|
|
Teraz jest 02.05.2024, 11:31
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
[F1] Fabia Basic - jakie popychacze zaworów?
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37 Lokalizacja: TKA Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
|
Fabia Basic - jakie popychacze zaworów?
Jak to w końcu z tym moim silnikiem jest. Mechanik twierdzi, że hydrauliczne i nie ma potrzeby żadnej regulacji. Silnik jak w opisie.
Pozdrawiam
_________________ Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.
|
14.08.2009, 19:05 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Re: Fabia Basic - jakie popychacze zaworów?
fabian napisał(a): Jak to w końcu z tym moim silnikiem jest. Mechanik twierdzi, że hydrauliczne i nie ma potrzeby żadnej regulacji. Silnik jak w opisie. Pozdrawiam
Częściowo ma rację. Regulować oczywiście można, hydrauliczna regulacja kasowania luzu zaworowego działa w ograniczonym zakresie, nie chcę podawać z głowy, bo nie pamiętam o ile um.
|
14.08.2009, 21:52 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
nom napisał(a): Regulować oczywiście można
co tam chcesz regulowac????
_________________ touran
|
14.08.2009, 22:14 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
marekk napisał(a): co tam chcesz regulowac????
Normalnie luz zaworowy, podobnie jak w maluchu ustawia się śrubką na 0,2mm.
Dołączam obrazek z serwisówki.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
15.08.2009, 13:43 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37 Lokalizacja: TKA Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
|
nom, jak rozumiem ten luz powinien wynosić 0,2 mm, żeby umożliwić prawidłową pracę hydropopychaczy, tak? Tzn. jego regulacja nie ma wpływu bezpośrednio na pracę zaworów i dlatego nie musi być ustawiany regularnie, tak jak w starszych typach silników. Mam rację?
_________________ Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.
|
15.08.2009, 15:41 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
fabian napisał(a): nom, jak rozumiem ten luz powinien wynosić 0,2 mm, żeby umożliwić prawidłową pracę hydropopychaczy, tak? Tzn. jego regulacja nie ma wpływu bezpośrednio na pracę zaworów i dlatego nie musi być ustawiany regularnie, tak jak w starszych typach silników. Mam rację?
Dokładnie, wstępnie ustawia się na 0,2mm a resztę załatwia hydrauliczne popychacze, które kasują luz związany z cieplnym wydłużeniem i zużyciem elementów. Nie pamiętam o ile um maksymalnie może skompensować hydropopychacz, trzeba by poszukać na sieci informacji.
|
16.08.2009, 09:10 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 97 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|