|
|
Teraz jest 11.05.2024, 12:05
|
[F1] Spalanie 1.4 16V (75 KM) AUA, BBY, BKY
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Moze troche nie na temat, ale zejscie w okolice 5 litrow jest mozliwe na dluzszej trasie... moja fabka 2,0 przy sredniej okolo 90-110 kmh na trasie i okolo 50-60 w mijanych miasteczkach [ srednia na komputerku 72 kmh ] pokazala srednie spalanie 5,8 ..
|
08.11.2006, 21:37 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25 Lokalizacja: Warszawa Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Adam_s napisał(a): No to nieźle "wyczesałeś" walczyłem trochę o ten wynik. Teraz traske około 40km przy średniej przelotowej około 60km/h jadąc sam ciężko jest zejść mi poniżej 6l/100km, wydaje mi sie że latem mniej paliła.
Niestety, ani dla Ciebie, anie dla siebie nie mam dobrej wiadomości. Na krótkich trasach, zimą spalanie będzie o 30-60% większe niż we wrzesniu. Niestety, tylko silnik AXU (FSI) ma oddzielny układ chłodzenia dla kadłuba i głowicy, tam w kadłubie na zimno płyn w ogóle nie krąży (nawet mały obieg) i silnik szybciej się nagrzewa. Ja myślałem o (podłączanej do prądu 220V) pompce z grzałką. Wpina się ją w mały obieg i podłącza do prądu na 15 minut przed uruchomieniem silnika. Nagrzewa to płyn i silnik poprzez małe krążenie i podwyższona temp. silnika np. redukuje obroty biegu i tym samym dawkę paliwa. Najmniej pali w okresie września i maja, nie ma upałów, klima nie chodzi, nie jest zimno, oleje nie za gęste, drogi nie pokryte warstwą wody deszczowej. Nie mam jednak koncepcji ani pomysłu - gdie takie elektryczne "webasto" można zainstalować i za jaką cenę.
Może ktoś z Was wie??
|
09.11.2006, 19:07 |
|
|
Dołączył(a): 23.10.2006, 13:13 Lokalizacja: Nowa D Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: podkarpackie
|
Spalanie Fabia Combi 1.4 16V 75km
Szanowni Forumowicze! Mam kłopot, moja Fabka zawsze spalała mało paliwka- trasa 6,4 przy jeździe średnio 140-150 km/h, miasto przy krótkich trasach 7,4-7,8max. Od miesiąca pali około 1-2 litrów więcej trasa około 8 litrów, miasto 10litrów. Leję paliwko z tej samej stacji, nie zmieniłem stylu jazdy. Opony mam nawet węższe. Co może być przyczyną? 49kkm przebiegu (świece oryginalne, nie zmieniałem od nowości). Pozdrawiam
|
10.11.2006, 08:28 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
kat, lambda ?
podpinaj pod vaga i wszystko powinno byc jasne
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
10.11.2006, 08:30 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
żadne kontrolki nie świecą? Ale wskazanie na lambdę może być słuszne. A jaki fabka ma w ogóle przebieg aktualny i który to rocznik?
Oczywiście podpięcie pod Vag'a zawsze wskazane ;- ) .
|
10.11.2006, 08:57 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17 Lokalizacja: Ruda Śląska Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
tak sie sklada ze z rana jest zimno wiec spalanie bedzie wieksze ale zeby o 2l to chyba zdecydowanie za duzo. no chyba ze termostat jest caly czas otwarty i sie silnik niedogrzewa
_________________
|
10.11.2006, 10:45 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
przy 140-150 to normalne ze fabia pali 8l.. a raczej cudo ze tak malo bo przy 140 to mam wskazanie 7l...
co do miasta, coz tu nie mozna powiedziec ze jest rewelka, ale zalezy jakie miasto i jaku ruch, ja normalnie to 8.7-10.1 pale na miescie.
