|
|
Teraz jest 16.06.2024, 13:58
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Co wymienić po kupnie używanej fabii?
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 04.11.2008, 19:04 Lokalizacja: Oświęcim Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Co wymienić po kupnie używanej fabii?
Witam, kupiłem niedawno fabię sedan 2003 r. z przebiegiem 66 tyś km, przebieg potwierdzony wpisami w książce serwisowej. Ostatni wpis w książce był z 30 maja br. czyli jakieś 5 tyś km, zmieniany był wtedy olej. Zaraz po zakupie wymieniłem filtr powietrza, sprawdziłem wszystkie þlyny - są w normie. Prosze mi powiedzieć, co jeszcze wypadałoby wymienić? Czy można zaufać książce i jeździć na tym oleju, czy lepiej wymienić? I np. czy warto wymienić płyn w chłodnicy?
|
06.11.2008, 09:07 |
|
|
Dołączył(a): 27.10.2008, 14:28 Lokalizacja: Kraków Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
|
Chyba co 4 lata powinno się wymieniać płyn hamulcowy, bo wciąga wilgoć i obniża się jego temperatura wrzenia. Wymiana filtra paliwa również nie zaszkodzi.
Pozdrawiam.
|
06.11.2008, 10:05 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
yaca78, jak serwisowana w jednym serwisie cały czas, to pojeździć możesz na tym oleju. Zresztą zawsze możesz podjechać do tego serwisu i obejrzeć historię przegladów/napraw autka w bazie serwisu, tylko czasem nie chcą ujawniać tych danych. Mogą powiedzieć by stawić się z poprzednim właścicielem...
Skoro olej był zmieniany 5tys. temu to zapewne filtr oleju też...
Mozesz sprawdzić sobie stan paska alternatora, czasem może być spękany - to sobie wymienisz. Ewentualnie jeszcze wymień sobie filtr kabinowy na jakiś węglowy [ Dodano: 2008-11-06, 10:07 ]lukaszb, płyn co dwa lata jak zaleca ASO
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
06.11.2008, 10:07 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
yaca78 napisał(a): czy warto wymienić płyn w chłodnicy?
krzepliwość płynu się mierzy. W ASO albo każdym szanującym się warsztacie. Jeśli temp. zamarzania jest niska nie ma potrzeby wymieniać.
Jeżeli potwierdzisz (w ASO), ze książka nie jest sfabrykowana to nie przejmuj się niczym, a na najbliższym przeglądzie (czyli za jakieś 5 kkm) wymień filtr paliwa i ewentualnie to forumowicze zalecają wymienić - znajdziesz to na forum, mamy takie tematy w stylu 'przegląd po XXX km'
Filtr kabinowy możesz wymienić sam w 5 minut więc przed zimą nie zaszkodzi to zrobić. Manual w dziale 'we własnym zakresie'
A jak klocki hamulcowe?
No i ew. świece jeśli nie były wymieniane.
|
06.11.2008, 19:02 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
To samo tyczy się płynu hamulcowego też można spr. jego higroskopijność i będziesz wiedział na czym stoisz.
|
06.11.2008, 19:42 |
|
|
Dołączył(a): 04.11.2008, 19:04 Lokalizacja: Oświęcim Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Cytuj: A jak klocki hamulcowe?
Klocki sprawdzałem przy okazji zmiany opon tydzień temu, jak na mój gust są jeszcze całkiem dobre.
W takim razie olej wymieniam na wiosnę, a płyn hamulcowy i chłodzący sprawdzę w warsztacie. No i filtr kabinowy. Ogólnie to przed zakupem robiłem badanie na ścieżce diagnostycznej, wszystko było w jak najlepszym porządku tzn. zawieszenie, amorki i hamulce.
No i aku wymieniłem, bo nie trzymał.
Apropos filtra powietrza, wyczaiłem w książce serwisowej, że nie był wymieniany na żadnym przeglądzie, rozkręciłem tą plastikową obudowę ( Boże ile to roboty, w poprzednim cc wymiana filtra zajmowała 20 sekund) i okazało się, że filtr był strasznie brudny, wręcz zasyfiony. Czy to może być powodem osadzania się sadzy na rurze wydechowej? Ew. co innego jest powodem osadzania się sadzy na rurze? Zaznaczam, że autko chodzi bardzo fajnie, komputer wskazuje 6,1 l/100 km zużycia z ok. 2000 km (30% trasa, 70% miasto ale raczej bez korków). Podejrzewam, że może chodzić o zły skład mieszanki, ale dokładnie się w tym nie orientuję.
|
06.11.2008, 20:20 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
z tym filtrem to dziwne że nie był wymieniany przy 60kkm, wg książki powien być wymieniany razem ze świecami co 60 kkm
natomiast jak sam zauwazyłeś 60kkm to dla niego stanowczo za długo. Ja go wymieniam co 30kkm.
|
06.11.2008, 23:02 |
|
|
Dołączył(a): 04.11.2008, 19:04 Lokalizacja: Oświęcim Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
a co z tą sadzą na wydechu, to normalne? Od czego ona może być?
|
06.11.2008, 23:46 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
sadza na wydechu może oznaczać, że silnik konsumuje olej. Także posprawdzaj sobie stan oleju teraz i po np. 1 tys km.
|
07.11.2008, 08:35 |
|
|
Dołączył(a): 04.11.2008, 19:04 Lokalizacja: Oświęcim Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Mr T. napisał(a): sadza na wydechu może oznaczać, że silnik konsumuje olej. Także posprawdzaj sobie stan oleju teraz i po np. 1 tys km.
Olej sprawdzony, jak to bywa z AZQ jest na maxa , miesiąc temu jak i teraz poziom taki sam, przejechałem ok. 2000 km, coś innego?
|
07.11.2008, 09:49 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Pewnie sam sobie odpowiedziałeś (30%trasa,70%miasto)Trasa też zależy ile,jak przejedziesz dłuższą to wtedy zobacz.
|
07.11.2008, 10:08 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
generalnie u mnie po jeździe w mieście lub spokojnej trasie też nie ma zużycia oleju. Ale jak pojeżdżę sobie agresywniej, w trasie pokręcę wysoko na obrotach, dłuższa trasa gdzieś z prędkościami autostradowymi, to dochodzi do jakiegoś tam zużycia oleju. Dlatego możesz popatrzeć u siebie. Jeśli poprzedni właściciel lubił ostrzej pojeździć to się sadza zebrała. To że Ty jeździsz np. spokojniej i olej Ci nie schodzi, to jedno. Ale jak jeździł poprzednik to już druga rzecz, skoro sadza mu się zebrała.
|
07.11.2008, 11:52 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|