Teraz jest 28.04.2024, 00:17



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Twardy hamulec / pedał hamulca 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 18.02.2009, 12:10
Lokalizacja: Kraków
Posty: 187
Podziękował: 0
Pomógł: 20

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post 
Nie ma regulacji skoku pedału sprzęgła-siłownik jest hydrauliczny.Jeśli do połowy skoku nie ma oporu może to świadczyć o np. zapowietrzeniu tego układu i ew.braku płynu hamulcowego.
Może jednak podjedź do warsztatu dopóki możesz - laweta kosztuje !
sorry za szczerość - ale to dobra rada.
omron


23.07.2009, 20:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.10.2009, 18:46
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 54
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: SKODA FABIA HTB
Rok prod.: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
Post hamulce!! twardy pedał, hamulce zablokowane
witam,
dzisiaj spotkała mnie dziwna sytuacja. Ruszając spod domu pedał hamulca zaczął stopniowo robić się coraz twardszy a hamulce coraz mocniej blokowały koła, musiałem mocno go gazować żeby chciał w ogóle jechać po przejechaniu kilkuset metrów zaczęło już śmierdzieć. Zatrzymałem się, felgi przednich kół były gorące, próbowałem zaciągać ręczny i odpuszczać ale wydaje mi się ze tylne hamulce są okej. Problem jest tego typu ze hamulce złapały i trzymają - nie można praktycznie ruszyć.

proszę o podpowiedź co to może być.... czy mam od razu na lawetę i do warsztatu czy da się coś zrobić na parkingu???


29.01.2010, 18:09
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
aldo,
Czy blokują oba koła z przodu?
Mało prawdopodobne by złapało oba zaciski hamulcowe na raz.
W jakim stanie masz płyn hamulcowy kiedy go wymieniałeś.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


29.01.2010, 21:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.10.2009, 18:46
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 54
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: SKODA FABIA HTB
Rok prod.: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
oba oba - na pewno w przeciwnym razie by mnie ściągało na którąś ze stron

płyn nie wiem w jakim stanie jak kupiłem auto 3 m-ce temu to nie wymieniłem do tej pory :/


29.01.2010, 21:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
aldo, a nie zmieniałeś klocków/tarcz ostatnio?
Warto sprawdzić płyn hamulcowy..
Po za ym wygląda też jakby układ był zapowietrzony..

[ Dodano: 2010-01-29, 21:47 ]
Przejrzyj też..
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... ght=twardy

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


29.01.2010, 21:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.10.2009, 18:46
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 54
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: SKODA FABIA HTB
Rok prod.: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
ostatnio nic w układzie hamulcowym nie wymieniałem. Zastanawia mnie fakt czy zmiana temperatury nie mu tu znaczenia - ostatnio było -15 a od wczoraj mamy dodatnią temperaturę.

jeżeli płyn hamulcowy jest już zużyty to możliwe żeby oba zaciski złapały i nie chciały odpuścić?

_________________
http://pokazywarka.pl/4o7f1e/


29.01.2010, 21:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
aldo, możłiwe, jeśli wogóle płyn nie zmianiany od nowości, zagotował sie czasem, to stracił swoje właściwości i przyłapało klocki..

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


29.01.2010, 22:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 292
Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
twardniejący pedał hamulca to zazwyczaj uszkodzona vacum pompa lub jakaś nieszczelność w wężykach przy pompie ewentualnie serwo


29.01.2010, 23:35
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11
Lokalizacja: Racibórz
Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post 
Sprawdź serwo... Wciśnij hamulec i odpal silnik jak pedał pójdzie w dół to jest ok


30.01.2010, 00:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.10.2009, 18:46
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 54
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: SKODA FABIA HTB
Rok prod.: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Dla potomnych:
uszkodzona okazała się pompa hamulcowa i od tego stan płynu hamulcowego miał dużo do życzenia


13.02.2010, 19:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
aldo,
Dokładnie to pisałem w swoim poście 29.01.2010.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


14.02.2010, 19:40
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
MartinezTychy napisał(a):
aldo,
Czy blokują oba koła z przodu?
Mało prawdopodobne by złapało oba zaciski hamulcowe na raz.
W jakim stanie masz płyn hamulcowy kiedy go wymieniałeś.

faktycznie, dokladnie o tym pisales :hurra:

_________________
1.8T 301HP


14.02.2010, 19:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.10.2009, 18:46
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 54
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: SKODA FABIA HTB
Rok prod.: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Witam,
niestety temat powrócił. Jest troche inaczej niż było wcześniej tzn: samochód zimny po postoju z hamulcami nie ma kłopotu natomiast jak już się rozgrzeje to pedał hamulca robi sie stopniowo coraz twardszy, ostatnio jadąc długi odcinek niewymagający hamowania pedał zrobił się twardy jak skała i do tego przednie hamulce same się zaciskał. Musiałem zjechać na pobocze mocno wcisnąć pedał do połogi trochę popompować i wszystko wróciło do normy. pedał zrobił sie miększy a hamulce puściły.

Płyn oraz pompa hamulcowa nowa.

Co może być tego przyczyną? Zastanawiam się czy całe serwo czy może wystarczy wymienić przewód podciśnienia? a może w ogole coś innego ????

Proszę o pomoc bo ciężko jeździć samohamującym autem. :???:

_________________
http://pokazywarka.pl/4o7f1e/


10.03.2010, 14:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11
Lokalizacja: Racibórz
Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post 
A sprawdzałeś serwo tak jak wcześniej pisałem ?


10.03.2010, 19:00
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
aldo,
Przyznam,że objaw o którym piszesz podpada mi pod dwie rzeczy a mianowicie
1 to manrzeta w serwie zaciera się i powoduje wysokie ciśnienie w układzie stąd zablokowane hamulce kół z przodu ( tył hamuje i działa poprawnie hamulce dwu obwodowe)
2 brak wspomagania przez Vacum Pompe albo się już zużyła albo zatarły się zaworki rzecz właściwie nie naprawialna.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


10.03.2010, 20:36
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL