|
|
Teraz jest 16.05.2024, 19:08
|
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
2 sprawy! FABIA z przebiegiem 78000 km!
Witam, Temat jest dla mnie bardzo istotny i byłbym wdzieczny za odpowiedzi. Mianowicie, mam fabię 1.4 MPI 60km z przebiegiem 78000km (mam ją od nowości, niedawno skończyła 3 lata). W ogóle auto jest całkowicie bezusterkowe, co mnie dziwi czytając posty innych uzytkowników forum. Ale do rzeczy. Otóż jak minełą roczna gwarancja to od razu przestałem odwiedzać złodzieji z aso i robiłem wymiane częsci na własną rękę (eksploatacyjnych). Olej co 15000 + filtr oleju fltr powietrza co 30000 filtr paliwa zmniłem po 66000 filtr przeciwpyłkowy zmieniłem po 60000 klocki wymeniłem po 58000 i są jeszcze w dobrym stanie (tarcze także) łańcuch rozrządu zmieniłem przy 75000 (hałasował) w tym samym czasie doszłą zmiana paska wielorowkowego oraz czyszczenie (lekko zabrudzonej) przepustnicy. I to wszystko co do tej pory zrobiłem. PYTANIE: NA CO MAM TERAZ UWARZAĆ? CO WYMIENIĆ? NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PRZY TYM PRZEBIEGU????? I problem nr II Podczas dodawania gazu (gaz w podłogę) na biegu od 3 do 5 czuję jakieś wyraźne wibracje pod pedałem -coś jakby trzęsło autem - nie wpływa to na osiągi przyspieszenia. Co to może być? p.s: od około 40000km przebiegu jak moja fabka stoi na biegu jałowym, to z wydechu (chyba) dochodzą jakieś dziwne dźwięki pykania, cihcych strzałów i wydaje się, że silnik nierówno pracuje (obroty NIE falują). Mechanik stwierdził, że to ALBO wtryskiwacze (których koszt znacie) ALBO sonda lambda (ciężka kasa też). Oczywiście nie zgodziłem się na wymiane ani jednego ani drugiego, bo nie lubię eksperymentów, tylko trafne diagnozy. Dodam, że od 40000 to pykanie nie nasila się, spalanie jest w normie, osiagi w normie. [ Dodano: 2005-10-13, 12:11 ]przeczytałem własnego posta iw dizę, że sobie zaprzeczam w kwestii bezusterkowości - miałem na myśli usterki takiego rodzaju, które spędzają senz powiek uzytkownika uniemożliwiając jazdę, anie jakieś wibracje i stuki, jak u mnie.
|
13.10.2005, 11:09 |
|
|
Dołączył(a): 29.04.2005, 12:24 Lokalizacja: Lublin Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: fabia combi elegance
Województwo: lubelskie
|
Zmien swiece bo chyba tego nie robiles
pozdr, krzysn
|
13.10.2005, 12:22 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
sorry, zapomniałem dopisac tego - świecie zmienione przy 62000! Czy cos jeszcze sugerujecie?
Zastanawiam się czemu nie padły mi jeszcze końcówki stabiliz. lub inne elementy zawieszenia...
|
13.10.2005, 12:47 |
|
|
Dołączył(a): 21.07.2005, 07:43 Lokalizacja: Białystok Posty: 117
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: mazda 6/Ibiza 1.4
Rok prod.: 2003
Województwo: podlaskie
|
Moja poprzednia fabia 1.4 MPI (jeden z pierwszych sedanów w Polsce) też mi pięknie służyła.
Zrobiłem nią około 50 tys km i niczego w przednim zawiasie nie wymieniłem.
W kolejnej TDI (z nowym rozwiązaniem wsporników stabilizatora) już je kilka razy wymieniałem.
Faktem jest, że TDI jest cięższa, no i koła mają co przenosić na asfalt
_________________ Cinek
|
13.10.2005, 13:04 |
|
|
Dołączył(a): 29.04.2005, 12:24 Lokalizacja: Lublin Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: fabia combi elegance
Województwo: lubelskie
|
W takim razie jeszcze to czyszczenie przepustnicy o ktorym ludzie pisza.
Co do sondy to radze pojechac do aso, podpiac komputer i wtedy bedzie wiadomo czy jest ok czy nie. Moze tez byc cos z tlumikiem, gdzies slyszalem ze skoda miewa dwie sondy lambda. Sonda dostaje wtedy lewe powietrze i blednie steruje silnikiem.
ot, tak sobie gdybam choc nie specjalnie sie znam
pozdr, krzysn
|
13.10.2005, 13:51 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19 Lokalizacja: Kaszuby Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
|
Przegląd - 75.000 km
Możecie mi napisac co trzeba sprawdzic, ewentualnie wymienic w fabii 1,4 po 70.000/80.000 km ?
|
13.03.2008, 12:50 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Generalnie na 70 ani 80 planowo nic się nie robi
na 60 i 90 jest przegląd a na 75 serwis olejowy.
