Teraz jest 28.04.2024, 05:25



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 562 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 38  Następna strona
[F1] Tylne tuleje/silentblok wahacza przedniego! 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
A czy po wymianie tuleji metalowo gumowych wachacza przedniego ustawia się geometrię?
Bo z tego co pamiętam to jak mi wymieniali w czasie gwarancji to aso na pewno nie ustawoaniło geometri.


12.11.2007, 20:38
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.05.2007, 21:03
Lokalizacja: W-wa Praga Pn/Pd
Posty: 33
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Też tak mi mówiono przy zakupie tulei, ale u mnie chyba to nie zaszkodzi. Samochód ma przejechane prawie 160 kkm i jeszcze nigdy nie miał robionej geometrii - przynajmniej tak mówi pierwszy użytkownik samochodu.

_________________
1.9 SDI Turbo
Obrazek


12.11.2007, 21:30
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19
Lokalizacja: Szklarska Poreba
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
Post 
POW napisał(a):
A czy po wymianie tuleji metalowo gumowych wachacza przedniego ustawia się geometrię?
Bo z tego co pamiętam to jak mi wymieniali w czasie gwarancji to aso na pewno nie ustawoaniło geometri.

Metalowo-gumowych czy plastykowo-gumowych?Po plastykowo-gumowych na wsporniku wachacza tych duzych robi sie geometrie,a przynajmniej powinno sie ja sprawdzic.

_________________
ZAAKO


12.11.2007, 22:52
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
zaako napisał(a):
Metalowo-gumowych czy plastykowo-gumowych?Po plastykowo-gumowych na wsporniku wachacza tych duzych robi sie geometrie,a przynajmniej powinno sie ja sprawdzic.


To zależy jakie kupisz, jak od ibizy cupry - to są metalowo gumowe. :-)
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=13935


15.11.2007, 20:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.05.2007, 21:03
Lokalizacja: W-wa Praga Pn/Pd
Posty: 33
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Założyłem tuleje od Ibizy Cupry i jestem zawiedziony :(

Czy ktoś z Was, kto założył takie tuleje też spotkał się z tym, że po wymianie podczas zmiany biegów słychać głuche stuki (tąpnięcia)?

Te dziwne odgłosy powstają prawie zawsze przy zmianie biegów z niższego na wyższy (najczęściej z 3 --> 4 i z 4 --> 5). Objaw występuje przy zasprzęglaniu. Coś jakby sprzęgło szarpnęło. Ale jestem na 99% pewien, że to nie sprzęgło bo przed wymianą było ok. Poza tym przy ruszaniu 1, 2 nie ma tego problemu.

Byłem dziś z reklamacją. Przejechaliśmy się i pokazałem mechanikowi o co chodziło. Podnieśli samochód, sprawdzili wszystkie gumy w zawieszeniu są OK. Wyjęli poduszkę spod silnika i też OK. Powiedzieli, że te nowe tuleje nie dają wahaczowi możliwości ruchu i być może dla tego powstają te stuki.

Jestem trochę podłamany bo nie znoszę jak mi coś puka podczas jazdy - doprowadza mnie to do białej gorączki. Chciałem, żeby było dobrze (a nawet lepiej) a wyszło jak zwykle.

_________________
1.9 SDI Turbo
Obrazek


Ostatnio edytowano 16.11.2007, 08:17 przez pawel.s, łącznie edytowano 1 raz



15.11.2007, 20:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.08.2007, 12:41
Lokalizacja: Piastów
Posty: 93
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
Post 
pawel.s napisał(a):
Czy ktoś z Was, kto założył takie tuleje też spotkał się z tym, że po wymianie podczas zmiany biegów słychać głuche stuki (tąpnięcia)?


u mnie było tak przed wymianą. z tym że ja wymieniłem seryjne nie dlatego że były uszkodzone, tyko dlatego, że jeździłem Cordobą ojca kiedyś, która miałą od cupry założone.

teraz jest o wiele ciszej i stabilniej.


15.11.2007, 23:26
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.05.2007, 21:03
Lokalizacja: W-wa Praga Pn/Pd
Posty: 33
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Ja generalnie też nie miałem uszkodzonych. W serwisie powiedzieli, że na seryjnych mógłbym jeszcze z 15kkm przejechać.

Zastanawia mnie dlaczego te odgłosy nie powstają podczas redukcji biegów?

_________________
1.9 SDI Turbo
Obrazek


16.11.2007, 07:25
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
pawel.s napisał(a):
Powiedzieli, że te nowe tuleje nie dają wahaczowi możliwości ruchu i być może dla tego powstają te stuki.

