Teraz jest 27.04.2024, 14:20



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
[F2] Fabia 1.4 16V czy 1.2 TSI - wybór silnika. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 22.05.2010, 22:29
Lokalizacja: Opole
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: FabiaII STYLE+JOY
Rok prod.: 2010
Województwo: opolskie
Post Fabia 1.4 16V czy 1.2 TSI - wybór silnika.
Jestem na kupnie Skody Fabi 2 wersja Style z pakietem Joy. Mam dylemat, która lepsza. ta przed LF z silnikiem 1,4 16V/63 KW (85KM) czy po LF 1,2 TSI/63kw (85km) . Pokonuje nie duże odcinki drogi, głównie jezdze po miescie.Żadko zdarzaja się wypady poza miasto. Był bym wdzięczny za doradztwo:)


Ostatnio edytowano 23.05.2010, 09:42 przez tiron, łącznie edytowano 2 razy



22.05.2010, 22:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
1.2 TSI, gazu nie będzie?

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


22.05.2010, 23:57
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 22.05.2010, 22:29
Lokalizacja: Opole
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: FabiaII STYLE+JOY
Rok prod.: 2010
Województwo: opolskie
Post 
Allen napisał(a):
1.2 TSI, gazu nie będzie?

Gazu nie mam w planie montować:)


23.05.2010, 09:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
no to 1.2 TSI będziesz zadowolony :mrgreen:

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


23.05.2010, 09:34
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 22.05.2010, 22:29
Lokalizacja: Opole
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: FabiaII STYLE+JOY
Rok prod.: 2010
Województwo: opolskie
Post 
Allen napisał(a):
no to 1.2 TSI będziesz zadowolony :mrgreen:

Ale z TSI/63kw (85km)?. Potrzebuje w miare dobrego i nie zawodnego pojazdu.
Mam wątpliwości co do TSI. Słyszałem ze np Alfy z turbinami sa awaryjne. No chyba ze tam jest całkiem inny silnik. Do pracy pokonuje 8 km, nie wiem czy zdązy mi sie na takim odcinku drogi włączyc turbina. Jak z serwisowaniem tego silnika, czy prócz miechaników w serwisie Skody ma ktoś jakies pojecie o nim. Chodzi mi o to ze jak skonczy mi sie gwarancja to to prócz serwisu Skody obsłuzy mi ten silnik.
Teraz bujam sie Felicja 1,3 98r i ma przejechane tylko 55tys.


23.05.2010, 09:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Silniki 1.2 TSI są montowane od dawna w yeti oraz od nowego polo, passat itd. Na razie jakoś nie ma narzekań na ten silnik i moment ma nisko co jest plusem w przeciwieństwie do 1.4 16V, i jak coś łatwo podnieść moc.

tiron napisał(a):
Do pracy pokonuje 8 km, nie wiem czy zdązy mi sie na takim odcinku drogi włączyc turbina.


Turbina pracuje ciągle po włączeniu silnika, chyba chodziło Ci o rozgrzanie silnika ?

Co do serwisowania to co raz więcej co zna ten silnik i go rozpracowuje pewnie jak skończy się gwarancja nie powinno być problemu, żeby gdzie indziej go naprawić, ale po co się martiwć na zapas ;) Co do awaryjności jak dbasz tak masz, zapoznaj się z zasadami jak dbać o turbinę będzie okej.

1.4 16V nie jest złą jednostka lecz dość stara ale za to znana przez każdego mechanika i części jakoś nie przerażają cenowo. Brak turbiny więc wtedy nie ma o co się martwić. Lecz moment dość mały i dość daleko umieszczony powoduje, żeby jechał dość fajnie trzeba go kręcić = wyższe spalanie. Na trasie nie ma tragedi jak już będziesz jeździł, daje rade lecz po redukcji biegów lub jak już lecisz na odpowiednich obrotach. Oczywiście da się i spokojnie i też jest fajnie :P

Przejedź się tym i tym.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


23.05.2010, 10:14
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 22.05.2010, 22:29
Lokalizacja: Opole
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: FabiaII STYLE+JOY
Rok prod.: 2010
Województwo: opolskie
Post 
Allen napisał(a):
Silniki 1.2 TSI są montowane od dawna w yeti oraz od nowego polo, passat itd. Na razie jakoś nie ma narzekań na ten silnik i moment ma nisko co jest plusem w przeciwieństwie do 1.4 16V, i jak coś łatwo podnieść moc.

tiron napisał(a):
Do pracy pokonuje 8 km, nie wiem czy zdązy mi sie na takim odcinku drogi włączyc turbina.


Turbina pracuje ciągle po włączeniu silnika, chyba chodziło Ci o rozgrzanie silnika ?

Co do serwisowania to co raz więcej co zna ten silnik i go rozpracowuje pewnie jak skończy się gwarancja nie powinno być problemu, żeby gdzie indziej go naprawić, ale po co się martiwć na zapas ;) Co do awaryjności jak dbasz tak masz, zapoznaj się z zasadami jak dbać o turbinę będzie okej.


A to musze to przemysleć. W salonie oferuja mi Fabie 1,2 TSI 85km Style z Joy w metaliku z czujnikiem parkowania za 42700zł. A w innym 1,4 16v przed LF z takim samym pakietem za tyle samo. Na ta pierwsza musał bym tydzień czekac;0 Obie kuszace sa propozycje.
Mam pytanko jakie sa lepsze z tyłu hamulce bembnowe czy tarczowe?

I jak czujnikiem parkowania. Fabrycznie w tych egzemplazach nie jest zamontowana, chca mi na miejscu montować. Mówia o jakim monitorku, nie mam pojecia jak to bedzie wygladać. Czy bawic sie w to czy brać fabrycznie montowany?


23.05.2010, 10:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Jak już brać to po FL, takie moje zdanie.
Poczekasz troche nic się nie stanie ja czekałem na swojego 1.5 miesiąca ;)
Co do hamulców to tarczowe lepsze, lecz w takich mocach jakie ma fabia z tyłu spokojnie starczają bębny no chyba, że planujesz coś konkretniejszego w mocach.
Jak cofasz to w radiu wyświetla się obraz ile jeszcze zostało do przeszkody, może i fajne ale czy aż tak przydatne ? I tak będziesz musiał normalnie patrzeć do tyłu.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


23.05.2010, 11:09
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
tiron napisał(a):
Mam pytanko jakie sa lepsze z tyłu hamulce bembnowe czy tarczowe?

100 razy lepsze są tarczowe

_________________
Obrazek
Obrazek


23.05.2010, 11:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.05.2010, 22:29
Lokalizacja: Opole
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: FabiaII STYLE+JOY
Rok prod.: 2010
Województwo: opolskie
Post 
Allen napisał(a):
Jak już brać to po FL, takie moje zdanie.
Poczekasz troche nic się nie stanie ja czekałem na swojego 1.5 miesiąca ;)
Co do hamulców to tarczowe lepsze, lecz w takich mocach jakie ma fabia z tyłu spokojnie starczają bębny no chyba, że planujesz coś konkretniejszego w mocach.
Jak cofasz to w radiu wyświetla się obraz ile jeszcze zostało do przeszkody, może i fajne ale czy aż tak przydatne ? I tak będziesz musiał normalnie patrzeć do tyłu.


Planuje brac bez radia i włozyc swojego soniacza. Sprzedawca powiedzał mi ze gdzies w Poznaniu na placu importera stoja ale bez czujnika parkowania. Ale moga mi to zamontowac tu na miejscu.Tylko bede miał jakis dodatkowy ekranik. Nie wiem jak bede wygladała deska rozdzielcza z tym.Czy nie bedzie to wiejsko wygladać.

A co do nie orginalnego radia, to mam pytanko.Czy jak takowe zamontuje to nie bedzie rozładowywało mi akumulatora. Pytam bo wsadzone mam w Felicji radio soniacza.Jak go nie używałem dwa trzy tygodnie to rozkodowywało mnie sie.Nie było tego problemu jak włanczałem je za dwa trzy tygodnie.W serwisie soniacza powiedzeli mi ze radio jest sprawne i mam cos z instalacją. Pojechałem do elektryka, powiedzał mi ze Felicje tak maja przy nie orginalnym radiu.Zrobił mi to tak ze radio dopiero sie załancza jak sie kontrolki na
desce sie zaświecą.Troche mnie to irituje, przedtem radio mogłem właczyć bez wkładania kluczyka;(((

Wracam jeszcze raz do silnika chcał bym miec porównywalny z silnikiem 1,3 co mam w felicji. Pewnie to bedzie 1,4 16V a 1,2 tsi bedzie o wiele lepszy?


23.05.2010, 13:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
tiron,
Jeśli szukasz raczej bezproblemowego samochodu to weż starszą ale za to sprawdzoną jednoste.TSI jest fajne ale pamiętaj,że gwaranja kiedyś się skończy i potem jak się coś posypie w takim ładnym drogim silniku to poczujesz po kieszeni.Nie ma co porównywać z silnikami z Felicji to przepaść jest poprostu i tyle.Ktoś Ci kit wćiska,że radio po 3 tygodniach staina samochodu rozładowuje akumulator to normalna sprawa,że aku padnie po takim czasie.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


23.05.2010, 15:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 28.03.2010, 15:05
Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Samochód: Fabia II
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
Post 
radio fabryczne jest naprawde fajne.
i do tego nieźle wygląda i fajnie działają na nim czujniki parkowania (taki Bajer).
ja mam i polecam!


23.05.2010, 15:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.05.2010, 22:29
Lokalizacja: Opole
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: FabiaII STYLE+JOY
Rok prod.: 2010
Województwo: opolskie
Post 
MartinezTychy napisał(a):
tiron,
Jeśli szukasz raczej bezproblemowego samochodu to weż starszą ale za to sprawdzoną jednoste.TSI jest fajne ale pamiętaj,że gwaranja kiedyś się skończy i potem jak się coś posypie w takim ładnym drogim silniku to poczujesz po kieszeni.Nie ma co porównywać z silnikami z Felicji to przepaść jest poprostu i tyle.Ktoś Ci kit wćiska,że radio po 3 tygodniach staina samochodu rozładowuje akumulator to normalna sprawa,że aku padnie po takim czasie.
Pozdrawiam.


W czasie tych trzech tygodni jezdziłem tylko radia nie włanczałem:)


23.05.2010, 15:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.03.2010, 21:27
Lokalizacja: Łódź
Posty: 146
Podziękował: 1
Pomógł: 7

Silnik: inny silnik
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: FABIA II 1.2 12V 70 KM STYLE+JOY, silnik CGPA
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
Post 
tiron
Jechałem trochę F2 1.2 TSI po FL ale tym 105 konnym. Ciągnie bajka i z dołu i na górze, do mojego silnika nie ma co porównywać, a do tego w Felicji to nawet nie myśl o tym. Po prostu inna epoka, inna generacja motorów. Osobiście kupiłbym TSI na twoim miejscu. Nie ma co na zapas się martwić tym, że coś się stanie w nowym aucie. Tyle o silniku.
Co do samej Fabii po FL to ogólnie mi się podoba z jednym wyjątkiem. Zegary są brzydsze niż w poprzedniej ale to tylko moja subiektywna opinia.
Pozdrawiam i życzę udanego wyboru Fabioleta :good:


24.05.2010, 20:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post 
Nie wiem, czy kolega już nie kupił, ale ja bym wziął TSI w wersji 105 KM, bo 10,1 sec wzgledem 12,3 robi róznice. I warte jest ryzyka potencjalnych napraw. 85KM to szkoda kasy wg. mnie. Acha jak już to tylko po FL, jak stara z 1,4 16V to po DUZYCH upustach. Ta sama wersja stara musiałaby być z 3-4 tys tansza, zeby zdecydować się na nia, a nie po FL.

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


26.05.2010, 13:01
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL