|
|
Teraz jest 13.05.2024, 08:01
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
[F1] Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 22.01.2011, 19:51 Lokalizacja: Kraków / Leicester Posty: 118
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia Comfort & Mondeo MK III
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
Witam, Chciałbym się upewnić o momenty dokręcania śrub w głowicy po wymianie uszczelki w mojej fabce, silnik 1.4 MPi (AME). Znalazłem taki opis: najpierw 20 Nm, faza druga obrót o 90 st. i faza trzecia też 90 st. wg tego co na obrazku: A luzy zaworowe wyczytałem, że nalezy ustawiać tak: Na zimnym silniku : 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych 2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow 3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow 4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami Oczywiscie powyzsze robimy dla: - 1. cylindra gdy mijanka w 4. - 3. cylindra gdy mijanka w 2. - 4. cylindra gdy mijanka w 1. - 2. cylindra gdy mijanka w 3. Co Wy na to Szanowni Forumowicze?
_________________ Podpisu nie ma i nie będzie
|
25.06.2011, 11:30 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
25.06.2011, 13:25 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
Cytuj: A luzy zaworowe wyczytałem, że nalezy ustawiać tak:
Na zimnym silniku : 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych 2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow 3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow 4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami To źle wyczytałeś. Musisz mieć szczelinomierz. Na ssaniu ustawiasz 0,15mm na wydechu 0,2mm.
|
26.06.2011, 14:52 |
|
|
Dołączył(a): 18.02.2009, 12:10 Lokalizacja: Kraków Posty: 187
Podziękował: 0
Pomógł: 20
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
Maki - przeczytaj to co dołączył kapi !!! / post przed Twoim / omron
|
26.06.2011, 16:10 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2009, 18:47 Lokalizacja: Rybnik / Olsztyn Posty: 44
Podziękował: 4
Pomógł: 1
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 - Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
Czy ktoś ustawiał luzy zaworowe wg instrukcji zamieszczonej przez kolegę Kapi? Wymieniałem ostatnio uszczelkę pod głowicą i mechanik ustawił 0,15 i 0,20. Stwierdził że tak ma w Autodacie. Dla spokoju pojechałem do ASO żeby mi dokładnie ustawili. Tam ustawili 0,2 i 0,25 czy odwrotnie. Więc kto ma rację? Kolego Skodzik też mi się tak wydaje do tego potwierdza to serwisówka i to co przedstawił kolega Kapi. Czyli znowu mamy potwierdzenie niekompetencji i braku wiedzy przez ASO Skody Oddając samochód do ASO myśli człowiek że wiedzą co robić a tu wręcz przeciwnie. Tylko jak ich zmusić żeby poszukali w swoich książeczkach jak to ustawić? Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 06.07.2011, 18:59 przez rom2002, łącznie edytowano 1 raz
|
06.07.2011, 15:02 |
|
|
Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09 Lokalizacja: mazowsze Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
|
Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
kapi ma rację, A jak ktoś myśli inaczej to jego (i motorka) problem.
|
06.07.2011, 17:57 |
|
|
Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
Witam. Niestety panowie autor tego tematu dobrze wyczytał i zacytował sposób regulacji zaworów, a kolega Kapi przedstawił właściwy fragment serwisówki, a pisanie o ustawianiu luzów zaworowych w jego silniku na 0,15 czy ile byście tam sobie nie wymyślili przyniesie skutek odwrotny czyli brak regulacji. W tym silniku ustawia się tylko wstępne naprężenie samoregulatora, który jest umieszczony między wałkiem rozrządu, a laską popychacza. Jeżeli przy tak zwanej mijance na jednym cylindrze mamy sprężanie to na innym cylindrze wtedy zawory są zamknięte a samoregulatory na tych zaworach są w pozycji maksymalnie "rozciągniętej" i jeżeli jeszcze dodatkowo teraz zrobicie luz to co ten samoregulator będzie miał regulować skoro w swojej "maksymalnie rozciągniętej pozycji" nie będzie dotykał, poprzez laskę popychacza, do zaworu . To jest specyficzny układ w tym silniku, zawierający zarówno samoregulatory jak i regulowane dźwigienki zaworowe, ot taki czeski wynalazek, dlatego po skasowaniu luzu zaworowego obracamy jeszcze o dwa obroty aby uzyskać wstępne naprężenie samoregulatora aby mógł on pracować w ramach swojej tolerancji. W tym silniku jak i w innych już nowocześniejszych po to stosuje się samoregulatory aby krzywka wałka rozrządu była stale oparta o element, który popycha czyli o samoregulator. Dla niedowiarków proszę sobie przeanalizować to co napisałem ewentualnie zajrzeć do serwisówki oryginalnej nie żadnej Autodaty itp. I jeszcze mała uwaga, dźwigienkę zaworową należy poluzować dość znacznie i poczekać chwilkę, żeby sprężyna w samoregulatorze rozciągnęła się maksymalnie i dopiero wtedy skasować luz i obrócić o dwa obroty. Pozdrawiam
|
06.07.2011, 18:45 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 832 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
|
Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
skodzik napisał(a): Witam.
Niestety panowie autor tego tematu dobrze wyczytał i zacytował sposób regulacji zaworów, a kolega Kapi przedstawił właściwy fragment serwisówki, a pisanie o ustawianiu luzów zaworowych w jego silniku na 0,15 czy ile byście tam sobie nie wymyślili przyniesie skutek odwrotny czyli brak regulacji. W tym silniku ustawia się tylko wstępne naprężenie samoregulatora, Czytam ten temat i nareszcie ktoś prawi jak należy. Luzy na zaworach ustawiało się w Favoritce i Felicji. Praktycznie to ten sam silnik ale bez hydropopychaczy. Być może tu leży przyczyna błędnego myślenia i postępowania co niektórych mechaniorów . skodzik napisał(a): To jest specyficzny układ w tym silniku, zawierający zarówno samoregulatory jak i regulowane dźwigienki zaworowe, ot taki czeski wynalazek Nie tylko czeski. Polonez Plus też takowy wynalazek posiada. Tu też jest wiele nieścisłości co do właściwego ustawienia. skodzik napisał(a): I jeszcze mała uwaga, dźwigienkę zaworową należy poluzować dość znacznie i poczekać chwilkę, żeby sprężyna w samoregulatorze rozciągnęła się maksymalnie i dopiero wtedy skasować luz i obrócić o dwa obroty. A tego niestety serwisówka nie mówi . Słuszna uwaga . Problemem jest ta chwilka . Ile ? 5-10 minut ? Nie ustawiałem tego , ale czekałbym i ze dwie godziny , tak dla pewności ............
_________________ Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.
|
06.07.2011, 19:33 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2009, 18:47 Lokalizacja: Rybnik / Olsztyn Posty: 44
Podziękował: 4
Pomógł: 1
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 - Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
Wychodzi na to że muszę ustawić to sam. Pytanie: robić to na zimnym czy ciepłym silniku?
|
06.07.2011, 19:48 |
|
|
Dołączył(a): 22.01.2011, 19:51 Lokalizacja: Kraków / Leicester Posty: 118
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia Comfort & Mondeo MK III
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
na zimnym Pnie, zawsze na zimnym
_________________ Podpisu nie ma i nie będzie
|
07.07.2011, 23:44 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2012, 11:57 Posty: 22
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: fabia
Rok prod.: 202
Województwo: wielkopolskie
|
moment dokrecania srub głowicy
witam wymieniam uszczelkę pod głowica skoda fabia silnik AZE 1.4mpi 2002r czy ma ktoś momenty dokręcania śrub
|
05.11.2012, 12:14 |
|
|
Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 4716 Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
|
Re: moment dokrecania srub głowicy
Ja coś takiego tylko mam może Ci pomoże
_________________ Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ Moja Red Corrida
|
05.11.2012, 12:19 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Re: moment dokrecania srub głowicy
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
05.11.2012, 12:33 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2012, 11:57 Posty: 22
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: fabia
Rok prod.: 202
Województwo: wielkopolskie
|
Re: moment dokrecania srub głowicy
widac ze kiepsko pierwszy jest raczej do diesla a drugi bedzie do mojego dzieki i temat zamkniety
|
05.11.2012, 16:15 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|