|
|
Teraz jest 03.05.2024, 01:58
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
1.4 75KM kontrolka silnika i szarpanie / 3 gary (NAPRAWIONE)
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
1.4 75KM kontrolka silnika i szarpanie / 3 gary (NAPRAWIONE)
Witam.
Dzisiaj niespodziewanie zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE (potem zaczeła mrugać) , i fabka zaczeła szarpać dosyć mocno przy przyspieszaniu i na wolnych obrotach. NA 99% pracuje na 3 garach bo silnik trzęsie niemiłosiernie i spadają obroty (elektronika jakby próbowała to wyrównać). Wczesniej miałem pojedyncze , sporadyczne szarpniecia i delikatny spadek obrotów, ale dzis nie dało się już jezdzić normalnie. Odpala bez problemu , nawet jak jest wilgotno..
I teraz pytanie? Co to może być ? Przebieg 72kkm, wiec swiece były wymieniane na serwisie przy 60kkm...Kable WN??? Czy moze coś innego koledzy sugerują?
jedyny na szybko dostepny VAG nie łaćzy się z moim autem
Z góry dzieki za podpowiedzi...
Przy okazji. Jak zdjąć tą plastikową badziewną pokrywę silnika ?
Ostatnio edytowano 05.12.2007, 15:25 przez Chorzyn, łącznie edytowano 1 raz
|
04.12.2007, 22:18 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Kable, świece, cewki, wysiadł wtryskiwacz lub ostatecznie elektronika. To że świece mają 12tyś dopiero nic nie znaczy ja już miałem przeboje po 10tyś na świecach Brisk Silver.
Jak uporasz się z pokrywą, weź spryskiwacz do kwiatów i jak będzie ciemno spryskaj delikatnie przewody WN. Jak będą miały przebicie to zobaczysz deliktne wyładowania elektryczne. Oczywiście na włączonym silniku. Ja tak kiedyś zdiagnozowałem kable w Nissanie.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
04.12.2007, 22:33 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Chyba zaczne od wymiany swiec ... moze NGK bo w poprzednim aucie się super sprawowały i kable WN...jakieś konkretne kable ktoś poleci albo odradzi ?
|
04.12.2007, 22:38 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Mam ten sam silnik pokrywe poprostu szarpi się do góry i sama wychdzi z gumowych zaczepów tylko od strony AKU wchodzi gumowy czarny wężyk od odpowietrzania skrzyni korbowej poprostu go wyjmij i pokrywa twoja metoda którą opisuje kolega stosowana jest na starych kablach z cewką zapłonową tu wysokie napięcie wytwarzane jest bezpośrednio na cewkach znajdujących sie na każdej ze świec więc ta metoda odpada
___________
edit by kros
Które silniki mają kable WN rozmowa wydzielona
Ostatnio edytowano 04.12.2007, 23:16 przez kika, łącznie edytowano 1 raz
|
04.12.2007, 22:55 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Spoko, ja jedynie podałem metodę sprawdzenia kabli WN. Jeśli w Fabii Chorzyn'a, cewki są bezpośrednio na świecach to jeden klopot z głowy (kable WN). Wymiana świec będzie najtańszym krokiem w celu diagnozy. Jeśli nie świece to cewka (oby) albo wtryskiwacz. O padniętych wtryskiwaczach w Fabkach już słyszałem.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
04.12.2007, 23:16 |
|
|
Dołączył(a): 28.02.2006, 07:52 Lokalizacja: śląsk Posty: 69
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Województwo: śląskie
|
Typuję że to cewka nr 3. Vag wyświetlił by od razu jaka to usterka a tak pozostaje tylko nos. Zdejmij pokrywę plastikową silnika i na wyłączonym silniku powąchaj która cewka śmierdzi spaloną izolacją. Wymianę cewki można wykonać samemu.Cewkę należy wyszarpać ze świecy za pomocą dwóch haczyków wykonanych z zagiętych drutów.
Vog
|
05.12.2007, 07:36 |
|
|
Dołączył(a): 11.12.2005, 13:21 Lokalizacja: okolice Łodzi Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Re: 1.4 75KM Mrugająca kontrolka silnika i szarpanie / 3 gar
Chorzyn napisał(a): Witam. Dzisiaj niespodziewanie zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE (potem zaczeła mrugać) , i fabka zaczeła szarpać dosyć mocno przy przyspieszaniu i na wolnych obrotach. NA 99% pracuje na 3 garach bo silnik trzęsie niemiłosiernie i spadają obroty (elektronika jakby próbowała to wyrównać). Wczesniej miałem pojedyncze , sporadyczne szarpniecia i delikatny spadek obrotów, ale dzis nie dało się już jezdzić normalnie. Odpala bez problemu , nawet jak jest wilgotno..
