Teraz jest 05.05.2024, 00:47



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
[F1] Błąd 16725 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 18.03.2006, 18:51
Lokalizacja: Płońsk
Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Błąd 16725
Witam wszystkich. Czy ktoś może zetknął się z błędem 16725. Opis błędu jest następujący: czujnik położenia wałka rozżądu/możliwości. brak osprzętu/nie związane ze sprzętem-BŁĄD SPORADYCZNY.


17.06.2007, 19:11
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
No dokładnie błąd czujnika położenia wałka rozrządu (błędny sygnał). Możliwe przyczyny:
Awaria czujnika G163 (jest identyczny z czujnikiem Halla G40) lub jego złe połączenie z jednostką sterującą, zwarcie, brak styku.

1. Sprawdzić nastawy grupa 012 w polu 3 i 4
Obrazek
a) jeżeli wartości mieszczą się w zakresie a błąd się pojawia to sprawdzić napięcie łańcuszka (w autach z więskszym przebiegiem)

2. Sprawdzić czujnik
Obrazek
Obrazek

3. Usunąć zwarcia i braki styku.

Skoro sporadycznie to może czujnik dogorywa (nie wiem czy w fabii jest on podatny na zabrudzenia - może przeczyścić?), albo coś na kabelkach przerywa ???

A gdzie szukać tego czujnika?
Pod dziewiątką:
Obrazek


17.06.2007, 22:13
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam.
Kros dokładnie wszystko przedstawił w dokumentacji serwisowej nie ma nic więcej na temat tego błędu.
Z tym że nie wszyscy pewnie znaja czeski, więc po naszemu będzie to brzmieć tak :)

Wartości w bloku pomiarowym 012:
3: nr zęba wału korbowego przy zmianie zbocza sygnału wałka rozrządu low - high
4. nr zęba wału korbowego przy zmianie zbocza sygnału wałka rozrządu low - high

Sprawdzenie czujnika położenia wałka rozrządu - g 163

Czujnik położenia wałka rozrządu - g 163- informuje o GZP tłoka w 1 cylindrze

W przypadku awarii następuje wyłączenie regulacji przeciwstukowej i nieco jest zmniejszane wyprzedzenie kąta zapłonu, bowiem niemożliwe jest przyporządkowanie cylindrów
Bez sygnału czujnika silnik pracuje i można go także uruchomić.
W przypadku rozpoznania błedu sterownik silnika na każdy obrót wału korbowego wytwarza jeden sygnał zapłonu na każdy cylinder.
Dla wtrysku przesunięcie o jeden obrót wału korbowego nie ma odczuwalnych skutków. Wtrysk następuje zamiast przy otwartym zaworze dolotowym " z wyprzedzeniem" przed zamknięty zawór dolotowy. Wskutek tego tylko pewnemu pogorszeniu ulega jakość wytwarzanej mieszanki.

Wskazówka
Czujnik położenia wałka rozrządu - g163- jest identyczny z czujnikiem Halla -g40-
Prawidłowość nastawienia czasów rozrządu można sprawdzić w bloku wartości pomiarowych 012 rozdział 01-5

Niezbedne narzędzia specjalne, przyrządy kontrolne i środki pomocnicze
multimetr, np....
pomocniczy zestaw pomiarowy, np....
adapter pomiarowy - VAG

Przebieg pracy
-Od czujnika położenia wałka odłaczyć wtyk
-włączyć zapłon
-Multimetrem w następujący sposób zmierzyć napięcie
Tabelka: pierwsza kolumna: wiersz 1: 3 stykowy wtyk wiązki przewodów, końcówka
wiersz 2: 1 i masa
wiersz 3: 2 i masa
wiersz 4 3 i plus akumulatora

kolumna 2:wiersz 1 wartość zadana
ok 5 v
ok 5v
ok napięcia akumulatora

Jeśli nie uzyskano wartości zadanych:
Wyłaczyć zapłon
Do wiązki przewodów sterownika silnika podłączyć adapter pomiarowy VAG
Sprawdzić, czy następujące połaczenia nie maja przerwy:
Tabelka
kol1: wiersz 1: 3 stykowy wtyk wiązki przewodów, końcówka
kol2, wiersz 1: adapter pomiarowy VAG...