Moze warto przejrzec filtry, swiece chyba przy 50tys sie wymienia, wiec moga juz tez nie byc hop siup..
|
10.11.2006, 15:27 |
|
|
Dołączył(a): 04.11.2006, 13:25 Lokalizacja: Włodawa Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Fabia I Clasic Sedan
Rok prod.: 2004
Województwo: lubelskie
|
Witam ja też bym sie przychylał do tego że takiemu spalaniu winny jest termostat. Sprawdz wskazanik temperatury co wskazuje. Mój kumpel miał podobny problem ze spalanim w polówce okazało się że winny jest termostat.
_________________ Arecki
|
10.11.2006, 19:57 |
|
|
Dołączył(a): 12.11.2006, 18:40 Lokalizacja: bytom Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
no niestety niebylem ;]
_________________ Moja morda ;D;D
http://IMBIR-GOLDEN-RETRIEVER.BLOG.ONET.PL
|
19.11.2006, 17:44 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Minimalne spalanie (lato, 25 stopni, częściowo klima, 3 osoby, 300 km, 70-90km/h wyjazd z Poznania i powrót - czyli trochę po mieście) to: 5.4 l/ 100km (z paragonu).
Bardzo duze znaczenie ma predkosc - jadac srednio 70km/h spala znacznie mniej niz przy jezdzie 90-100km/h. Ale kto jezdzi poza miastem 70km/h.
Dlatego srednie spalanie dla jednej osoby na trasach 50 km (wyjazd z miasta i przelot z predkoscia 90-100km/h) wychodzi pomiedzy 5.9 a 6.1 - teraz jesienią
Jazda po mieście to 7.0 lub więcej (klima, krótkie odcinki).
Wszystkie dane pochodzą z obliczeń typu: nalanie do pełna i sprawdzenie ile km przejechało się na wlanym paliwie. Średnie spalanie od wiosny (10k km) wynosi około 6.5l/ 100km.
----
Zimą pali więcej - robiłem rok temu eksperyment na cotygodniowej trasie - prędkość 70-80 km/h, temperatura około minus 15, trasa 50km. Wyszło 6.2.
----
Silnik 1.4 16V 75KM
Pozdrawiam
Tomek
|
16.12.2006, 23:37 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25 Lokalizacja: Warszawa Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
tluki napisał(a): Minimalne spalanie (lato, 25 stopni, częściowo klima, 3 osoby, 300 km, 70-90km/h wyjazd z Poznania i powrót - czyli trochę po mieście) to: 5.4 l/ 100km (z paragonu).
Bardzo duze znaczenie ma predkosc - jadac srednio 70km/h spala znacznie mniej niz przy jezdzie 90-100km/h.
Nie ma tu proporcji liniowej, fakt przyrostu spalania przy wzroście prędkosci jest znany od dawna, jednak chyna różnica pomiędzy 70 a 85-90 km/h nie jest sama w sobie aż tak istotna (nie wiecej niż 0,2 l/100 km). tluki napisał(a): Ale kto jezdzi poza miastem 70km/h.
Jeśli droga jest drugorzędna, kręta, są liczne przejazdy przez miejscowoście (teren zabudowany) to zgodnie z przepisami jechać szybciej się nie da. Natomiast jeszcze jedno w kwestii prędkosci i zużycia paliwa. Ja zaobserwowałem, że prędkości ponad 85-90 km/h mają znaczenie szczególnie tam, gdzie trzeba sie liczyć z koniecznością zwolnienia jazdy w wyniku warunków drogowych (lub sytuacji dorgowej np. sygnalizacja świetlna). Te przyhamowania i ponowne podpędzanie do tej prędkosci ma dużo istotniejsze znaczenie niż kwestia przyrostu samego oporu aerodynamicznego. Poza tym przy prędkościach rzędu 70 km/h na najwyższym biegu silnik pracuje wyraźnie poniżej maksymalnego momentu i należy bardzo delikatnie operować pedałem gazu, co jest dość męczące. Zaś redukcje biegów niweczą cały zysk z mniejszej prędkości. tluki napisał(a): Dlatego srednie spalanie dla jednej osoby na trasach 50 km (wyjazd z miasta i przelot z predkoscia 90-100km/h) wychodzi pomiedzy 5.9 a 6.1 - teraz jesienią
Dużą rolę odgrywa temperatura silnika, ci co mają Webasto i nagrzany silnik przy rozruchu,nie mają aż tak znaczących przyrosów zużycia paliwa, jak ci, co parkują "pod chmurką". tluki napisał(a): Zimą pali więcej - robiłem rok temu eksperyment na cotygodniowej trasie - prędkość 70-80 km/h, temperatura około minus 15, trasa 50km. Wyszło 6.2.