Jakis miesiac temu mialem podobny przypadek. Zatrzymalem sie na swiatlach sprawnym samochodem, a odjechalem juz na trzech garach. Winnym okazal sie modul (cewka) zaplonowy na jednej ze swiec. Naprawa prosta i niezbyt kosztowna. Cewki kosztuja, w zaleznosci od producenta i miejsca zakupu od niecalych 100pln do ok.150 pln. Co ciekawe najdrozszy wcale nie byl oryginal (ok. 110 pln) tylko Bosch.
Aha, i nie jezdzij autem przy tej usterce, bo oprocz tego co juz masz uszkodzone, zalatwisz takze katalizator (a tani nie jest)...
|
05.12.2007, 07:39 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
U mnie objawy były całkiem podobne - przy jakiś 13kkm silnikiem zaczęło szarpać, tzn. na wolnych obrotach chodził w miarę równo, natomiast kiedy lekko zwiększyłem obroty do ok. 1000/min silnikiem trzepało już okropnie...
Ponieważ samochód był na gwarancji - jeden z serwisów stwierdził, że ta usterka to typowe TTTM (ten typ tak ma) i nie ma się czym przejmować, tylko zalać lepsze paliwo...
Nie dałem za wygraną i pojechałem do innego serwisu no i tam się okazało, że głowica silnika do wymiany, bo właśnie palił na 3 gary...
Nic jednak mi na tablicy nie mrugało - żadna kontrolka...
|
05.12.2007, 08:45 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Re: 1.4 75KM Mrugająca kontrolka silnika i szarpanie / 3 gar
Piotr_M napisał(a): Jakis miesiac temu mialem podobny przypadek. Zatrzymalem sie na swiatlach sprawnym samochodem, a odjechalem juz na trzech garach. Winnym okazal sie modul (cewka) zaplonowy na jednej ze swiec. Naprawa prosta i niezbyt kosztowna. Cewki kosztuja, w zaleznosci od producenta i miejsca zakupu od niecalych 100pln do ok.150 pln. Co ciekawe najdrozszy wcale nie byl oryginal (ok. 110 pln) tylko Bosch.
Aha, i nie jezdzij autem przy tej usterce, bo oprocz tego co juz masz uszkodzone, zalatwisz takze katalizator (a tani nie jest)...
dokładnie miałem identycznie, odjezdzam ze swiateł i nagle zonk, szarpanie i kontrolka...Czyli z wypowiedzi wynika ze nie ma tam kabli WN tylko te cewki zaplonowe, przy okazji czlowiek sie czegos dowie. Fabie mam od miesiaca wiec jeszcze nie ogarniam wszystkiego. A zapominiałem dodac ze to rocznik 2003 [ Dodano: 2007-12-05, 09:49 ]vog napisał(a): Typuję że to cewka nr 3. Vag wyświetlił by od razu jaka to usterka a tak pozostaje tylko nos. Zdejmij pokrywę plastikową silnika i na wyłączonym silniku powąchaj która cewka śmierdzi spaloną izolacją. Wymianę cewki można wykonać samemu.Cewkę należy wyszarpać ze świecy za pomocą dwóch haczyków wykonanych z zagiętych drutów.
Vog Niestety ale tak jak pisałem jedyny na szybko dostepny VAG nie łączy się z moim autem a w najblizszym serwisie maja taki przemiał ze trzeba czekac 2 dni [ Dodano: 2007-12-05, 15:16 ]vog napisał(a): Typuję że to cewka nr 3. Vag wyświetlił by od razu jaka to usterka a tak pozostaje tylko nos. Zdejmij pokrywę plastikową silnika i na wyłączonym silniku powąchaj która cewka śmierdzi spaloną izolacją. Wymianę cewki można wykonać samemu.Cewkę należy wyszarpać ze świecy za pomocą dwóch haczyków wykonanych z zagiętych drutów.