sprawdź w papierach (jeśli masz) co kiedy było robione i porównaj sobie z małą ściągą
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=2888
Powinno dać Ci to jakiś obraz sytuacji. Jeżeli auto było serwisowane regularnie to przy 75kkm tylko serwis olejowy. Jeśli nieregularnie to musisz sam sprawdzić co kiedy było robione, co w jakim jest stanie i sam decydować co robić dalej (ewentualnie podzielić się wiedzą na forum i będziemy dalej kombinować)
70-80 to jeszcze stosunkowo nieduży przebieg. Więcej zmartwień jest na 90-tce
Z rzeczy o których skoda milczy warto wspomnieć o filtrze paliwa. Filtr powietrza (oraz PP) też lepiej zmnieniać częsciej niż mówi istrukcja. Ale jeśli był wymieniany na 60kkm, a nie orasz pola to do 90 powinien wytrzymać. Można go oblookać.
|
13.03.2008, 13:00 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19 Lokalizacja: Kaszuby Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
|
dzieki kros oblukam co i jak, ja mam wlasciwie 44K mil na zegarze, ale procedura serwisowa powinna byc ta sama, tylko chba przeglady robia co 10.000 mil
|
13.03.2008, 16:11 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
rozumiem, że nie masz książki serwisowej ?
Możesz podjechać do lokalnego dealera i poprosić o zrobienie ksero wykazu czynności serwisowych - może się zgodzą i skserują. Wtedy będziesz wiedzial co i kiedy w milach.
Faktycznie system 10kmil wygląda sensownie lub ewetualnie możesz stosować przelicznik podanej tabeli w skali 1:1,609344
Najważniejsze sprawdzić co się z autem działo wcześniej i wtedy decydować czy jedziemy po książce serwisowej czy po tym co konieczne, ale tak jak mówię, to nieduży przebieg, więc standardowe rzeczy - większośc strategicznych rzeczy będzie dopiero przy 90 np. rozrząd.
|
13.03.2008, 22:19 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19 Lokalizacja: Kaszuby Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
|
mam ksiazke, ale tam oprocz stempli i daty przebiegu nic nie jest napisane co konkretnie robili
|
13.03.2008, 23:26 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Zobacz na początku książki. W wersji PL jest rozpiska co i kiedy. Być może w wersji GB też będzie to się dowiesz co powinno było być robione
Ja osobiście trzymam się rozkładu jazdy wg książki z trzema wyjątkami: Filtr powietrza co 30kkm, filtr PP co 20 (2x w roku) i filtr paliwa co 90 (można co 60) reszta zgodnie z literą prawa
Przy takim przebiegu to praktycznie nic się jeszcze nie wymienia oprócz świec i fitrów więc jeśli te zrobili Ci w okolicy 60kkm (35-40kmil czy ile tam oni przewidują) to chyba nie ma powodów do zmartwień.
Akurat wiosna idzie więc mrozoodporność płynu chłodniczego można sobie odpuścić do jesieni
Płyn hamulcowy - co 2 lata - kiedy był wymieniany?
|
13.03.2008, 23:51 |
|
|
Dołączył(a): 01.06.2011, 17:08 Lokalizacja: Legionowo Posty: 29
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Kombi
Rok prod.: 2010
Województwo: mazowieckie
|
Przegląd
Witam wszystkich! Mam takie pytanie bo na forum nie znalazłem odpowiedzi. Jaki jest koszt przeglądu fabi sedan1.4 80 kucy bez klimy, 3 letniej po przebiegu 75 tys km? Jakie są wykonane czynnosci i ile to kosztuje w aso jak i w innych warsztatach. Czy rozrząd robić przy 90 tys km jak jest napisane czy wcześniej.Za pomoc bardzo dziękuję.
|
02.06.2011, 12:45 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12704
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Przegląd
Wszystko już jest na forum (i to w taaakiej obszerności).
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
02.06.2011, 20:36 |
|
|
Dołączył(a): 01.06.2011, 17:08 Lokalizacja: Legionowo Posty: 29
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Kombi
Rok prod.: 2010
Województwo: mazowieckie
|
Re: Przegląd
Jakoś o przeglądzie po 75 tys nikt sie nie wypowiada aczkolwiek mogę sie mylić. To jak? Pomożecie?
|
03.06.2011, 05:55 |
|
|
Dołączył(a): 31.12.2010, 10:00 Lokalizacja: Pisz Posty: 1459
Podziękował: 11
Pomógł: 51
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL Combi wersja Comfort + opcjonalne
Rok prod.: 2011
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: Przegląd
najlepiej zadzwonić do najbliższego aso i zwyczajnie zapytać. Różne ASO, to też niestety różne ceny :/
_________________ ==============OGŁOSZENIA PARAFIALNE============== aktualne zdjęcia fabki: http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?p=200348#p200348
|
07.06.2011, 11:36 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|