No własnie, skoro nie dają to nie powinno nic stukać bo nie ma luzów :)
Jaki masz przebieg auta ?
Sprawdzałeś w jakim stanie są te drugie - mniejsze gumki od wachacza ? Je też wymienili od razu ? Może przez usztywnienie tych wiekszych te mniejsze zaczęły pukać. Łaczniki i gumy stabilizatora są ok ? Mechanicy sprawdzili poduszkę mocowania silnika, a czy sprawdzili poduszke mocowania skrzyni biegów i ten wspornik łączący skrzynię z belką ? Jeśli by wszystko było ok to nie ma nic prawa pukać na tych gumkach od cupry.


16.11.2007, 10:53
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
pawel.s napisał(a):
Czy ktoś z Was, kto założył takie tuleje też spotkał się z tym, że po wymianie podczas zmiany biegów słychać głuche stuki (tąpnięcia)?


Być może po usztywnieniu zawieszenia (wahacza) wyszły inne luzy, albo źle założone tuleje met.-gum. Z tego co patrzyłem w serwisówce ważne jest położenie tulei względem konsoli i wahacza.
występ 1 na tulei musi licować się ze znaczkiem 2 na konsoli:
Obrazek
1- wahacz, 2 - konsola, 3 - tuleja:
Obrazek


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


16.11.2007, 22:03
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.05.2007, 21:03
Lokalizacja: W-wa Praga Pn/Pd
Posty: 33
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
McsEb napisał(a):
Jaki masz przebieg auta ?
Sprawdzałeś w jakim stanie są te drugie - mniejsze gumki od wachacza ? Je też wymienili od razu ? ... Łaczniki i gumy stabilizatora są ok ? Mechanicy sprawdzili poduszkę mocowania silnika, a czy sprawdzili poduszke mocowania skrzyni biegów i ten wspornik łączący skrzynię z belką ? Jeśli by wszystko było ok to nie ma nic prawa pukać na tych gumkach od cupry.

Przebieg niecałe 157kkm. Mniejszych gumek nie wymieniali, bo powiedzieli, że są OK. Podnieśli samochód i powiedzieli, że nie ma żadnych luzów w zawieszeniu. Wymontowali poduszkę skrzyni biegów i też powiedzieli, że jest OK. Jak wspomniałem o poduszce silnika to powiedzieli, że takiej tam nie ma i że może stukać tylko tak pod skrzynią biegów. Zakładam również, że łączniki i gumy stabilizatora są OK. Niestety nie jestem mechanikiem i ciężko mi jest cokolwiek sprawdzić. To było ASO Skody. Na wtorek jestem umówiony z innym mechanikiem, może on stwierdzi jakieś luzy innego - szczerze to mam taką nadzieję, bo te stuki doprowadzają mnie do białej gorączki.

Myślicie, że jeżeli wyjdzie, że w ASO nie umieli zdiagnozować luzów w zawieszeniu to uda się uzyskać od nich zwrot kosztów naprawy?

_________________
1.9 SDI Turbo
Obrazek


16.11.2007, 22:45
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19
Lokalizacja: Szklarska Poreba
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
Post 
Myślicie, że jeżeli wyjdzie, że w ASO nie umieli zdiagnozować luzów w zawieszeniu to uda się uzyskać od nich zwrot kosztów naprawy?[/quote]

Mysle ze nic nie zdzialasz poniewaz zamontowales tuleje nieorginalne,a z tego co wiem gwarancja na montaz jest tylko uznawana przy orginalnych czesciach,zdaza sie ze cos mocno skopca i musza poprawic.

_________________
ZAAKO


16.11.2007, 23:15
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Byłem dziś u mechaniora bo mi ściągało samochód na prawą stronę podczas jazdy. Powiedział po obejrzeniu auta, że to zawieszenie jest skopane i dlatego znosi. Wymienili mi z przodu mniejsze gumy, drążki stabilizatora i zrobili geometrię. Zabuliłem 450pln. :blowup: Wydaje mi się, że to sporo. Jak waszym zdaniem ma się ta cena do konkurencji? To był nieautoryzowany zakład. I jeszcze jedno, drążki stabilizatora zmienia sie za każdym razem jak zmienia się te gumy? bo miałem je wymieniane dość niedawno - 6tys. km wstecz.


26.11.2007, 22:33

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
no to niezle zdarli - drazki stabilizatora wymienia sie jak maja luz

_________________
touran Obrazek


27.11.2007, 00:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Jako że warsztat nieautoryzowany to pewnie i częsci nie ori.
Koszt samych części to max 100zł, drugie 100 powiedzmy za geometrię, - pozostałe 250zł za wymianę gumek, panowie wyjątkowo cenią swoją pracę :)


27.11.2007, 08:30
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Mam nauczkę, niestety auto nadal ściąga. Byłem u nich i powiedzieli, że to może być wina opon. Zamienili przód z tyłem i nic to nie dało.


01.12.2007, 16:52
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 562 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 38  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL