|
|
Teraz jest 29.04.2024, 00:24
|
nowy olej - serwis zalał mi do benzyniaka olej do TDI
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
nowy olej - serwis zalał mi do benzyniaka olej do TDI
To mój debiut na tym forum więc na początku witam wszystkich!
Od niedawna jestem właścicielką Fabii Combi, rocznik 2003, benzyna, silnik 1.4 (55KW) i w sobotę zaliczyłam przegląd w serwisie Skody.Jak się okazało Skoda zmieniła dostawcę oleju z Mobil 1 na Castrola, więc zmienili mi olej na Castrol 5w40 (poprzednio miałam bodajże Mobil 1 5w50).Jako że zawsze staram się wozić butelkę oleju w samochodzie na wszelki wypadek, chciałam dokupić sobie taki olej więc zadzwoniłam do serwisu żeby podali mi szczegóły bo jestem laikiem a tego typu było na półce kilka rodzajów.Pan w serwisie powiedział mi że jest to zwykły olej o sygnaturze 505.01.Nie znam się na tym więc zapisałam i zaczęłam szukać.Ku mojemu zdziwieniu oba oleje o takiej sygnaturze były olejami przeznaczonymi do silników TDI!!!Więc kolejny telefon do serwisu i Pan mnie uspokaja że tego typu olej leją do wszystkich silników(i że na pewno do mojego też się nadaje) i one na tym oleju świetnie jeżdżą.Co Wy na to?
Ostatnio edytowano 17.10.2007, 09:47 przez nellie, łącznie edytowano 1 raz
|
17.10.2007, 09:36 |
|
|
Dołączył(a): 17.03.2006, 19:34 Lokalizacja: Lublin/Świdnik Posty: 288 Zdjęcia: 1
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Samochód: Zofia B 1.9 CDTI 120KM
Rok prod.: 2006/2007
Województwo: lubelskie
|
witaj. poszukaj w "szukajce". trochę o olejach juz bylo. może tam coś znajdziesz.
a tu jeden link do tematu o ojejach. klikij mnie
_________________ serve chilled
|
17.10.2007, 11:08 |
|
|
Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36 Lokalizacja: Lubliniec Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Większoś olei w tym Castrol to oleje uniwersalne, czyli do benzynki i do diesla, więc nie musisz się martwić.
|
17.10.2007, 19:35 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
A mnie z kolei wydaje się, że po coś te normy są i 505.01 jest do TDI
a do benzynowego powinny być takie
Nie jestem znawcą tematu, ale skoro w wątku cisza to może głośno sobie pomyślę:
Dawno, dawno temu kiedy diesle znane były głównie w traktorach (no może nie tylko ale była to doba starych diesli które nie zawsze chciały w zimie zapalać) słyszałem teorię (chyba częśćiowo prawdziwą) że silnik diesla pracuje w dużo trudniejszych warunkach, bardziej "hardkorowo" przebiega proces jego pracy. Wynikający nie ze sposobu obsługi tylko konstrukcji i uwarunkowań technicznych/technologicznych.
W związku z powyższym oleje do diesli były nazwijmy to lepsze od tych benzynowych, żeby zapewnić właściwe smarowanie, chłodzenie, czyszczenie i ogólnie "dać radę temu hardkorowi"
Idąc tym tropem można by domniemywać, że taki "lepszy" olej tym bardziej powienien sobie poradziś w spokojnym silniku 1.4 PB.
Tylko jest jeden problem - Nie wiem czy dzisiaj taka teoria ma zastosowanie, co więcej nie wiem nawet czy była prawdziwa w "tamtych czasach"
Dzisiaj, w epoce "delikatnych diesli" i nowoczesnych olejów wzbogacanych dodatkami uszlachetniającymi, nie wiemy jak się te dodatki i oleje mogą zachować w silniku do którego nie zostały przygotowane itp.
Niestety cała ta teoria może być o kant roztrzaść.
Piszę to podłączając się pod wątek bo sam jestem ciekaw jak to jest - może jest tu jakiś specjalista?
Póki specjalistów brak ja próbowałbym walczyć z ASO o ponowną wymianę. W końcu norma to norma i mają lać jak instrukcja każe - a isntrukcja mówi jasno jaki ma być olej.
Trochę miałbym pietra ryzykować to o czym pisałem powyżej. Dgyby była uniwersalność to na butli były by napisane zarówno normy dieslowskie jak i benzynowe, chyba?
W ostatecznośći kupiłbym tego Mobila który lałaś wcześniej żeby ASO wymieniło przynajmniej za darmo w ramach rekompensaty gdyby się tłumaczyli że mają tylko ten dieslowski.
|
17.10.2007, 22:02 |
|
|
Dołączył(a): 25.07.2006, 16:05 Lokalizacja: WPR 01 .... Posty: 301
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Rok prod.: 2005 / 2006
Województwo: mazowieckie
|
przy ostatniej wymianie oleju chciałem zalać Mobil 1 0W-40, poprosiłem buteleczkę i pan przyniósł Mobil 1 0W-40 z oznaczeniem TURBODIESEL ......, nie do końca wiedziałem, czy można, więc wziąłem Mobil 1 5W-50 z beczki ... na beczce nie było napisane co i jakie normy spełnia, .... czego oczy nie widzą ....
BTW, przez ostatnie 15 tysi miałem zalany olej Shell Helix jakiś-tam-super-sport 10W-60 (syntetyk). Sprawdzałem na necie, też nie spełniał specyfikacji 505.01, ale za to spełniał jakąś normę ferrari czy innego porsche
Wcześniej miałem Castrol Edge 0W-30, na którym wszyscy wieszali psy .... jednym słowem
Bądź mądry i pisz wiersze.
ps. może trzeb ten wątek połączyć z naszym głównym tematem olejowym?
pozdr
C
_________________ http://travian.interia.pl/?uc=pl9_40938
|
18.10.2007, 07:32 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17 Lokalizacja: Ruda Śląska Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
jedz z reklamacja, niech wymienia na nowy i zadaj satysfakcji od balwanow z ASO
_________________
|
18.10.2007, 07:36 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Lapidarious napisał(a): może trzeb ten wątek połączyć z naszym głównym tematem olejowym?
Raczej nie. Tu jest dość wyraźnie zarysowany ciut inny problem niż wybór samej marki oleju.
Specjalnie zmieniłem temat na bardziej czytelny i chcę zostawić go jako oddzielny wątek. Bo może pojawią się jakieś fachowe głosy w sprawie podmianek, zamianek i innych zmianek. A link do temtu olejowego jest wyżej. Jakby ktoś chciał.
|
18.10.2007, 08:27 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Już podjęłam pewne kroki i na 100% będę żądać wymiany oleju od ASO - nie po to zostawiłam u nich kupę kasy żeby mi jakieś g.... wlewali do silnika.O biedni, nie wiedzą z kim zadarli jestem wyjątkowo upierdliwa jeśli chodzi o takie rzeczy....odezwę się jak tylko wszystko pozałatwiam i dam znać jak się to wszystko dalej potoczyło....
|
18.10.2007, 09:22 |
|
|
Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23 Lokalizacja: Warszawa Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
|
Jeżeli wlali Ci Syntetyczny Castrol 5W40 to jest to olej do benzyniaka.
Od nowości mam taki, czyli 3,5 roku...
_________________ Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl
|
18.10.2007, 10:09 |
|
|
Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19 Lokalizacja: Szklarska Poreba Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
|
Ale mi sie wydaje ze sprawa jest bardzo prosta.Na przykladzie np.Mobil 1 0W40 superSyn-do bezyniakow i Mobil 1 0W40 Turbo Diesel.Jakby mozna bybylo lac jeden rodzaj oleju do 2 roznych silnikow to by robili jeden rodzaj-to chyba logiczne.Wydaje mi sie ze wlasnie najbardziej te oleje roznia sie od siebie wlasciwosciami,dodatkami itp.Chyba nie wolno lac na odwrot tak jak sie zywnie podoba.
_________________ ZAAKO
|
18.10.2007, 10:15 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
zaako - no właśnie też mi się tak wydaje....Najgorsze jest to że te ASO nie poinformowało mnie że wlali taki olej a nie inny bo w książce serwisowej jest wpisane tylko Castrol 5w40.Sprawa wypłynęła dopiero po moich telefonach z prośbą o podanie rodzaju Castrola(czy jest to Magnatec, Premium etc) bo chciałam dokupić butelkę żeby mieć w samochodzie.
Myjk, wlali mi 5W40 zgodny ze specyfikacja 505.01 (tak powiedzieli), a specyfikacja ta dotyczy olejów do silników Diesla, a ja mam benzynowy. W związku z tym wlali mi nieprawidłowy olej. Tak jak zauważył "zaako". Przecież czymś sie te oleje na pewno różnią, 5W40 nie oznacza "benzynowe i diesle"
|
18.10.2007, 10:47 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Słusznie robisz upierając się na wymianę, bo tak jak napisałem w swoim pierwszym poście,
nie wiemy jak się te dodatki i oleje mogą zachować w silniku do którego nie zostały przygotowane itp.
Dgyby była uniwersalność to na butli były by napisane zarówno normy dieslowskie jak i benzynowe
Ja wolałbym nie być królikiem doświadczalnym.
Od doświadczeń sa labolatoria fabryczne i skoro fabryka podaje jaka norma oleju dla jakiego silnika to tego się należy trzymać.
Powodzenia i postaraj się to zrobić możliwie szybko.
|
18.10.2007, 11:18 |
|
|
Dołączył(a): 25.07.2006, 16:05 Lokalizacja: WPR 01 .... Posty: 301
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Rok prod.: 2005 / 2006
Województwo: mazowieckie
|
wysłałem pytanie do Mobila, ciekawe co odpiszą
_________________ http://travian.interia.pl/?uc=pl9_40938
|
18.10.2007, 11:26 |
|
|
Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23 Lokalizacja: Warszawa Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
|
Te numery to oczywiście tylko klasy lepkości, które obowiązują tak oleje syntetyczne jak i mineralne (teoretycznie do silników diesel). Do benzyniaka konieczny jest olej syntetyczny... Jeśli wlali mineralny, to afera!
_________________ Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl
|
18.10.2007, 11:28 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Lapidarious - ja czekam na odpowiedź z Castrola
|
18.10.2007, 11:44 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 290 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|