Teraz jest 27.04.2024, 09:02



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F1] ogrzewanie +ciepło +regulacja 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19
Lokalizacja: Kaszuby
Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
Post 
marada napisał(a):
Możesz to rozwinąć bo nie rozumiem. Jak ustawienie jest na kabinę to chyba właśnie szybciej powinno docierać do czujnika, który jest obok kratek nawiewów. Jeżeli się mylę to mnie sprostuj.
I druga rzecz czy to jest norma? bo piszesz, że też tak masz.


nie wiem gdzie jest czujnik w fabia II ale w fabii I i w wielu innych autach z grupy vw czujnik jest przy pokrętłach od temperatury i nawiewu, taki kwadracik z dziurkami..

jeśli późno dociera do niego ciepłe powietrze np o temperaturze 21" a na taką temperaturę jest np. ustawiony to cały czas będzie podawał ciepłe, aż
temperatura przy czujniku się wyrówna.
Gdy ustawisz nawiew na nogi, powietrze ciepłe wali w podłogę a potem ku górze i szybciej dociera do czujnika... jeśli ustawisz nawiew przez kratki konsoli na początku ogrzejesz górną cześć kabiny i po dłuższej chwili dotrze do czujnika...

Tak się dzieje bo w fabii jest bardzo posty system z jednym czujnikiem, w normalnym climatroniku z 2 strefową klimą jest ich więcej do tego tego dochodzą czujniki nasłoneczniania... itp. w fabii to taki prosty automat, prawie klimatronik dla ludu :)


27.05.2010, 22:38
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.03.2010, 21:27
Lokalizacja: Łódź
Posty: 146
Podziękował: 1
Pomógł: 7

Silnik: inny silnik
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: FABIA II 1.2 12V 70 KM STYLE+JOY, silnik CGPA
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
Post 
Ok dzięki za odpowiedz.
Nie zmienia to faktu, że u mnie jak mam temperaturę ustawioną na min. (na maxa w lewo) to nie ma prawa lecieć gorące powietrze :czerwona: A u mnie tak czasami się dzieje na ok 5 sekund i dopiero leci prawidłowo zimne.
Podjadę do ASO niech sie wykażą i to sprawdzą :mrgreen:

[ Dodano: 2010-05-31, 16:28 ]
No i byłem dzisiaj w ASO.
Podpięli się pod gniazdo diagnostyczne i wyszło, że uszkodzony jest sterownik od climatica.
Muszą zamówić część i dopiero mają się ze mną umówić na wymianę :eh:


28.05.2010, 15:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.03.2010, 18:09
Lokalizacja: Wrocław/LCA
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi Elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: dolnośląskie
Post 
Witam
Jestem nowym forumowiczem, muszę przyznać, że czytając forum naprawiłem już kilka usterek w mojej Fabii. Autko nabyłem 2 m-ce temu (1,9 TDI, 2002r. 211 tyś.) i jestem super zadowolony :). Zrobiłem wszystkie niezbędne wymiany zaraz po zakupie.
Jednakże pojawiło się dodatkowych kilka problemów, między innymi ten z ogrzewaniem. Do puki było chłodno na dworze, nie przeszkadzało mi grzanie, ale dzisiaj (27,5 C na dworze), ogrzewanie doprowadziło mnie do frustracji. Przy ustawieniu na MIN grzało jak w piekle, nie pomagały zmiany nastaw i włączanie klimy. Z tego co się już zorientowałem (dzięki wam), to odpowiedzialne są za to dwa silniczki (p.s. obieg zamknięty też mi wariuje).
Pytanie moje jest następujące: jak poradzić sobie z tym problemem? jakie trzeba ponieść koszty przy wymianie silniczków (nie pytam o ASO, bo tam wszystko x5)?
z góry dziękuję
p.s. czy do VAG muszę koniecznie mieć RS232, czy na USB też się podłączę?


06.06.2010, 20:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post 
Jakby co ;) : http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=10287

_________________
Pozdrawiam
Paweł


06.06.2010, 20:49
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2010, 20:52
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 219
Podziękował: 15
Pomógł: 4

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: SportLine
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
ostatnio pisałem o problemach z klimatyzacją tu

byłem wczoraj w Emidzie, Vag wykazał błąd V-154, wyjasnienie od diagnosty jest takie, że padł silniczek który kieruje klapką powietrza zimne/ciepłe lub ew coś zablokowało klapkę ale ja w cuda nie wierze i sadze, że czekam mnie wymiana silniczka. Oryginał kosztuje 450 zł, zamiennik 170zł. Znalazłem na forum 2 manuale dotyczące mojego problemu 1 i 2 elementy wygladaja tak samo więc po co rozbierac całe auto? no chyba ze się mylę. Dostanę się do tego silniczka w schowka?

_________________
http://krotkoofilmie.pl/
Obrazek


10.06.2010, 15:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Nie padł Ci silniczek, tylko przy tym silniczku jest niebieski potencjometr i to on padł i na 99,99% w nim jest problem, przerabiałem to. Koszt zrobienia samemu, praktycznie żadny, natomiast roboty co niemiara żeby sie tam dostac. Jak będziesz miał potencjometr na wierzchu, bieżesz kontakt spray i postępujesz w/g instukcji. 100% sukcesu i będzie silniczek reagowac na pokrętło od temp. jak masz klucz torx do rozkręcenia tapicerki, klucz krzyżowy płaski i klucz płaski 10 i najważniejsze trochę chęci to dasz radę i 500 zł w kieszeni. :hurra:

_________________
133 KM & 321 NM


10.06.2010, 18:15
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.12.2005, 22:37
Lokalizacja: Żołynia ul. Jagiellońska :-)
Posty: 138
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
Post 
Dokładnie jak napisał kolega piter czujnik położenia klapy ciepło/zimno - czytaj niebieski potencjometr jest zanieczyszczony i powoduje błędne odczyty z tego powodu grzeje jak cholera nawet przy właczonej klimie. Przerabiałem to - trzeba zakupic kontakt do potencjometrów typu "S" i "u" do spłukiwania i rozbroic pół deski rozdzielczej - opis w forumowych manualach.

_________________
life is brutal...


10.06.2010, 18:24
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2010, 20:52
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 219
Podziękował: 15
Pomógł: 4

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: SportLine
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
dzięki za cenne rady :)
mam dostać używany ale sprawny silniczek za flaszke więc wymienie chyba całość + czyszczenie.

mówicie o rozbieraniu całego auta, a nei można tylko od schowka? wedle tego manuala?

[ Dodano: 2010-06-29, 23:26 ]
Jestem po naprawie i wszystko działa!
Serwisowałem samochód w Emidzie w Rudzie Śląskiej
Pan Leszek, krtóry zajmował się moim autem, wielce pomocny fachowiec!

u mnie padł silniczek, Nastawnik Klapy Nawiewu - 6Q1819453A - prosze mi wierzyć ciężko o używany a nówka kosztuje prawie 450zł. Ale z pomocą pana Leszka wszystko przebiegło bez większych problemów. Emida w moim mieście się spisała :)
Podziękowania również dla Agaty :)

_________________
http://krotkoofilmie.pl/
Obrazek


10.06.2010, 20:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.01.2010, 18:38
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: skoda fabia kombi
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
zdaje sie ze nie jedna fabka ma ten problem, u mnie przy zimnym grzeje piekielnie... chyba ze jak nie ruszam i jest nastawione na chłodek to wszystko jest ok ale gdy tylko ruszyc pokretło regulacji odrobinke grzeje do bólu, sytuazcja wraca do normy kiedy wyłącze silnik i ruszam znowu:) +- gdzie znajduje sie ten słynny potencjometr??


08.10.2010, 10:06
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.02.2010, 16:30
Lokalizacja: WI
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Ja mam podobny problem ale można powiedzieć że odwrócony :crazy:
Mam fabie 1,2 12V z 2004r. jak było ciepło to mi nie przeszkadzał ten problem.
Ustawiam pokretło na 20 stopni leci letnie powietrze ok :) ale po jakimś czasie przejechaniu nawet sporego kawałka na trasie zaczyna leciec zimne powietrze.
Gdy przekręce pokretło troche w prawą strone (zwiększenie teperatury) nic się nie dzieje :( dalej zimne. Gdy jednak przekrece na max w prawo i wroce do 20 stopni co leci przez chwile lenie powietrze ale zaraz znów wraca do zimnego... ???
Co to może być czy to ten niebieski dodam że takiego czegoś nie miałem wcześniej.


12.10.2010, 08:18
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07
Lokalizacja: Łódź
Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Post 
mam tak samo :) ustawiam na 22st czyli na godz 12a i nawiew gora dol na godz 9a, po godz ... dolem leci cieple zas gora zimne, podkrecam cieplo na jakies 25 st robi sie cieplo by za pare minut znow zimne gora... nie mam pojecia czemu tak sie dzieje ze gora leci osobno zimne a dolem osobno cieple, to musi byc jakas przeslona za to odpowiedzialna... i nie rozumiem tego mechanizmu i czy mam cos zepsute... ??? w grudniu mam powazny serwis z paskiem rozrzadu to wspomne o tym... pozdr.


13.10.2010, 19:30
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Ja miałem podobnie, chyba jako pierwszy :smiley15: dobrałem się do mechanizmu regulacji temp. Wtedy podmieniłem potencjometry na ten od obiegu wew. Jakiś rok było ok, i ostatnio po ustawieniu temp na 20 st, albo gorące, albo zimne, żadnego pośredniej temp. Mało tego przestawiało się kiedy chciało.
Kupiłem tym razem Kontakt PR.
Rozebrałem obydwa potencjometry, siknełem sprayem.
I teraz ważne: Jak składałem zauważyłem, że w tym zestawie pokręteł od regulacji temp., na tylnej stronie(właśnie na tym na którym ustawia się st. celcjusza) jest potencjometr, jego też potraktowałem sprayem. Na końcu koniecznie nastawy w vagu.
Teraz w końcu jest bajka :good: , jak ustawie między 16 a 22 st wieje chłodnym, letnim i wszystkimi innymi pośrednimi temp. a nie jak wtedy buchało gorącym. Także polecam wszystkim którzy chcą się dobrac do tego niebieskiego poten. aby koniecznie zrobili sprayem potencjometr przy pokrętle!!!

_________________
133 KM & 321 NM


13.10.2010, 20:31
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.12.2008, 23:28
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 51
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post 
No niestety mnie dopadł ten sam problem :(
Zastanawiał się może ktoś czy nie dało by rady jakoś obejść ten niebieski potencjometr (nie chce mi się tyle auta rozbierać).
Chodzi mi o to czy np. przy skrzynce bezpieczników nie dało by rady odłączyć stary potencjometr i wpiąć się z nowym i tak chociaż przez zimę pojeździć :)


19.10.2010, 14:40
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Chcesz ręcznie ustawiac potencjometr? Nie realne i gdzie tu bezpieczeństwo, poza tym żeby się do niego dobrac i przewodów to i tak trzeba wszystko rozbebeszyc.

_________________
133 KM & 321 NM


19.10.2010, 17:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.12.2005, 22:37
Lokalizacja: Żołynia ul. Jagiellońska :-)
Posty: 138
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
Post 
Oj ciemność widzę.... potencjometr porusza się wraz z wychylaniem klapy ciepło/zimno a to wg mnie mogłoby doprowadzić do uszkodzenia zębatki w przypadku gdyby klapa była otwarta lub zamknięta na 100 procent a potencjometr dawał informację że jest w połowie położenia. w trakcie adaptacji samoczynnie silnik porusza klapę w kilka pozycji i układ zapamiętuje ustawienia potencjometru.

_________________
life is brutal...


19.10.2010, 20:15
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL