|
|
Teraz jest 21.09.2024, 01:59
|
Kiepskie przyspieszenie (wołowatość) a brak błedów na VAGu
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Kiepskie przyspieszenie (wołowatość) a brak błedów na VAGu
Witam,
dodaje temat, gdyż wczesniej był o niskiej mocy ale został dołączony przez Admina do sprawy czujnka temp.
Od pewnego czasu ok. 2-3 tygodni mam straszne problemy z rozpedzaniem auta i przyspieszeniem poniżej 3000 obr/min.
Jadac 80 km/h aby wyprzedzic musze redukowac na bieg trzeci... Jezu - to jest horror...
Byłem dzisiaj w zaprzyjaznionym warsztacie i VAG nie wykazał błedów. Mechanik przejechał się i potwierdzil wolowatosc mojej bryki, która z reguly jest zwawa jak gazela.
Pierwsze podlaczenie VAGa wykazalo stare bledy sprezania czy cisnienia ale po wyakasowaniu juz sie nie pojawily. Po przejechaniu paru kilosow i ponownym podlaczeniu - zadnych bledow komp nie zanotowal. Jednak nadal wolowato sie jezdzi...
Mechanik podejrzewa, że to moglby byc zamulony katalizator ( mialem wczesniej problemy z dwoma padnietym cewkami na ktorych odpalalem auto i troche przejechalem, az dym uchodzil spod maski). Sugeruje podjechac do warsztatu, wyciac katalizator, wstawic rurke i zobaczyc jak chodzi - jezlei dobrze, to potwierdzi kwestie katalizatora.
Zastanawiam sie, czy to moze byc kwestia czyszczonej przepustnicy, ktora miala sie ponoc w moim modelu sama zaadaptowac....
Co o tym myslicie i czy macie jakies pomysly?
Mam przejechane 67.000 KM glownie, tzn 97% na LPG.
POmozcie, please!
Pozdrawiam i z góry dziekuje,
Norbert
|
23.05.2007, 11:37 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17 Lokalizacja: Ruda Śląska Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
a czy od czsu do czasu przeganiasz ze 200-300 km fabianke na PB?
edit: mialem na mysli to co pisze MILOTEC - zapieczone wtryski.
ja w moim poprzednim samochodzie raz na ok. 5kkm przeganialem auto na PB i nie mialem zadnych problemow z zamuleniem silnika, kumpel tego nie robil i mial problemy z cytryna
_________________
Ostatnio edytowano 23.05.2007, 17:43 przez Andja, łącznie edytowano 1 raz
|
23.05.2007, 11:46 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Jest jakiś test katalizatora i sondy lambda. Dowiedz się w ASO ile kosztuje taki test. Robi się to VAG'iem. Niestety zapchanego katalizatora VAG nie pokaże, no chyba, że masz 2 sondy lambda. To wtedy powinno wypluć coś o 2 sondzie za katalizatorem.
[ Dodano: 2007-05-23, 13:11 ] A i jeszcze jedno sprawdz świece zapłonowe. U mnie muliło przy padniętych świecach. VAG nie wykazał błędów.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
23.05.2007, 12:10 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Generalnie nie...
A jak to sie ma do sprawy? Mozesz wytlumaczyc?
Pozdrawiam i dzieki,
Norbert
Andja napisał(a): a czy od czsu do czasu przeganiasz ze 200-300 km fabianke na PB? [ Dodano: 2007-05-23, 13:43 ]O tescie pierwszy raz slysze ale zapytam. Co do swiec, to wymienialem je na oryginalnie zalecane do BKY, na NGK ok. 7000 km temu przy okazji problemow z cewkami. Dzieki i pozdrawiam, Norbert mariusz_s napisał(a): Jest jakiś test katalizatora i sondy lambda. Dowiedz się w ASO ile kosztuje taki test. Robi się to VAG'iem. Niestety zapchanego katalizatora VAG nie pokaże, no chyba, że masz 2 sondy lambda. To wtedy powinno wypluć coś o 2 sondzie za katalizatorem.