Vog
ROZWIAZANIE...cewka z modułem podziękowała za współpracę na 4 cylindrze.Cewka + VAG (z pełną diagnostyka) + robocizna = niecałe 250zł (W ASO , po znajomosci bez kolejki ale nie było wyjscia)
Dziekuje wszystkim za podpowiedzi i sugestie
|
05.12.2007, 09:44 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
pobije wszystkie rekordy w awaryjnosci Fabek:)
tak jak przedmowcy ruszam sobie i jade spokojnie po zone, zatrzymuje sie na swiatlach i silnik zaczyna skakac jak szalony.
oczywiscie cewka padla i palil samochodzik na 3 gary...
jak wyciagnalem cewki to sie okazalo ze "serwis ASO" wyciagal cewki przecinakiem, z 4 jedna jest w stanie uzywalnosci, reszta popekana i iskry lataja boczkiem (w jednej nic nie lata bo sie spsula).
diagnostyka jest baaardzo prosta, wkladamy swiece w aparat (oczywiscie na zewnatrz) i sprawdzamy czy jest iskra. najlepiej robic jak jest ciemno bo ladnie iskierki widac...
ps. moja cewka nic nie smierdzi, pomierzylem sobie i niby wszystko w pozadku ale iskry nie daje...musi byc gdzies wewnatrz przebicie, bo z zewnatrz uzwojenie pierwotne nie ruszone.
|
15.01.2008, 00:21 |
|
|
Dołączył(a): 27.01.2008, 12:29 Lokalizacja: K-ce Posty: 38
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: FABIA CLASSIC - PB ONLY
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Witam
trochę odświeżę temat po pewnym incydencie z dnia wczorajszego...
Przedwczoraj wróciem z pracy zaparkowałem Fabiannę pod blokiem i wszytsko było git..rano chcę ruszyć do pracy odpalam a tu jakby silnik mi chciało wyrwać odpalił i nagle wytracił obroty i zgasł...żadna kontrolka się nie zaświeciła!!!
Próbowałem kilka razy - wciąż to samo. Zajechałem jakieś 1000m do meachinka-diagnoaza: nie było iskry na 2 cewkach także jeachłem na 2 garach (musiałem utzrymywać obroty żeby mi nie zgasł).
Po przeczyszczeniu cewek pali i jeździ normalnie-meachnik kazał obserwować:))
pozdro
_________________ Pozdr lobo82
|
30.04.2008, 07:22 |
|
|
Dołączył(a): 11.12.2005, 13:21 Lokalizacja: okolice Łodzi Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Powtórka z rozrywki...
Historia lubi się powtarzać... niestety.
Wczoraj wymieniłem kolejną cewkę. Okoliczności wystąpienia usterki identyczne jak poprzednio: zatrzymuję się na skrzyżowaniu sprawnym autem, odjeżdzam już na 3 cylindrach - żadnego "ostrzeżenia". Całe szczęście, że znów zdarzyło się to w ciągu dnia i blisko zarówno domu jaki sklepu
Tak więc zostały mi jeszcze dwie fabryczne cewki, dwie są już nowe i pozostaje mieć nadzieję, że obecnie sprzedawane 036 905 715 D będą mniej awaryjne od 036 905 100 D, które włożyła mi fabryka.
A wszystkim użytkownikom aut z niemieckimi silnikami 1.2 i 1.4 dobrze radzę: kupcie sobie jedną zapasową cewkę (ok. 110 pln za oryginał) i woźcie ją ze sobą. Nigdy nie wiadomo kiedy się przyda, a awaria w środku nocy z dala od cywilizacji może nie być zbyt miła...
P.S. Czy ktoś ma PEWNE info, czy w sytuacji wykrycia przerwy w zapłonie sterownik silnika odcina dopływ paliwa do tego cylindra? Jeśli tego nie robi, to jazda w takim stanie oprócz ogólnej szkodliwości może spowodować uszkodzenie katalizatora...
|
14.06.2008, 20:55 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Z tymi awariami cewek w silnikach VW to szczera prawda .Znajomy w golfie 1,6 wymienił już wszystkie cztery, a auto ma przebieg 110 tys. km.Szajs robią i tyle.
|
14.06.2008, 21:32 |
|
|
Dołączył(a): 23.07.2007, 13:08 Lokalizacja: Z Poznania :) Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Powtórka z rozrywki...
Piotr_M napisał(a): P.S. Czy ktoś ma PEWNE info, czy w sytuacji wykrycia przerwy w zapłonie sterownik silnika odcina dopływ paliwa do tego cylindra? Jeśli tego nie robi, to jazda w takim stanie oprócz ogólnej szkodliwości może spowodować uszkodzenie katalizatora...
Miałem podobny problem w tym temacie. Mam wersje 1.2 i komputer odcina niepalący cylinderek.
|
24.06.2008, 06:52 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|