Tu już wchodzi kwestia większe gęstości smarów w przekładniach, przegubach, rośnie opór związany ze śniegiem. Dobrze maja Ci, którzy mogą przysłonić część chłodnicy w takie temperatury. Ale w wielu samochodach to albo niewykonalne albo naprawdę duży klopot.
Pozdr.
Tomek
|
17.12.2006, 10:01 |
|
|
Dołączył(a): 31.12.2006, 11:33 Lokalizacja: Tychy Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Skoda Fabia
Województwo: śląskie
|
W mieście~do 8l/100km
Na trasie (90km/)~nawet poniżej 5l/100km
Max (około 170 km/h)~8-9 l/100 km
chwilowe podczas przyspieszania~35l/100km
całkiem niezłe ma spalanie silnik 1.4 16v
_________________ WODOREK
|
31.12.2006, 12:27 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25 Lokalizacja: Warszawa Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Wodorek napisał(a): W mieście~do 8l/100km Na trasie (90km/)~nawet poniżej 5l/100km Max (około 170 km/h)~8-9 l/100 km chwilowe podczas przyspieszania~35l/100km
Czy to wynikm z komputera pokładowego? Jakie były obroty silnika podczas tego wyniku? Rozumiem, że pedał prawy był w podłodze
Spotkałem stronę:
http://www.autokomputer.pl/
Podobnież ci co nie mają komputera pokladowego mogą coś takiego sobie zainstalować. Czy może ktoś z Was takim urządzeniem dysponuje??
Pozdr.
Tomek.
|
31.12.2006, 13:18 |
|
|
Dołączył(a): 31.12.2006, 11:33 Lokalizacja: Tychy Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Skoda Fabia
Województwo: śląskie
|
_________________ WODOREK
|
31.12.2006, 14:19 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25 Lokalizacja: Warszawa Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Wodorek napisał(a): Mam pytanie czy samochód (skoda fabia 1.4 16v) będzie mnie sapalał paliwa o liczbie oktanowej 98 w porównaniu do spalania benzyny 95??
Silniki grupy VW (ale i inne też) mają czujnik spalania stukowego. Jeśli czukjnik ten wykryje początki takiego spalania, to od razu zostaje opóźniony zapłon, a to zmniejsza sprawność termodynamiczną silnika, więc i rośnie zużycie paliwa. Jeśli zatem są objawy spalania stukowego i zapłon jest opóźniony, to nalanie do baku benzyny 98 poprawi sytuację. Gdy spalania stukowego nie ma, to zużycie nie spadnie. Najbardziej na wystąpienie spalania stukowego ma jazda z nsikimi obrotami a zwłaszcza przyśpieszanie z niskich obrotów na mocno wciśniętym gazie (bez redukcji biegu). Jeśłi ktoś jezdzi na wysokich obrotach i z lekko wciśniętym gazie to ryzyko jest niewielkie lub żadne. Pozdr. Tomek. A no i odp. na twoje pytanie o obroty... bardzo WYSOKIE (miedzy 3000 a 5000 czyli blisko odcięcia)!!!! POZDRO ALL [/quote]
|
31.12.2006, 14:53 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|