[ Dodano: 2007-05-23, 13:11 ] A i jeszcze jedno sprawdz świece zapłonowe. U mnie muliło przy padniętych świecach. VAG nie wykazał błędów.
|
23.05.2007, 12:39 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Przeczyść wtryski. Skoro piszesz że 97% na gazie to mogły sie zapiec.
|
23.05.2007, 14:51 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Mysle o tym.
Ciekawostką jest fakt, że nie ma różnicy, czy jeżdzę na LPG, czy na PB95
Dzieki,
N
MILOTEC napisał(a): Przeczyść wtryski. Skoro piszesz że 97% na gazie to mogły sie zapiec.
|
23.05.2007, 15:04 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
MILOTEC napisał(a): Przeczyść wtryski. Skoro piszesz że 97% na gazie to mogły sie zapiec.
Możliwe, skoro kolega jeździ cały czas na LPG a LPG jako suche paliwo i mogło się zapiec. Dlatego od czasu do czasu powinno się pojeździć na benzynce co by przedmuchać wtrychy ...
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
23.05.2007, 20:19 |
|
|
Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22 Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski Posty: 478 Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
|
Jeśli byłby walnięty katalizator to chyba zwykła analiza spalin wykaże odchyły w składzie spalin.
_________________ Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci
|
23.05.2007, 20:20 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
filtr powietrza to kiedys wymieniałeś ?
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
23.05.2007, 20:32 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
sebasuperb napisał(a): MILOTEC napisał(a): Przeczyść wtryski. Skoro piszesz że 97% na gazie to mogły sie zapiec. Możliwe, skoro kolega jeździ cały czas na LPG a LPG jako suche paliwo i mogło się zapiec. Dlatego od czasu do czasu powinno się pojeździć na benzynce co by przedmuchać wtrychy ... No ale codziennie minimum dwa razy przy odpalaniu auta i do rozgrzania chodzi na benzynce.. Poza tym tak jak napisalem nie ma znaczenia czy jade na LPG czy tez na PB95 - taki sam jest problem a generalnie przy mojej instalce nie czuc roznicy. Dzieki i pozdrawiam, Norbert [ Dodano: 2007-05-24, 10:37 ]Draki napisał(a): Jeśli byłby walnięty katalizator to chyba zwykła analiza spalin wykaże odchyły w składzie spalin. Dzieki za uwage - poddam to pod uwage na kontroli katalizatora i sond lambda. Pzdr, Norbert [ Dodano: 2007-05-24, 10:40 ]Tak ok. 10.000 - 12.000 km temu, czyli jakies pol roku temu. Chyba warto z tym sprobowac - jakiej firmy polecacie? Czy tez w tym wypadku jest to bez roznicy? Np. Filtron? Dzieki, N Yogi napisał(a): filtr powietrza to kiedys wymieniałeś ?
|
24.05.2007, 09:33 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Draki napisał(a): Jeśli byłby walnięty katalizator to chyba zwykła analiza spalin wykaże odchyły w składzie spalin
Katalizator nie musi być padnięty wystarczy, że będzie zatkany. Analiza spalin się nie zmieni ale zmieni się szybkość przepływu spalin w układzie wydechowym. Silnik będzie się dusił własnymi spalinami.
Wiem, że istnieje procedura testowa VAG'iem starości i stopnia zapchania (a więc i wydajności) katalizatora w Fabii. Gdzieś na ftp są na ten temat materiału, któryś manual.
Filtra nie obstawiam. Szybciej świece i katalizator. Mi na świecach Brisk LPG Silver o przebiegu dopiero 6tyś, muliło auto, a pod górke prawie nie chciała Skodzina jechać. Okazało sie iż 1 świeca jest martwa, a pozostałe 3 na skraju życia.
|
24.05.2007, 10:16 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Wielkie dzieki,
- jutro jade na podlaczenie VAG-iem do znajomego z ASO (test sond i katalizatora);
- kupuje filtr i wymieniam olej z filtrem;
- sprawdze swiece, w razie czego mam na wymiane, chyba ze poza modelem NGK do mojego modelu macie cos szczegolnego do LPG (model BKY wybor swiec do Fabii ).
