Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 13.03.2010, 20:28 Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: pomorskie
|
Olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego
Witam szanowne grono. Bardzo przepraszam że tak pilnie ale jutro o 8 rano musze oddac auto do naprawy i nie chce byc zielony w momencie oddania. Wiec tak auto jakis czas temu zaczelo strasznie szarpac jak jest zimne a jak się rozgrzeje to jak zatrzymuję się po dłuższym odcinku trasy obroty spadaja ponizej 800/min dodatkowo zaczeło wydawać odgłos klekotania z wewnątrz silnika (silnik 1.4MPI -60 kilka koni) a dzis wieczorem jak zajżałem do zbiorniczka płynu chłodniczego to zobaczyłem ze pływa tam olej ale nie mało tylko płyn jest zupełnie czarny jak smoła..... co to może byc dodam tylko że uszczelka pod głowiocą zmieniono około 25 tyś km. Proszę was o pomoc.. za wszystkie sugestie bardzo dziękuję.
Ostatnio edytowano 16.02.2011, 01:45 przez gania, łącznie edytowano 1 raz
|
15.02.2011, 19:49 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52 Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
|
Re: Olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu hłodniczego Pilne!
Nie fachowo zrobiona poprzednia naprawa,lub badziewna uszczelka pod glowica,jesli olej idzie do plynu chlodniczego to na bank uszczelka pod glowica poszla.Jutro beda ci wymieniac uszczelke pod glowica,bo tu nie ma innej diagnozy.Oczywiscie to jest optymistyczna wersja ,bo mozesz miec mikropekniecie glowicy w okolicach kanalu olejowego i wtedy to glowica do wymiany ,ale nie badzmy pesymistami
|
15.02.2011, 21:00 |
|
|
Dołączył(a): 07.05.2010, 19:12 Posty: 23
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FCV - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
Re: Olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu hłodniczego Pilne!
witaj, ja bym obstawiał tak (od najlżejszych): 1. kiepsko dociągnięta głowica na śrubach dostała luzów 2. partacko wymieniona uszczelka poszła znów 3. pęknięty blok silnika (ups!) pozdrówka
_________________ Felicja '97 -> Fabia '02
|
15.02.2011, 21:04 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2010, 20:28 Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: pomorskie
|
Re: Olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu hłodniczego Pilne!
ok uszczelka to na bank a jak do tego maja sie te obroty jak zimny szarpie a jak ciepły to spada ponizej 800 to moze byc zabrudzona przepustnica(nie czyszczona od.......140tys km ) ? ?
|
15.02.2011, 21:15 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Re: Olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu hłodniczego Pilne!
gania napisał(a): jak zimny szarpie a jak ciepły to spada ponizej 800 to moze byc zabrudzona przepustnica(nie czyszczona od.......140tys km ) Myślę, że sam już sobie udzieliłeś odpowiedzi na to pytanie..
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
15.02.2011, 22:25 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Re: Olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu hłodniczego Pilne!
A przypadkiem nie wywala ci płynu przez zb.wyrównawczy jak się zagrzeje?
|
15.02.2011, 23:14 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2010, 20:28 Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: pomorskie
|
Re: Olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu hłodniczego Pilne!
własnie tak co to może znaczyc
|
15.02.2011, 23:54 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Re: Olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu hłodniczego Pilne!
Jeszcze jedno potwierdzenie że to uszczelka pod głowicą.
|
16.02.2011, 00:04 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2010, 20:28 Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: pomorskie
|
Re: Olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu hłodniczego Pilne!
ok czyli to uszczelka a jak teraz wypłukac układ chłodzenia bo zbiorniczek to bedzie trzeba wymienic a chłodnica??
|
16.02.2011, 01:33 |
|
|
Dołączył(a): 18.02.2015, 10:25 Posty: 1
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: LGQ - 5b.
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Fabia 1.4 MPi olej w zbiorniczku płynu chłodniczego
Witam mam problem a mianowicie olej dostał się do płynu chłodniczego. Nic nie było by dziwnego jakby płynu ubywało albo oleju a tutaj stan oleju i płynu jest taki sam(kontrolowany jest często). Na dodatek korek wlewu oleju jest czysty a na korku od płynu chłodniczego robi się masełko. No i teraz nasuwa się pytanie czy jest dostęp płynu chłodniczego poza uszczelką pod głowicą?? Może jest przy rozrządzie?? Mieliliście taki problem kiedyś Moje auto to skoda Fabia 1.4 8v Benzyna + LPG ( 172 tys. przebiegu )
|
18.02.2015, 10:41 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01 Lokalizacja: Gliwice Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Re: Olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego
Wstępna diagnoza tak jak wyżej, czyli UPG. Wskazuje na to także zasilanie LPG. Ja miałem kiedyś auto na gaz, lecz innej marki, więc bez reklamy i objawy były takie same. Wtedy jednak poszła mi głowica. Pzdr
_________________ pitt47
|
18.02.2015, 16:23 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02 Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Re: Olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego
peter1i napisał(a): Na dodatek korek wlewu oleju jest czysty takimi objawami jak maslo na korku wlewu oleju nie ma co się przejmować bo nawet po planowaniu głowicy i wymianie upg się robi. to jest mit. sam zauwazyles ze masz upg do roboty. jesli autko nigdy nie przechodzilo planowania głowicy i wymiany upg to normalne przy dużym przebiegu. zrobić, nie przejmować się i jezdzic dalej nie wiem jak w vagach ale w opelkach w niektórych silnikach pekaly kanaly olejowe i wtedy taki łeb na zlom można sprzedać. w sumie ktoś pisal o pekajacych głowicach w skodach 1.9 czy 2.0 dieslach
_________________ 'Bede grau w gre' 'Twardo wcale nie znaczy okrutnie' 'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
|
18.02.2015, 19:43 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego
pękały w 2.0 TDI z początku produkcji. Masło kolega napisał robi się pod korkiem PŁYNU a nie oleju. UPG może nie pękła między tuleją a komorą z wodą, a między kanałem olejowym i płynem. Aczkolwiek wydaje mi się, że wtedy płyn by szedł też w drugą stronę do oleju. JEst też opcja, że parownik/reduktor się rozszczelnił i olej nagromadzony w nim poszedł do płynu i zrobił masełko
_________________
|
18.02.2015, 20:00 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02 Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Re: Olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego
o korku wlewu oleju tez pisal ślepy?
_________________ 'Bede grau w gre' 'Twardo wcale nie znaczy okrutnie' 'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
|
18.02.2015, 20:04 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego
RadekLwopeter1i napisał(a): Na dodatek korek wlewu oleju jest czysty a na korku od płynu chłodniczego robi się masełko. o obu korkach było ale czy dobrze doczytałeś
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
18.02.2015, 23:19 |
|
|