Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
[F1] Czujnik położenia wałka rozrządu - błędy - usterki
Witam !
Auto od paru dni przestało normalnie jezdzić przerywa, czasami nie ma wolnych obrotów i silnik da sie rozkręcić tylko do 3000obr a po 3000 tak jak by odcinało zapłon po odczytaniu błędów jest jeden 16725 P0341 Obwód czujnika pozycji wału rozrządczego.Chcem go sprawdzić ale nie wiem dokładnie gdzie on się znajduje.Znalazłem jeden na wałku rozrządu w pokrywie czy to ten??? Z tego co słyszałem to sa dwa ale tego drugiego jakoś nie mogę znaleść Który z nich odpowiada za ten błąd
Ostatnio edytowano 01.01.1970, 01:00 przez mareke044, łącznie edytowano 2 razy
|
11.12.2008, 23:07 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Witam Jesli jest to czujnik wałka rozrządu to tak jak napisałes bedzie w głowicy na wałku rozrządu drugi to pewnie czujnik halla niewiem dokładnie ale w 1,4 to jest na wale ( kole zamachowym ) pozdrawiam
_________________ )
|
12.12.2008, 14:44 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
witam!!
Wymienilem ten czujnik i nic auto nadal nie chce wchodzić na obroty gasnie i można tylko do 3000 obrotów rozkręcić obroty silnika dalej koniec jak by odcinało zapłon
Wyrzuca mi takie błędy jescze 16725 , 16490 , 16500 , 16726 , nie mogę znaleść opisu tych błędów oprócz tego pierwszego Proszę o pomoc co to jest
|
12.12.2008, 16:02 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
16500 - czujnik temp. ciecczy chłodzącej - nonsensowne wartości.
możliwe przyczyny: czujnik temp. cieczy G62 daje niezrozumiały sygnał z powodu np. złego kontatu/korozji, wilgoci na złączu., Uszkodzony czujnik G62, Błędne rozpoznawanie sygnału przez jednostkę sterującą silnika - uszkodzona jednostka sterująca.
możliwe objawy: kłopoty z uruchomieniem zimnego silnika przy bardzo niskich temperaturach, złe właściwości jezdne przed zagrzaniem silnika, zwiększone zużycie paliwa, złe wartości emisji spalin,
sposób naprawy: wgrać prawidłowe wartości pomiarowe w grupie 004 pole 3, skontrolować czujnik temp. cieczy chłodzącej G62, wymienić jednostkę sterującą silnika.
16726 - Czujnik pozycji wałka krzywkowego (G40): Signał niski
Możliwe objawy
Wskaźnik nieprawidłowego działania Light (MIL) aktywnych
Trzeba sprawdzić okablowanie z / do wałka krzywkowego czujnika pozycji wału
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
12.12.2008, 19:46 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
oki jutro bede patrzał co się dzieje z czujnikami A dlaczego te obroty dochodzą tylko do 3000 obr i dalej nic
|
12.12.2008, 22:34 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
W dislach to włącza się tryb awatyjny ale przy 2,5 tysiącach obrotu po to aby nie narobić większych szkód silnikowi, ani narazić właściciela, że zrobi mu dziure w portfelu wymianą kolejnych części silnika które w sposób wyższych obrotów jednostki mógł by się stworzyć jakieś poważniejsze awarię. Podobnie może być u Ciebie, do tych 3 tysięcy obrotów starczy Ci żeby dojechać do serwisu i usunąć usterkę nie narażając Cię na wyższe koszta.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
13.12.2008, 12:26 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
a gdzie jest drugi czujnik ten co jest na wale korbowym bo go nie znalazłem
|
13.12.2008, 19:40 |
|
|
Dołączył(a): 02.06.2006, 19:18 Lokalizacja: Lubelskie Posty: 66
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: lubelskie
|
Miałem identyczna usterkę dodatkowo duże zużycie paliwa, 1,4 uszkodzony był czujnik położenia wału. Auto zostało naprawione w ramach gwarancji.
_________________ 1,4 16V 80KM Combi Mint
Pozdrawiam
|
13.12.2008, 20:09 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
witam !!!
gryzlem dzis oklablowanie ale nic nie stwierdzilem złego Pprzewodność i pomiary napięć były ok sprawdziłem czujniki miedzy innymi czujnik tępratury też ok wychodzi mi że jest uszkodzony czujnik położenia wału czzy napewno się tego uczepić ??? cały czas wychodzi mi błąd 16725 Auto jest mi potrzebne na codzień do pracy używam go teraz w trybie awaryjnym chyba bo nie przekracza 3000 obr. jakoś się tacza czy zaryzykować wymianę tego czujnika ?????
|
16.12.2008, 23:19 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2009, 16:38 Lokalizacja: Trójmiasto Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
PO 342 - czujnik położenia wału rozrządu
Panowie,
Pls o pomoc - mam błąd PO 342 - Czujnik położenia wału rozrządu - niski sygnał wejściowy - obwód czujnika A - położenia wałka rozrządu (Blok cylindrów nr 1 lub inny - za niska wartość sygnału wejściowego)
Jaka może być przyczyna w/w błędu? Czy ktoś miał coś podobnego - z wymianą czego powinienem się liczyć
Za wszelką pomoc serdecznie dziękuję
Pozdrawiam [ Dodano: 2009-05-10, 13:26 ]Lampka po ponownym tankowaniu zgasła... po prostu pięknie - zaczynam już mieć dość lampek
|
09.05.2009, 09:56 |
|
|
Dołączył(a): 24.05.2007, 16:52 Lokalizacja: Warszawa Posty: 232 Zdjęcia: 0
Podziękował: 8
Pomógł: 3
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Śkoda Fabia sedan
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
[F1] Czujnik położenia wału.
Witam.
Mam usterkę w jednym z aut.Nagle pojawia sie kontrolka silnika po ostygnięciu auta np.przez noc znika potem jest cisza.
Podłączyłem Vag-a i okazało się ze uszkodzony jest czujnik położenia wału korbowego-zbyt niski sygnał.Wygasiłem ta usterkę ze dwa razy ale ona sie pojawia nagle i sama znika.
Zdaje mi się ze jeżeli coś byłoby z tym czujnikiem auto nie pracowałoby równo a tu wprost przeciwnie auto jeździ jak szalone.
|
06.10.2009, 17:29 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Proponje sprawdzić kostkę na tym czujniku może jest zaśniedziała.
_________________ )
|
08.10.2009, 12:16 |
|
|
Dołączył(a): 24.05.2007, 16:52 Lokalizacja: Warszawa Posty: 232 Zdjęcia: 0
Podziękował: 8
Pomógł: 3
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Śkoda Fabia sedan
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Od tego zacząłem.
Czujnik jest naprawdę ciekawie zamontowany.
Trzeba będzie chyba go wymienić.
|
08.10.2009, 15:58 |
|
|
Dołączył(a): 19.01.2010, 22:02 Lokalizacja: Rumia Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
Czujnik liczby obrotów silnika
Witam! Jestem nowym forumowiczem i szczerze mówiąc jeszcze nie mam dużego doświadczenia, kupiłem niedawno swój pierwszy samochód jest nim właśnie skoda.
Zmartwił mnie tylko jeden fakt, nie mogłem nigdzie na forum znaleźć o tym informacji. Po sczytaniu błędów w ASO
Wyskoczył miedzy innymi błąd 16705 P0321
Czujnik liczby obrotów silnika
Niewiarygodny sygnał
Sporadyczna
Dodam że auto jest z 2003 roku i ma 53k przebiegu.
Miał ktoś kiedyś styczność z takim błędem? W ASO powiedzieli mi że mam się tym nie przejmować. Ale nie mogę spokojnie z tym spać :p
|
21.01.2010, 21:12 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Re: Czujnik liczby obrotów silnika
jesliby ktos potrzebowal czujnik obrotow walka rozrzadu to mam noweczke oryginal vw skoda seat audi, oddam za 50zł nie zakladany!
|
21.01.2010, 22:03 |
|
|