Teraz jest 03.05.2024, 17:53



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
[F1] Osłona chłodnicy. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 07.05.2009, 10:22
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Combi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post [F1] Osłona chłodnicy.
Witam.
Od dwóch lat jeżdżę z osłoną chłodnicy montowaną na atrapie (heko), ale ostatnio jedna rzecz mnie zastanowiła - czy ma to jakiś wpływ na parametry pracy silnika (osiągi, spalanie)?
Pytam, ponieważ osłona zasłania wlot powietrza do silnika, a - jak wiadomo - im go więcej i im jest chłodniejsze, tym lepiej... Po założeniu osłony silnik ciągnie powietrze z komory silnikowej - dieselki mają na dole osłonę, więc tak się zastanawiam...


01.12.2009, 12:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.06.2009, 16:59
Lokalizacja: [LU*****]
Posty: 466
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia HTB Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
Post 
chyba była juz dyskusja na ten temat na forum... użyj opcji szukaj zanim założysz następny niepotrzebny temat... a później na serwerze nie ma miejsca... :nono:

_________________
proszę o głos w zabawie: http://100latnivea.pl/glosowanie/rejestracja?inv=gtk1


01.12.2009, 12:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.05.2009, 10:22
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Combi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
Zgadza się - znalazłem nawet kilka takich dyskusji, ale dotyczyły sensowności używania osłony w kontekście temperatury silnika i uszkodzeń chłodnicy. Nie znalazłem jednak tego o co pytam - stąd post.


01.12.2009, 12:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.06.2009, 16:59
Lokalizacja: [LU*****]
Posty: 466
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia HTB Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
Post 
zawsze można się podłączyć pod istniejący temat o osłonach Heko...

_________________
proszę o głos w zabawie: http://100latnivea.pl/glosowanie/rejestracja?inv=gtk1


01.12.2009, 12:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
diesel jeździ "na powietrze" więc usuń osłone z atrapy - bedzie mu lżej ;)

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


01.12.2009, 15:50
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
kapi napisał(a):
diesel jeździ "na powietrze" więc usuń osłone z atrapy - bedzie mu lżej ;)


potwierdzam...
Jedyna chyba sensowna tego korzyść to że szybvciej się nagrzewa, ale coś za coś...

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


01.12.2009, 20:10
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:20
Lokalizacja: Milanówek
Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
Ja też w zeszłym miesiacu zakupiłem taką osłonę. Musze powiedzieć, że na poczatku nie zwróciłem uwagi na osiągi. W zeszłym tygodniu zaczęło mnie cos denerwować bo za słabo się zbierał. Nie miał takiego kopa jak wcześniej jak jeździłem sam. Wkurzyłem się i zdjąłem osłonę aby sprawdzić czy lepiej samochód chula.

Właśnie wróciłem z trasy ponad 300 km i musze powiedzieć że w 3 osoby lepiej się zbierał niż w jedną. Dopóki więc nie ma mrozu - osłony nie zakładam.


01.12.2009, 20:47
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
A ja sie zastanawiam po co w ogóle montować jakies osłony, które mogą tylko zaszkodzić.

Jeżeli w aucie jest sprawny TERMOSTAT to zakładanie osłon na chłodnice nie przyspieszy procesu nagrzewania silnika - przecież do momentu osiągnięcia optymalnej temperatury cieczy chłodzącej i tak nie jest przepuszczana przez chłodnice , tylko leci tzw. "małym obiegiem". A jak już osiagnie ta temp. to ponowne odcięcię dużego obiegu następuje po spadku temp. do zadanej przez producenta wartości.
Tak więc to termostat powoduje, że silnik pracuje w zakresie optymalnych temperatur, bez względu na temp. zew. (z wylączeniem ekstremów) i zasłanianie chłodnicy nic tu nie zmieni.
Zasłonięcie chłodnicy może spowodowac tylko utrudnione chłodzenie silnika w momencie przegrzania, lub, jak tu opisywane, utrudnienia w dostarczaniu powietrza do silnika.

Z osłon największy wpływ na temperaturę silnika (równiez podczas jazdy) ma dolna osłona silnika. Jej zdjęcie powoduje spadek temp. o 10-15 st. (sprawdzone) Tak więc jezeli chcemy uzyskać jakiś "efekt cieplny" i realne korzyści to należałoby ew. jedynie "opatulić" czymś blok silnika i miskę olejową i zostawić odsłonięte wloty do chłodnicy w celu prawidłowej wymiany ciepła i prawidłowego działania termostatu! Tyle że taki sposób jest raczej mocno problematyczny w stosowaniu :mrgreen:

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


02.12.2009, 09:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.05.2009, 10:22
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Combi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
Jeśli chodzi o temperaturę, to się zgadzam - nie zauważyłem żadnej zmiany, zwłaszcza że ATD ma dogrzewanie elektryczne.
Osłona miała za zadanie...osłonić silnik przed brudem i kamieniami. Z tego zadania wywiązywała się znakomicie, ale ten brak powietrza powoduje, że chyba jednak zdejmę...


02.12.2009, 10:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24
Lokalizacja: Kamionka
Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
witam .. ja zakupiłem taka osłone kilka lat temu i tata jeździł teraz gdy auto jest moje założyłem stożek i prowizoryczny dolot z atrapy.. gdy założyłem ta osłonę samochód nie jeżdizł tylko się toczył :hysterical: dopiero po kilku chwilach pomyślałem ze zatkałem buzie mojej Fabi :sciana: wiec zdjąłem i nigdy więcej nie założę... samochód grzeje sie około 5-10 min ale przynajmniej jeździ :)) a nie buczy ..pozdrawiam


14.01.2010, 21:52
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.06.2008, 12:46
Lokalizacja: Łódz
Posty: 152
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: GDR - 5b.
Samochód: Fabia 1,9Sdi
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
witam kolegów moja propozycja sprawdzona od lat zasłaniajcie chłodnice a nie wlot powietrza.pozdrawiam Grzegorz z łodzi


16.01.2010, 22:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.01.2010, 21:28
Lokalizacja: ETM
Posty: 83
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Skoda Fabia Hatchback
Rok prod.: 2000/2001
Województwo: łódzkie
Post 
Witam, panowie akurat jest o tym mowa i chciałbym zadać Wam pytanie. Dziś jechałem dłuższy dystans moją fabką i gdy silnik osiągał temperature 90 stopni czyli był w pełni nagrzany, nagle zaczeła mi spadać temperatura gdy wrzuciłem na luz i mu troche przy gazowałem temperatura wzrastała i wróciła do odpowiedniej. Czy jest to możliwe żeby spadała temperatura? Pamiętajcie że było ok. -20 stopni na dworzu. Czy to wina mrozu czy coś sie dzieje?


24.01.2010, 22:26
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.04.2009, 12:12
Lokalizacja: Katowice/Orzesze
Posty: 374
Zdjęcia: 1
Podziękował: 18
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf V Comfortline
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
moim zdaniem nic sie nie dzieje ja nie wrzucam na luz tylko dojezdzan a biegu i jest o.k

_________________
POZDRAWIAM JA I MOJA CZARNULA


24.01.2010, 22:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.01.2010, 21:28
Lokalizacja: ETM
Posty: 83
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Skoda Fabia Hatchback
Rok prod.: 2000/2001
Województwo: łódzkie
Post 
Wiem że to forum "ropniaków"... a jeśli ma to znaczenie to śmigam na Pb

[ Dodano: 2010-01-24, 22:30 ]
krzysiek1174, tzn. ja też tak robie że dojeżdżam głównie na biegu. Wrzuciłem mu na luz żeby troche przy gazować i zobaczyć czy temperatura pujdzie do góry


24.01.2010, 22:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.01.2010, 08:55
Lokalizacja: WND
Posty: 48
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Samochód: SKODA Fabia III
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post 
to wina bardzo niskich temperatur która panują na zewnątrz, wczoraj jechałem swoja fabką i miałem to samo, dzisiaj volvo V40 1.9 i było to samo niedogrzanie ...


25.01.2010, 20:15
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL