|
|
Teraz jest 21.05.2024, 19:15
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
mss napisał(a): no, bo nie wyciera obudowy.
Wiesz to z własnego doświadczenia czy ze słyszenia?Oczywiście mowa o s-kach MPI 60/68KM.
|
13.06.2009, 18:08 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
zrobilem ze 40 i nie widzialem nigdy wytartej obudowy.
_________________ 1.8T 301HP
|
13.06.2009, 19:50 |
|
|
Dołączył(a): 09.12.2008, 22:25 Lokalizacja: Białystok Posty: 32
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2003
Województwo: podlaskie
|
Witam!!!U mnie po zgaszeniu silnika jest takie szarpnięcie.Czy to mogą być objawy przeskoczonego lub zużytego rozrządu.Dodam,że przebieg mam 90000.Dziękuję i pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!
|
29.06.2009, 07:33 |
|
|
Dołączył(a): 10.10.2006, 09:18 Lokalizacja: Białystok Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
JAREK22 napisał(a): Witam!!!U mnie po zgaszeniu silnika jest takie szarpnięcie.Czy to mogą być objawy przeskoczonego lub zużytego rozrządu.Dodam,że przebieg mam 90000.Dziękuję i pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!
Mam cos podobnego, z tego co poszperalem po forum moze to byc poduszka i to chyba raczej ta od skrzyni (lewa) niz pod silnikiem. Moze ktos sie odezwie, kto ma podobny objaw zdiagnozowany ?
pozdr.
|
29.06.2009, 11:39 |
|
|
Dołączył(a): 07.09.2006, 11:28 Lokalizacja: z Kątowni [; Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
|
U mnie często po zgaszeniu jeszcze przez 1 sekunde się silnik zatelepie. Olałem sprawę(chociaż po wymianie tłumika ten efekt występuje rzadziej, zbieg okoliczności).
|
01.07.2009, 08:20 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2009, 16:23 Lokalizacja: Zabrze Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Ja się zbliżam przebiegiem do 100 tys. i nigdy czegoś takiego nie miałem ( tj. od kiedy mam Fabię, a nie mam jej od nowości ), więc raczej radziłbym się tym zainteresować, bo w dłuższej mierze może coś z tego niedobrego wyniknąć
|
01.07.2009, 09:17 |
|
|
Dołączył(a): 07.09.2006, 11:28 Lokalizacja: z Kątowni [; Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
|
Czyli rozrząd się przestawił? Co mogę z tym zrobić?:/
|
02.07.2009, 08:52 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36 Lokalizacja: Zabrze Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
MarekW napisał(a): Witam, Mam małą uwagę. W czeskim silniku 1.4 68KM hałas z okolic rozrządu może być spowodowany nie tylko zużytym łańcuchem rozrządu, ale również może pochodzić ze zużytych łożysk pompy cieczy chłodzącej. W przypadku kiedy nie wiemy co hałasuje można zdjąć pasek napędzający alternator i pompę wody - oczywiście tylko na krótką chwilę. Jeżeli wtedy jest cicho to do wymiany jest pompa, a nie rozrząd. Na mój rozrząd przyszedł czas przy 100 tys., a na pompę wody przy 145 tyś.
Pozdrawiam MarekW U mnie równiez coś grzechotało, i okazało się że, była to rolka napinajaca pasek Wiec powody grzechotana mogą być aż 4 - łańcuszek - alternator - pompa wody - rolka (w moim przypadku) Dodam że, przebieg fabi to 126 tyś i jak do tej pory, to łańcuszek jest cichutki [ Dodano: 2009-07-03, 20:49 ]mrjinks napisał(a): Czyli rozrząd się przestawił? Co mogę z tym zrobić?:/
W MPI jest to niemożliwe. Więc telepanie silnika jest spowodowane czymś innym.
|
03.07.2009, 19:47 |
|
|
Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57 Lokalizacja: Świeradów-Zdrój Posty: 148 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
|
Witam:)
Mam takie pytanko...Moja Fabia ma przebieg niecałe 90tyśkm. Tak się zastanawiam nad wymianą łańcucha rozrządu. Mechanikowi przy wymianie oleju się on nie widział za bardzo. Co prawda nic nie stuka,ale latka(2000r) auta lecą.
_________________ http://www.kolejgondolowa.pl/
|
21.11.2010, 20:34 |
|
|
Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57 Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Panowie czytam tak wasze posty i jedno się zastanawiam po co wymieniać w tych silnikach rozrząd jak go nie słychać?
Jak słyszę jak ktoś wymienia rozrząd po 100 tys lub nawet 150 tys to szok poprzednim moim samochodem była Fabia I 2001 sprzedawałem ten samochód majac na liczniku 213 tys - i od nowości nie był wymieniany rozrząd.
Brat posiadał felicje 1998 rok przy przebiegu 340 tys dopiero wymieniał rozrząd, bo było dopiero słychać nie wycierało obudowy a obijało po prostu o obudowę. Takie lekkie obijanie, ale jak silnik pracował cały czas to było słychać. Wiadomo zresztą, że felicja 1,3 i fabia I 1,4MPI 60 i 68 to ten sam silnik z kilkoma modyfikacjami łańcuch ten sam prawie.
Według mnie jeżeli komuś nie brzęczy to niech nie wymienia po co kase tracić i specjalnie spuszczać olej i miske odkrecać, żeby rozrzad zmienic.
To tylko moje zdanie. Wiem, że znajdą się krytycy tej teorii.
|
21.11.2010, 20:58 |
|
|
Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57 Lokalizacja: Świeradów-Zdrój Posty: 148 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
|
A jak ze zmianą łańcucha? Zmieniać go? Czy poczekać aż sam o sobie przypomni?
_________________ http://www.kolejgondolowa.pl/
|
22.11.2010, 21:53 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Różnie..
Jedni wymianiają - bo dbają o auto - jest oczkiem w głowie
Inny wymieni, ponieważ nastąpiła konieczność - rzegocze, hałąsuje..
A ostatni wymieni, bo zaczęły falować obroty..
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
22.11.2010, 22:06 |
|
|
Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57 Lokalizacja: Świeradów-Zdrój Posty: 148 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
|
Dzięki za odpowiedź. Ze względu na wiek auta i świętego spokoju na przyszłość zmienię go;)
_________________ http://www.kolejgondolowa.pl/
|
22.11.2010, 22:25 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
s_n_a_k_e_ napisał(a): Panowie czytam tak wasze posty i jedno się zastanawiam po co wymieniać w tych silnikach rozrząd jak go nie słychać?
Bo głośno hałasuje.
U mnie przy 135 tys. km wymieniłem, bo hałasował niemiłosiernie. Po wymianie nastała błoga cisza.
|
23.11.2010, 16:49 |
|
|
Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57 Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
No chyba, że tak jak słychać to wiadomo, że trzeba myśleć nad wymiana
|
23.11.2010, 19:48 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 179 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|