Teraz jest 28.04.2024, 15:12



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F2] Jakie są plus i minusy silnika 1.2 TSI DSG 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Jakie są plus i minusy silnika 1.2 TSI DSG
Jakie są plus i minusy silnika 1.2 TSI DSG
Ostatnio zastanawiałem sie czy ma sens kupowania nowego samochodu z silnikiem 1.6TDI
Jakie sa koszta miedzy TSI a TDI w serwisowaniu na gwarancji


16.09.2010, 01:24

Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11
Lokalizacja: Racibórz
Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post 
Na plus Na pewno DSG i osiągi silnika (względem pojemności, spalania itd)
Do minusów można zaliczyć że jest to nowa konstrukcja silnika (co za tym idzie, większe koszty serwisowania)
Ja bym brał TSI :crazy:


16.09.2010, 14:01
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Poszukaj np. skodaclub.pl ludzi mający YETI, tam najwcześniej był ten silnik i mogą coś więcej powiedzieć na jego temat, tu mało kto ma, albo dopiero co są w produkcji. Też brał bym TSI.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


16.09.2010, 14:05
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post 
a czemu tsi a nie tdi?? (mowa o 105 kM)

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


16.09.2010, 14:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11
Lokalizacja: Racibórz
Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post 
TSI wziął bym raczej do miasta czasami jakaś dłuższa trasa, TDI głownie w szybkie trasy :eh:
Z tego co przeglądałem katalogi to TDI jest droższy o 10 000zł,


16.09.2010, 16:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.08.2010, 21:34
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Posty: 56
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
- taki iż te silniki praktycznie nie były testowane podczas produkcji...są testowane na klientach... przez co częste flashe


16.09.2010, 17:46
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post 
Żubr napisał(a):
TSI wziął bym raczej do miasta czasami jakaś dłuższa trasa, TDI głownie w szybkie trasy :eh:
Z tego co przeglądałem katalogi to TDI jest droższy o 10 000zł,

własnie tutaj jeden kolega mial okazje jezdzic tymi silnikami
z jego obserwacji wyszlo ze wlasnie na trasie roznice w spalaniu sie zacieraja.
w miescie bylo 8,4 do 7,1 na korzyść TDi

na trasie roznica byla 0,7 L


tym niemniej TDi trzeba kapke rozgrzać .


16.09.2010, 17:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11
Lokalizacja: Racibórz
Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post 
xtremesystems napisał(a):
Żubr napisał(a):
TSI wziął bym raczej do miasta czasami jakaś dłuższa trasa, TDI głownie w szybkie trasy :eh:
Z tego co przeglądałem katalogi to TDI jest droższy o 10 000zł,

własnie tutaj jeden kolega mial okazje jezdzic tymi silnikami
z jego obserwacji wyszlo ze wlasnie na trasie roznice w spalaniu sie zacieraja.
w miescie bylo 8,4 do 7,1 na korzyść TDi

na trasie roznica byla 0,7 L


tym niemniej TDi trzeba kapke rozgrzać .


A jeśli chodzi o osiągi, to który lepiej wypadł?, niestety nie miałem okazji pojeździć TSI. a SZKODAAA... ;)


16.09.2010, 18:25
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post 
wg tego kolegi tsi lepiej sie zbiera.zreszta zerknij do tematu 1,6 tdi cr

ale to wszystko tez zalezy od stylu jazdy. ja osbiscie lubie dieselki z tego powodu ze bez problemu ruszysz ze sprzegla . takze ruszysz z 2 czy nawet z 3ki
wiec mi ta sekunda czy dwie nie przeszkadza

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


16.09.2010, 18:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post 
Różnica w cenie to nie 10tyś a 8050,na szybko kalkulując przy różnicy 1/1,5 litra na setkę diesel zwraca się po 130 tyś.
TSI w moim odczuciu dużo szybsze,chociaż w katalogu jest napisane o różnicy 0,9s w sprincie do setki.
Jeśli ktoś nie robi minimum 35/40 tyś rocznie to nie ma sensu bawić się w TDI takie moje zdanie.Ja robie 20/25 to dopiero za 5 lat zwrócił by mi się diesel,a kto myśli o tym co będzie za 5 lat,może każdy będzie mieć swój samolocik.
Co do DSG to zdecydowanie polecam,ja wolę ręczną skrzynkę,ze względu na to że nie było opcji lotek przy kierownicy w mojej wersji wyposażenia.Na youtube'ie jest filmik,który doskonale oddaje możliwości skrzyni:
http://www.youtube.com/watch?v=g05OkFpsHwU
i od razu dodam,że na pewno zbiera się z 0,5s szybciej dzięki dsg,pali mniej,mniam

Co do awaryjności nie słyszałem na razie żadnych problemów,a mam styczność z osobami mającymi właśnie Yeti z tym silniczkiem.

Nie radze ruszać z trójki,zresztą nawet z dwójki to przegięcie.


16.09.2010, 18:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post 
wg http://bei.nuggad.net/bk?nuggn=73176255 ... d/file/458 tego wlasnie 1.2 z dsg pali wiecej niz z manualem i zbiera sie wolniej.
jako ze mam doswiadczenia z tiptronikiem (tesciu ma taka skrzynie w sharanie) musze powiedziec ze nawet jak stoi to bierze 1l (chwilowego)
wiec automat to troche nietrafiony pomysl szczegolnie ze tsi samo z siebie juz pali wiecej niz tdi

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


16.09.2010, 20:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Tiptronic to nie to samo co dsg, te skrzynie dzieli przepaść technologiczna na korzyść dsg, fakt spali więcej ale bez przesady.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


16.09.2010, 20:54
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post 
niech to bedzie 0.5 -1 L wiecej niz na manualu..

a manual pali wiecej 1-1,5 litra wiecej niz TDi (jak pisal kolega serfer)

wiec sie robi juz kolo 2 litry wiecej niz diesel

wg mnie jesli brac tsi to raczej z reczna skrzynia.,
z drugiej strony z przyzwoitym automatem jezdzi sie super


tutaj moze dam wykresy moze koledze cos pomoze


Obrazek
wykres TSi
zródło
http://www.vwgolf.pl/2009/11/26/12tsi-1 ... -salonach/


wykres tdi

http://www.tdi-tuning.pl/tools/1.6%20CR/164a.JPG


zrodlo
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... ht=1.6+tdi


Ostatnio edytowano 17.09.2010, 07:05 przez xtremesystems, łącznie edytowano 1 raz



16.09.2010, 21:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post 
1.DSG jest dostępne tylko z 1,2 tsi 105 lub RS 1,4 tsi 180
2.Jest o wiele wygodniejsze,różnica w spalaniu będzie na poziomie bardziej 0,2/100 po mieście,chociaż moim zdaniem weżmie mniej niż manual,na trasie bez różnicy-tak twierdzą YETI'owcy :)


16.09.2010, 21:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post 
xtremesystems napisał(a):
ja osbiscie lubie dieselki z tego powodu ze bez problemu ruszysz ze sprzegla . takze ruszysz z 2 czy nawet z 3ki
wiec mi ta sekunda czy dwie nie przeszkadza


A to dziwne. Swoim też bez problemu ruszam ze sprzęgła (na parkingach), czy 1 czy R. Z dwójki też nie ma problemu (z trójki nie próbowałem, bo chyba nie ma praktycznej potrzeby).


Grybym wybierał teraz, wziąłbym tsi (tylko nie w fabii).

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


17.09.2010, 14:32
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL