|
|
Teraz jest 16.05.2024, 19:10
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Narazie poczekam z wymianą, jak nic nie brzechota i wali.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
07.06.2008, 15:11 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
kros napisał(a): Allen, ja mam co prawda silnik VW, ale też jest łańcuch, mam już 130kkm i jeszcze nie wymieniałem. Nie mam żadnych obajawów więc jeżdże...
Tylko jest mała uwaga. W silnikach HTP łańcuch wytrzymuje dłużej niż w MPI. W MPI łańcuch zaczyna grzechotać już przy ok. 90kkm.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
07.06.2008, 18:46 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
mariusz_s napisał(a): kros napisał(a): Allen, ja mam co prawda silnik VW, ale też jest łańcuch, mam już 130kkm i jeszcze nie wymieniałem. Nie mam żadnych obajawów więc jeżdże...
Tylko jest mała uwaga. W silnikach HTP łańcuch wytrzymuje dłużej niż w MPI. W MPI łańcuch zaczyna grzechotać już przy ok. 90kkm.
W poniedziałek i tak jadę wymienić uszczelkę pod głowicą, więc wtedy się spytam mojego mechanika jak wygląda sprawa z rozrządem u siebie i ogólnie jak "wygląda" łańcuch.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
07.06.2008, 18:51 |
|
|
Dołączył(a): 02.02.2008, 10:37 Lokalizacja: Sochaczew Posty: 10
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Witam,
Mam małą uwagę. W czeskim silniku 1.4 68KM hałas z okolic rozrządu może być spowodowany nie tylko zużytym łańcuchem rozrządu, ale również może pochodzić ze zużytych łożysk pompy cieczy chłodzącej. W przypadku kiedy nie wiemy co hałasuje można zdjąć pasek napędzający alternator i pompę wody - oczywiście tylko na krótką chwilę. Jeżeli wtedy jest cicho to do wymiany jest pompa, a nie rozrząd.
Na mój rozrząd przyszedł czas przy 100 tys., a na pompę wody przy 145 tyś.
Pozdrawiam
MarekW
|
30.06.2008, 18:14 |
|
|
Dołączył(a): 23.05.2009, 19:43 Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Ja koledzy mam przjechane 184tyś i jak dotej pory niewymieniałem rozrządu. Mam do was pytanko,czy ktoś doświadczył na własnej skórze przeskoku łańcuszka rozrządu lub jego zerwania w fabi 1,4 8v.Piszcie jestem ciekaw czy znajdzie się choć jedna osoba.Przyznam że szczeże wto wątpię.Pozdrawiam wszystkich skodowiczów.
|
09.06.2009, 16:28 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
awos napisał(a): Ja koledzy mam przjechane 184tyś i jak dotej pory niewymieniałem rozrządu. Mam do was pytanko,czy ktoś doświadczył na własnej skórze przeskoku łańcuszka rozrządu lub jego zerwania w fabi 1,4 8v.Piszcie jestem ciekaw czy znajdzie się choć jedna osoba.Przyznam że szczeże wto wątpię.Pozdrawiam wszystkich skodowiczów. nieznane sa przypadki uszkodzenia rozrzadu w tych silnikach, ale nie mozna ich wykluczyc calkowicie. kazdy moze byc pionierem ;D mariusz_s napisał(a): Tylko jest mała uwaga. W silnikach HTP łańcuch wytrzymuje dłużej niż w MPI.
Tylko jest mala uwaga. W HTP jest napinacz lancucha, w MPI go nie ma. W HTP sa znane przypadki przeskoczenia, w MPI nie.
|
09.06.2009, 18:29 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
W MPI nie przeskakuje ale wyciera obudowę.
|
09.06.2009, 20:32 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Ja mam 125 tyś. km bez wymiany łańcuszka, myślę, że przy 150 tyś. km (jak się fabianka dotoczy ) wymienię rozrząd i pompę wody na raz.
|
09.06.2009, 20:45 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
W MPI jest łańcuch krótki i dwurzędowy i dlatego jest bardzo małe prawdopodobieństwo przeskoku łańcucha w HTP łańcuch jest długi i z tego względu przeskok jest bardziej prawdopodobny, a łańcuch w MPI wymienia się jak wali po obudowie co u różnych użytkowników pojawia się w różnych okresach ja właśnie będę go wymieniał przy 75 tysiącach bo już bardzo go słychać, a tym bardziej że sam rozrząd już kupiłem kompletny z uszczelniaczem i uszczelką za 65 złotych rozrząd oryginalny kupowany w sklepie z częściami do skody.
|
10.06.2009, 13:26 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
nom napisał(a): Ja mam 125 tyś. km bez wymiany łańcuszka, myślę, że przy 150 tyś. km (jak się fabianka dotoczy ) wymienię rozrząd i pompę wody na raz.
a pompę wody po co, skoro ma oddzielny napęd.
|
11.06.2009, 17:57 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
kros napisał(a): nom napisał(a): Ja mam 125 tyś. km bez wymiany łańcuszka, myślę, że przy 150 tyś. km (jak się fabianka dotoczy ) wymienię rozrząd i pompę wody na raz. a pompę wody po co, skoro ma oddzielny napęd.
Ale to samo trzeba rozebrać, więc po co dwa razy zaglądać jak można za jednym zamachem wymienić jedno i drugie.
|
11.06.2009, 20:32 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
nom napisał(a): Ale to samo trzeba rozebrać, więc po co dwa razy zaglądać jak można za jednym zamachem wymienić jedno i drugie.
Pompa w twoim s-ku jest osobno.
|
11.06.2009, 20:47 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
tomek-u napisał(a): W MPI nie przeskakuje ale wyciera obudowę.
bullshit...
|
11.06.2009, 22:01 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
mss napisał(a): bullshit...
Po 1-sze pisz po polsku.
A po 2-gie dlaczego bzdury?
|
12.06.2009, 07:44 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
no, bo nie wyciera obudowy.
ostatnio przestawilem w htp rozrzad gdy popchnalem samochod do tylu na 3 biegu.
oczywiscie przestawilem o drugi zab, o jeden juz byl przestawiony przez wlasciciela.
_________________ 1.8T 301HP
|
13.06.2009, 09:26 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 95 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|