Poza tym wiecej o świecy tutaj.
PYTANIE:
piszesz, że może być zatkany... A jak to przetkac?
O jakich manualach mowisz? Z naszego forum?
Poza tym może wiecie czy do mojego auta musi byc VAG diagnostyczny z CANem? W firmie Viaken mowią, że nie a w ASO, że tak...
Dziekuje,
Norbert
mariusz_s napisał(a): Draki napisał(a): Jeśli byłby walnięty katalizator to chyba zwykła analiza spalin wykaże odchyły w składzie spalin Katalizator nie musi być padnięty wystarczy, że będzie zatkany. Analiza spalin się nie zmieni ale zmieni się szybkość przepływu spalin w układzie wydechowym. Silnik będzie się dusił własnymi spalinami. Wiem, że istnieje procedura testowa VAG'iem starości i stopnia zapchania (a więc i wydajności) katalizatora w Fabii. Gdzieś na ftp są na ten temat materiału, któryś manual. Filtra nie obstawiam. Szybciej świece i katalizator. Mi na świecach Brisk LPG Silver o przebiegu dopiero 6tyś, muliło auto, a pod górke prawie nie chciała Skodzina jechać. Okazało sie iż 1 świeca jest martwa, a pozostałe 3 na skraju życia.
|
24.05.2007, 14:50 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
to może być katalizator. Mam to samo u siebie, z tym że wiem, że to jest 100% katalizator, który brzęczy, sypie się i zatyka mi wydech. Jestem umówiony na wstawienie strumienicy i wycięcie katalizatora. Swoją drogą teraz auta nie trzeba tuningować - świst z trury czasem idzie ostry, jak kawałek środka katalizatora zapcha rurę.
|
25.05.2007, 12:50 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam,
byłem na sprawdzeniu i..
Podczas uruchomienia na VAGu pokazało, że sonda za katalizatorem (są dwie) nie działa.. jednak po dłuższej chwili i po dodaniu gazu uruchomiła się... Znajomy mechanik z ASO był bardzo zdziwiony i potwierdził, że może byc albo zapchany albo uszkodzony katalizator.
Katalizator sprawdza sie ponoc - pukajac w niego i sprawdzajac, czy nie ma odglosow takich jakby srubka w srodku latala - proponowal mi takze odkrecic to ustrojstwo i obejrzec dokladnie.. Ponoc standardem jest, że urywa sie jaks siatka ceramiczna i kreci sie w srodku blokujac przeplyw spalin... Zobaczymy...
[shadow=orange] Pytanie mi sie pojawia nastepujace - czy moge jezdzic bez katalizatora (wyciąć na stałe) skoro i tak w 97% jezdze na gazie?[/shadow]
Pozdrawiam,
Norbert
|
25.05.2007, 13:00 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
DJNorbi75 napisał(a): Pytanie mi sie pojawia nastepujace - czy moge jezdzic bez katalizatora (wyciąć na stałe) skoro i tak w 97% jezdze na gazie?
Jak pojedziesz na badania techniczne i sprawdzą czystość spalin to się dowiesz ile koszuje katalizator (jak nie dostaniesz pieczątki w dowód rejestracyjny). W autach gdzie jest montowany fabrycznie katalizator, jego brak może skutkować nie dostaniem wpisu o ważności badań technicznych okresowych (dla aut z LPG co rocznych).
Na naszym ftp w katalogu mariusz_s jest plik instrukcja.serwisowa.fabia.2000.rar jak go rozpakujesz to znajdz plik 01_4_04.tif - będzie tam procedura testu katalizatora,a na 2 wcześniejszych plikach będzie procedura testowania sond lambda.
W katalizator sie nie puka - no chyba że chce potłuc ceramiczny wkład. Dziwie się iż ASO nie wie jak VAG'iem sprawdza się te rzeczy.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
25.05.2007, 14:46 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|