-Sprawdzić ponadto czy nie ma zwarcia pomiędzy przewodami.
-W razie potrzeby usunąć zwarcie lub przerwe przewodu.

Jeśli w połaczeniach nie stwierdzi się usterek i było napięcie:
-wymienić czujnik położenia wałka rozrządu -G163-

Jeśli w połaczeniach nie stwierdzi się usterek i nie byłonapięcia:
-wymienić sterownik silnika

Pozdrawiam


18.06.2007, 19:38

Dołączył(a): 25.08.2015, 09:13
Posty: 1
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FCN - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post błąd P0341 i szarpnięcia na wolnych obrotach
Witam serdecznie,

zwracam się do Was z prośbą o pomoc dotyczacą Fabi z silnikiem 1.4MPI, a mianowicie problem wygląda tak, że cały czas powraca zaraz po skasowaniu błąd P0341, kod usterki 16725. Został wymieniony czujnik położenia wałka rozrzadu na nowy oryginaly zakupiony w ASO Skody ale brak rezultatów.
Po kolejnych poszukiwaniach usterki zostały wykonane:
- wymiana świec na nowe NGK (jedna była skruszona) - brak rezultatów
- czyszczenie przepustnicy - brak rezulatatów
- adaptacja przepustnicy - brak rezulatatów
- wymiana rozrządu oryginał Skoda - brak rezultatów
- regulacja zaworów - brak rezulatatów
- asekuracyjnie został również wymieniony czujnik położenia wału - brak rezultatów
- wymiana uszczelki pod głowicą włączenie z prowadnicami oraz planowanie głowicy (były przedmuchy na 2 i 3 cylindrze oraz olej dostawał się do płyny chłodzącego) - brak rezultatów

proszę o pomoc gdzie jeszcze szukać przyczyn usterki.

pozdrawiam
Piotr

Temat został przeniesiony. następnym razem użyj opcji Szukaj lub załóż temat w odpowiednim dziale.
RadekLwo


25.08.2015, 09:37
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03
Lokalizacja: Kraków
Posty: 857
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: błąd P0341 i szarpnięcia na wolnych obrotach
sprawdź sam konektor czujnika, przeczyść styki

_________________
iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie

iPC Serwis na Facebook'u

Obrazek


25.08.2015, 09:57
Zobacz profil WWW Album osobisty
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: błąd P0341 i szarpnięcia na wolnych obrotach
O błędzie 16725 i jego rozwiązaniu poczytaj tu:
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... nalist%F3w

Wprawdzie to w innym silniku ale może Ci pomoże.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


25.08.2015, 10:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 832
Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
Post Re: Gaśnie.
Sprawdż w blokach pomiarowych , grupa 012. Pozycja 3 ma się mieścić między 25...31 , pozycja 4 - 85.....91.Jeśli wartości będą wybiegać poza zakres trzeba sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu. Nie miałem okazji zobaczyć jakie wartości pojawią się tutaj przy uszkodzonym czujniku lub przerwie w jego obwodzie. Podejrzewam że okienka pozostaną puste. Myślę że masz problem z przerwą w kabelkach. Być może ta słynna wiązka ?

Zapomniałem dodać - grupę 012 sprawdzamy na pracującym silniku.

Jeszcze mała istotna uwaga do moderatora. Przeniesienie tego wątku tutaj jest nietrafionym pomysłem. Ten temat np. viewtopic.php?f=2&t=4216&hilit=16725 wprawdzie stary jedna byłby właściwym miejscem.

Słuszna uwaga. Zasugerowałem się linkiem od koleś.
RadekLwo

_________________
Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje bonifacy za ten post:
psychorap
25.08.2015, 11:26
Zobacz profil Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL