Witam.
Kros dokładnie wszystko przedstawił w dokumentacji serwisowej nie ma nic więcej na temat tego błędu.
Z tym że nie wszyscy pewnie znaja czeski, więc po naszemu będzie to brzmieć tak
Wartości w bloku pomiarowym 012:
3: nr zęba wału korbowego przy zmianie zbocza sygnału wałka rozrządu low - high
4. nr zęba wału korbowego przy zmianie zbocza sygnału wałka rozrządu low - high
Sprawdzenie czujnika położenia wałka rozrządu - g 163
Czujnik położenia wałka rozrządu - g 163- informuje o GZP tłoka w 1 cylindrze
W przypadku awarii następuje wyłączenie regulacji przeciwstukowej i nieco jest zmniejszane wyprzedzenie kąta zapłonu, bowiem niemożliwe jest przyporządkowanie cylindrów
Bez sygnału czujnika silnik pracuje i można go także uruchomić.
W przypadku rozpoznania błedu sterownik silnika na każdy obrót wału korbowego wytwarza jeden sygnał zapłonu na każdy cylinder.
Dla wtrysku przesunięcie o jeden obrót wału korbowego nie ma odczuwalnych skutków. Wtrysk następuje zamiast przy otwartym zaworze dolotowym " z wyprzedzeniem" przed zamknięty zawór dolotowy. Wskutek tego tylko pewnemu pogorszeniu ulega jakość wytwarzanej mieszanki.
Wskazówka
Czujnik położenia wałka rozrządu - g163- jest identyczny z czujnikiem Halla -g40-
Prawidłowość nastawienia czasów rozrządu można sprawdzić w bloku wartości pomiarowych 012 rozdział 01-5
Niezbedne narzędzia specjalne, przyrządy kontrolne i środki pomocnicze
multimetr, np....
pomocniczy zestaw pomiarowy, np....
adapter pomiarowy - VAG
Przebieg pracy
-Od czujnika położenia wałka odłaczyć wtyk
-włączyć zapłon
-Multimetrem w następujący sposób zmierzyć napięcie
Tabelka: pierwsza kolumna: wiersz 1: 3 stykowy wtyk wiązki przewodów, końcówka
wiersz 2: 1 i masa
wiersz 3: 2 i masa
wiersz 4 3 i plus akumulatora
kolumna 2:wiersz 1 wartość zadana
ok 5 v
ok 5v
ok napięcia akumulatora
Jeśli nie uzyskano wartości zadanych:
Wyłaczyć zapłon
Do wiązki przewodów sterownika silnika podłączyć adapter pomiarowy VAG
Sprawdzić, czy następujące połaczenia nie maja przerwy:
Tabelka
kol1: wiersz 1: 3 stykowy wtyk wiązki przewodów, końcówka
kol2, wiersz 1: adapter pomiarowy VAG...
-Sprawdzić ponadto czy nie ma zwarcia pomiędzy przewodami.
-W razie potrzeby usunąć zwarcie lub przerwe przewodu.
Jeśli w połaczeniach nie stwierdzi się usterek i było napięcie:
-wymienić czujnik położenia wałka rozrządu -G163-
Jeśli w połaczeniach nie stwierdzi się usterek i nie byłonapięcia:
-wymienić sterownik silnika
Pozdrawiam