|
|
Teraz jest 28.04.2024, 05:25
|
[F1] Tylne tuleje/silentblok wahacza przedniego!
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
A czy po wymianie tuleji metalowo gumowych wachacza przedniego ustawia się geometrię?
Bo z tego co pamiętam to jak mi wymieniali w czasie gwarancji to aso na pewno nie ustawoaniło geometri.
|
12.11.2007, 20:38 |
|
|
Dołączył(a): 01.05.2007, 21:03 Lokalizacja: W-wa Praga Pn/Pd Posty: 33
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Też tak mi mówiono przy zakupie tulei, ale u mnie chyba to nie zaszkodzi. Samochód ma przejechane prawie 160 kkm i jeszcze nigdy nie miał robionej geometrii - przynajmniej tak mówi pierwszy użytkownik samochodu.
_________________ 1.9 SDI Turbo
|
12.11.2007, 21:30 |
|
|
Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19 Lokalizacja: Szklarska Poreba Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
|
POW napisał(a): A czy po wymianie tuleji metalowo gumowych wachacza przedniego ustawia się geometrię? Bo z tego co pamiętam to jak mi wymieniali w czasie gwarancji to aso na pewno nie ustawoaniło geometri.
Metalowo-gumowych czy plastykowo-gumowych?Po plastykowo-gumowych na wsporniku wachacza tych duzych robi sie geometrie,a przynajmniej powinno sie ja sprawdzic.
_________________ ZAAKO
|
12.11.2007, 22:52 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
zaako napisał(a): Metalowo-gumowych czy plastykowo-gumowych?Po plastykowo-gumowych na wsporniku wachacza tych duzych robi sie geometrie,a przynajmniej powinno sie ja sprawdzic.
To zależy jakie kupisz, jak od ibizy cupry - to są metalowo gumowe.
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=13935
|
15.11.2007, 20:07 |
|
|
Dołączył(a): 01.05.2007, 21:03 Lokalizacja: W-wa Praga Pn/Pd Posty: 33
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Założyłem tuleje od Ibizy Cupry i jestem zawiedziony
Czy ktoś z Was, kto założył takie tuleje też spotkał się z tym, że po wymianie podczas zmiany biegów słychać głuche stuki (tąpnięcia)?
Te dziwne odgłosy powstają prawie zawsze przy zmianie biegów z niższego na wyższy (najczęściej z 3 --> 4 i z 4 --> 5). Objaw występuje przy zasprzęglaniu. Coś jakby sprzęgło szarpnęło. Ale jestem na 99% pewien, że to nie sprzęgło bo przed wymianą było ok. Poza tym przy ruszaniu 1, 2 nie ma tego problemu.
Byłem dziś z reklamacją. Przejechaliśmy się i pokazałem mechanikowi o co chodziło. Podnieśli samochód, sprawdzili wszystkie gumy w zawieszeniu są OK. Wyjęli poduszkę spod silnika i też OK. Powiedzieli, że te nowe tuleje nie dają wahaczowi możliwości ruchu i być może dla tego powstają te stuki.
Jestem trochę podłamany bo nie znoszę jak mi coś puka podczas jazdy - doprowadza mnie to do białej gorączki. Chciałem, żeby było dobrze (a nawet lepiej) a wyszło jak zwykle.
_________________ 1.9 SDI Turbo
Ostatnio edytowano 16.11.2007, 08:17 przez pawel.s, łącznie edytowano 1 raz
|
15.11.2007, 20:31 |
|
|
Dołączył(a): 21.08.2007, 12:41 Lokalizacja: Piastów Posty: 93
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
|
pawel.s napisał(a): Czy ktoś z Was, kto założył takie tuleje też spotkał się z tym, że po wymianie podczas zmiany biegów słychać głuche stuki (tąpnięcia)?
u mnie było tak przed wymianą. z tym że ja wymieniłem seryjne nie dlatego że były uszkodzone, tyko dlatego, że jeździłem Cordobą ojca kiedyś, która miałą od cupry założone.
teraz jest o wiele ciszej i stabilniej.
|
15.11.2007, 23:26 |
|
|
Dołączył(a): 01.05.2007, 21:03 Lokalizacja: W-wa Praga Pn/Pd Posty: 33
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Ja generalnie też nie miałem uszkodzonych. W serwisie powiedzieli, że na seryjnych mógłbym jeszcze z 15kkm przejechać.
Zastanawia mnie dlaczego te odgłosy nie powstają podczas redukcji biegów?
_________________ 1.9 SDI Turbo
|
16.11.2007, 07:25 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
pawel.s napisał(a): Powiedzieli, że te nowe tuleje nie dają wahaczowi możliwości ruchu i być może dla tego powstają te stuki.
No własnie, skoro nie dają to nie powinno nic stukać bo nie ma luzów
Jaki masz przebieg auta ?
Sprawdzałeś w jakim stanie są te drugie - mniejsze gumki od wachacza ? Je też wymienili od razu ? Może przez usztywnienie tych wiekszych te mniejsze zaczęły pukać. Łaczniki i gumy stabilizatora są ok ? Mechanicy sprawdzili poduszkę mocowania silnika, a czy sprawdzili poduszke mocowania skrzyni biegów i ten wspornik łączący skrzynię z belką ? Jeśli by wszystko było ok to nie ma nic prawa pukać na tych gumkach od cupry.
|
16.11.2007, 10:53 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
pawel.s napisał(a): Czy ktoś z Was, kto założył takie tuleje też spotkał się z tym, że po wymianie podczas zmiany biegów słychać głuche stuki (tąpnięcia)?
Być może po usztywnieniu zawieszenia (wahacza) wyszły inne luzy, albo źle założone tuleje met.-gum. Z tego co patrzyłem w serwisówce ważne jest położenie tulei względem konsoli i wahacza.
występ 1 na tulei musi licować się ze znaczkiem 2 na konsoli:
1- wahacz, 2 - konsola, 3 - tuleja:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
16.11.2007, 22:03 |
|
|
Dołączył(a): 01.05.2007, 21:03 Lokalizacja: W-wa Praga Pn/Pd Posty: 33
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
McsEb napisał(a): Jaki masz przebieg auta ? Sprawdzałeś w jakim stanie są te drugie - mniejsze gumki od wachacza ? Je też wymienili od razu ? ... Łaczniki i gumy stabilizatora są ok ? Mechanicy sprawdzili poduszkę mocowania silnika, a czy sprawdzili poduszke mocowania skrzyni biegów i ten wspornik łączący skrzynię z belką ? Jeśli by wszystko było ok to nie ma nic prawa pukać na tych gumkach od cupry.
Przebieg niecałe 157kkm. Mniejszych gumek nie wymieniali, bo powiedzieli, że są OK. Podnieśli samochód i powiedzieli, że nie ma żadnych luzów w zawieszeniu. Wymontowali poduszkę skrzyni biegów i też powiedzieli, że jest OK. Jak wspomniałem o poduszce silnika to powiedzieli, że takiej tam nie ma i że może stukać tylko tak pod skrzynią biegów. Zakładam również, że łączniki i gumy stabilizatora są OK. Niestety nie jestem mechanikiem i ciężko mi jest cokolwiek sprawdzić. To było ASO Skody. Na wtorek jestem umówiony z innym mechanikiem, może on stwierdzi jakieś luzy innego - szczerze to mam taką nadzieję, bo te stuki doprowadzają mnie do białej gorączki.
Myślicie, że jeżeli wyjdzie, że w ASO nie umieli zdiagnozować luzów w zawieszeniu to uda się uzyskać od nich zwrot kosztów naprawy?
_________________ 1.9 SDI Turbo
|
16.11.2007, 22:45 |
|
|
Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19 Lokalizacja: Szklarska Poreba Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
|
Myślicie, że jeżeli wyjdzie, że w ASO nie umieli zdiagnozować luzów w zawieszeniu to uda się uzyskać od nich zwrot kosztów naprawy?[/quote]
Mysle ze nic nie zdzialasz poniewaz zamontowales tuleje nieorginalne,a z tego co wiem gwarancja na montaz jest tylko uznawana przy orginalnych czesciach,zdaza sie ze cos mocno skopca i musza poprawic.
_________________ ZAAKO
|
16.11.2007, 23:15 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Byłem dziś u mechaniora bo mi ściągało samochód na prawą stronę podczas jazdy. Powiedział po obejrzeniu auta, że to zawieszenie jest skopane i dlatego znosi. Wymienili mi z przodu mniejsze gumy, drążki stabilizatora i zrobili geometrię. Zabuliłem 450pln. Wydaje mi się, że to sporo. Jak waszym zdaniem ma się ta cena do konkurencji? To był nieautoryzowany zakład. I jeszcze jedno, drążki stabilizatora zmienia sie za każdym razem jak zmienia się te gumy? bo miałem je wymieniane dość niedawno - 6tys. km wstecz.
|
26.11.2007, 22:33 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
no to niezle zdarli - drazki stabilizatora wymienia sie jak maja luz
_________________ touran
|
27.11.2007, 00:19 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Jako że warsztat nieautoryzowany to pewnie i częsci nie ori.
Koszt samych części to max 100zł, drugie 100 powiedzmy za geometrię, - pozostałe 250zł za wymianę gumek, panowie wyjątkowo cenią swoją pracę
|
27.11.2007, 08:30 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Mam nauczkę, niestety auto nadal ściąga. Byłem u nich i powiedzieli, że to może być wina opon. Zamienili przód z tyłem i nic to nie dało.
|
01.12.2007, 16:52 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|