mar04