Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23 Lokalizacja: Siedlce Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
|
Krańcówka tylnych i przednich drzwi
Czy ktoś może wie, czy w zamku w tylnych drzwiach (wersja Classic) jest czujnik otwarcia drzwi? Nie mam żadnych przewodów doprowadzonych do tych drzwi. Czy można sie do niego jakoś przewodami podłączyć czy trzeba zakładać samemu włącznik krańcowy - wiercąc dziurę w karoserii
_________________ 1.2 HTP 12V 64KM
Ostatnio edytowano 18.07.2007, 08:17 przez DebowyMocny, łącznie edytowano 1 raz
|
09.09.2006, 22:46 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2005, 15:32 Lokalizacja: Police Posty: 654
Podziękował: 3
Pomógł: 2
Województwo: zachodniopomorskie
|
U mnie jest. Jak otworze to się lampki zapalają zarówno górna jak i te czerwone w drzwiach przednich.
Ale skoro u ciebie tak nie ma to trochę zgłupiałem. Jutro sprawdze bo teraz już sam na 100 pewien nie jestem
_________________ JOY 1.4 75KM 16V ( sedan junkers )
|
10.09.2006, 00:49 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
na 99,9% jestem pewien ze jak otw tylne drzwi to nie zapalą sie swiatełka w przednich drzwiach i nie jestem do konca przekonany czy zapala sie podsufitka...
mysle ze tylko drzwi nie sa tak naszpikowane elektronika.
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
10.09.2006, 08:03 |
|
|
Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40 Lokalizacja: Legionowo Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Dziwne. Ja wprawdzie mam wersję Comfort, ale krańcówki mam w każdych drzwiach - nawet tylnich. Jak otworzę tylne drzwi to zapala się podsufitka, ale co do czerwonych lampek w drzwiach przednich to nie jestem pewien. I raczej niemożliwe, żeby nie było krańcówki w zamku - we wszystkich jest krańcówka - na 100%.
|
10.09.2006, 08:54 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
ale rozumiem ze krancówki macie umieszczone w zamkach kazdych z drzwi a nie tak na wierzchu jak to było w starszych samochodach. Ja mam dwa czujniki drzwi zwalon tj drzwi przeednie i przez to nie włacza mi sie sygnał niezgaszonych swiateł itp konsekwencje. W tylnych drzwiach natomiast wszystko jest dobrze. Ale po otwrciu tylnych drzwi nie swici mi sie czerwone swiatełko w drzwiach przednich. Torche wkurzjace sa te czujniki w tych drzwiach bo jest troche z tym problemów i nie iwem co teraz robic czy wymieniac zcałe zamki? (za droga operacja) czy moze wstawic takie tradycyjnce jakie były stosowane w starszych samochodach. Ale z tego co słyszałem to jest to ingerencja w układ samochodu i moze miec jakeis niepozadane konsekwencje. Tak mi poweidział elektronik u którego byłem. :/ doradzcie
|
10.09.2006, 10:54 |
|
|
Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23 Lokalizacja: Siedlce Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
|
Ja czerwonych lampek nie mam w drzwiach tylko plastiki odblaskowe więc na tym mi nie zależy, chodzi mi o podłączenie oświetlenia wnętrza pod sufitem...
_________________ 1.2 HTP 12V 64KM
|
10.09.2006, 13:05 |
|
|
Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40 Lokalizacja: Legionowo Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
FABIAAA napisał(a): ale rozumiem ze krancówki macie umieszczone w zamkach kazdych z drzwi a nie tak na wierzchu jak to było w starszych samochodach. Ja mam dwa czujniki drzwi zwalon tj drzwi przeednie i przez to nie włacza mi sie sygnał niezgaszonych swiateł itp konsekwencje. W tylnych drzwiach natomiast wszystko jest dobrze. Ale po otwrciu tylnych drzwi nie swici mi sie czerwone swiatełko w drzwiach przednich. Torche wkurzjace sa te czujniki w tych drzwiach bo jest troche z tym problemów i nie iwem co teraz robic czy wymieniac zcałe zamki? (za droga operacja) czy moze wstawic takie tradycyjnce jakie były stosowane w starszych samochodach. Ale z tego co słyszałem to jest to ingerencja w układ samochodu i moze miec jakeis niepozadane konsekwencje. Tak mi poweidział elektronik u którego byłem. :/ doradzcie
Szczerze? To jakiś marny ten twój elektronik. Ja już u siebie przerobiłem tą jedną krańcówkę. Wiesz na czym polega cała operacja? Odcinasz kabelek od krańcówki przy kostce w słupku, wiercisz w słupku dziurkę na nową krańcówkę, mocujesz kabelek do krańcówki i przykręcasz krańcówkę. No i jeszcze do tego dobrze jest zrobić jakieś zabezpieczenie antykorozyjne: np. maznąć lakierem. A jedynymi konsekwencjami ingerencji jest to, że wszystko działa jak powinno. A jeśli chodzi o koszty i czas: koszt ok. 20 zł (w tym czteropak piwa), a czasowo zajęło mi to około 3 godzin (z czego 2,5 godziny zajęło mi dojście, który kabelek muszę przeciąć).
Pozdrawiam.
|
10.09.2006, 17:39 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
a gdzie nawiercałes drzwi ? w którym miejscu ? Jezei chodzi o kabelek to podpiełes sie z kostki w tej gumie przy zawiasie czy moze całe drzwi rozkrecałes ? z tego co miwiadomo to chyba jakeis pomaranczowy mam racje
|
11.09.2006, 11:23 |
|
|
Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40 Lokalizacja: Legionowo Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Krańcówka jest umieszczona tak jak na tym zdjęciu (zdjęciu zapożyczone z jakiegoś forum - nie chciało mi się iść do samochodu i cykać jak to wygląda u mnie):
Podłączyłem się do kostki w gumowym przewodzie między drzwiami a słupkiem. Trzeba przeciąć kabelek wpięty w gniazdo nr 2 mniej więcej w miejscu zaznaczonym na poniższym zdjęciu i przeprowadzić go do środka kabiny.
Robota naprawdę bardzo łatwa.
Pozdrawiam.
|
11.09.2006, 13:01 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Czy do krańcówki nie powinny iść dwa przewody?
|
11.09.2006, 13:12 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Do takiej krańcówki montowanej w słupku idzie jeden przewód, który zwiera się z masą na karoserii, przy otwarciu drzwi, zamykając obwód
Ostatnio edytowano 11.09.2006, 13:31 przez kros, łącznie edytowano 1 raz
|
11.09.2006, 13:29 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
ja nawet zdjecia tutaj wklejalem po montazu zastepczej krancowki - hehehe to zdjecie wyzej to moje
_________________ touran
|
11.09.2006, 13:31 |
|
|
Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40 Lokalizacja: Legionowo Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
marekk napisał(a): ja nawet zdjecia tutaj wklejalem po montazu zastepczej krancowki - hehehe to zdjecie wyzej to moje
No właśnie nie mogłem sobie przypomnieć z którego forum mam to zdjęcie.
Na tym zdjęciu opierałem u mnie umiejscowienie krańcówki.
|
11.09.2006, 16:57 |
|
|
Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23 Lokalizacja: Siedlce Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
|
No dobra przednie drzwi mamy obcykane - a tylne Wie ktoś czy zamek w tylnych drzwiach ma ten włącznik czy nie coby sie można do niego podłączyć Dodam, że to wersja Classic bez żadnej elektryki w tylnych drzwiach (brak jakichkolwiek przewodów prowadzonych ze słupka do drzwi).
_________________ 1.2 HTP 12V 64KM
|
11.09.2006, 19:16 |
|
|
Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40 Lokalizacja: Legionowo Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
A centralny zamek masz? I szczerze mówiąc jakoś wątpię, żeby kompletnie nie było żadnych kabelków. Jak masz możliwość, to cyknij zdjęcie tak żeby było widać słupkek i drzwi i zamieść tutaj. A jeśli by nie było krańcówki w tylnym zamku, to było by to dziwne. Po co Ty chcesz tam zakładać tą krańcówkę? Musiałbyś rozprowadzać wiązkę i łączyć ją albo z krańcówką w zamku w drzwiach przednich, albo kombinować "na około" i łączyć z lampką wewnętrzną. Skoro nie ma tej krańcówki to nawet lepiej - mniej rzeczy do popsucia się.
|
11.09.2006, 20:22 |
|
|